Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Aprilia SRV850

ik heb wel nog maar een nieuwe tmax maar zal deze toch ook overwegen......zal de midlife crisis zijn zeker....haha....
 
De prijs zal rond de gp800 liggen neem ik aan. Iets erboven vanwege 850 blok misschien.


het is het zelfde blok hoor een 839cc de SRV heeft misschien alleen dezelfde bak als de Mana volgens mij zit daar alleen verschil in
 
ik dacht ook aan t blok van de Mana.

Ik zat zelf nog aan een triumph street of speed triple te denken, maar ik zag dat je daar nauwelijks iemand mee achterop kan nemen.
Toch lijkt meer vermogen me erg lekker.

Mn prachtige Aprilia SR 300 Max is mn eerste tweewieler die de 200 niet haalt. Ik zou het gewoon lekker vinden om wat vlotter te kunnen knallen
Ook wat acceleratie betreft wil ik wat meer power.

Dit wordt zeker een proefrit. De GP00 vond ik lelijk, maar deze is dikke shit zo mooi.
Vooral de voorkant en de spiegels zijn prachtig.

De uitlaat is niet mooi, maar die kan vervangen worden.



Is het ruitje niet wat laag?


 
Laatst bewerkt:
dit zijn geen scooters meer he...!
 
Laatst bewerkt:
Ah....laag ruitje.....elektronisch omhoog te zetten. Bij de GP800 is dit ook zo namelijk?
 
Ja...de specialist hier
Het blok van de SRV850 is het hetzelfde blok als van de Mana 850 en de Gilera GP800
Met dat verschil dat de Mana 850 nog steeds de enige 850 is met EVB en SAS oftewel
"Electronische Vario Beïnvloeding"
Ook wel bekend als het "Semi-Automatisch Schakelen"
Maar dat is logisch...omdat de Mana 850 de motorfietsuitvoering is en de Gilera GP800
en de SRV850 motorscooteruitvoeringen zijn...maar wel alle drie...met CVT aandrijving
 
Laatst bewerkt:
Toch ben ik bezorgd of deze wel net zo lekker sportief rijdt als de SR MAX!
Dat is toch een lekkere stuurscooter...

Misschien ff rust behouden en bidden voor een SR500MAX
 
Sportief zal de SRV850 zeker rijden maar is niet te vergelijken met de sportieve rijeigenschappen van SR Max 300
Alleen al omdat er zo'n ruim 500cc en 50pk verschil is
 
Toch ben ik bezorgd of deze wel net zo lekker sportief rijdt als de SR MAX!
Dat is toch een lekkere stuurscooter...
Misschien ff rust behouden en bidden voor een SR500MAX

ik denk ook dat 850 wat te zwaar wordt... voor het fun gehalte.
Hoe langer ik er naar kijk..... wel heel erg mooi.
Maar een SRmax350 of 500 is ook wel leuk.
Beslist niet dat de 300 te min is maar hij rijd zo plezierig, dat vraagt om meer power onder de kont.
 
Laatst bewerkt:
Zeker weten. De max is heerlijk, maar de SRV met 3 keer zoveel vermogen....wauw.

zag trouwens dat die gp800 ook zo´n uitlaat heeft en dat er 2 pijpjes uitkomen.
Jammer dat er dan geen 2 losse dempers boven elkaar lopen. Zoals die tweetakt racers hadden.
 
Laatst bewerkt:
Ja....de info begint allemaal bij jullie op zijn plaats te vallen
 

Prachtig,hopelijk wordt dit nu een succes al zal het een bikkelharde strijd worden met Honda, BMW en Yamaha
 
Laatst bewerkt:


Juist Manatist,maar op de Mana zou ik ook tevreden zijn met enkel CVT aandrijving, want hoe meer snufjes, hoe meer er ook kapot kan, maar ik begrijp Aprilia en de hun wens ook de "motorrijder" tegemoet te komen
 
Right...Mr.P_NineteenFiftyseven
Dat valt bij de "Mana Eightfifty" best wel mee hoor, er gaat vanaf de stuurflippers en het schakelpendaal via een sensor, een stroompje naar de "Vario Electromotor", waardoor de Vario mechanisch, middels een stangetje en wat tandwieltjes, naar voren en naar achteren gaat, en zo de stand van de V-snaar wordt beïnvloed
Ook ik rij meer in de "Tour Automatic Mode" dan in de "Sport Gear Mode"
Maar het blijft "fun" om zo af en toe het "toerental" zelf te veranderen
 
Laatst bewerkt:

en dit is nog de 800 versie .....wauw


Ik weet niet of er nog iets aan het blok van de srv850 is veranderd tov de gp800. Of is het mana blok gelijk aan de gp800?
 
Laatst bewerkt:
Elke ochtend kom ik even snel kijken of de 850 er nog staat.....
Met een fris gewassen kwijl.......... dweiltje
 
Laatst bewerkt:
hmm ik dacht eerst uiteraart ook dat het de blok van de gp800 was.
maar ze hadden eht toch echt over een andere blok.
deze heeft 1cc meer namelelijk 840cc ipv 839cc van de mana en de gp800.
als het inderdaad een andere blok is, dan is het blok karakter misschien wel heel anders dan de gp800 en de mana.
ook zou hij even als de mana 76pk hebben.
de gp800 heeft er 75.
 
ferry34
Ga jij ook al twijfelen?
Hij is vreselijk mooi.
maar.... denk niet dat deze geschikt is voor het doel waarvoor ik hem gebruik,
puur voor de fun.
Vindt, denk ik, te groot en te zwaar.
De SRmax is voor stad net aan mijn ding, moet niet groter worden.
( ik doel op de wendbaarheid )
Wacht even of er een Srmax350 of 500 gaat komen.
Maar.... proefrit ga ik niet uit de weg.
Voorjaar 2012.

De kwijl dweil zit alweer in de wasmand voor morgen.

Voor alleen stad een gooi en smijt scoot, is de Cube de beste optie.
 
Laatst bewerkt:
mee eens, de MAX is een geweldige stuurfiets....maar zo´n beest heeft toch ook wel wat!

350 cc is wel een magere stap voorwaarts, al is van 22 naar 33 pk wel fors. 40 pk van de 500 is al heel lekker, maar 75 is toch wel vet hoor.

Proefrijden is het devies.

Hm, als die 50 procent meer vermogen zou krijgen, dan moet die toch wel 160/170 kunnen halen op de teller....Dat zou toch eigenlijk wel erg fraai zijn.
ABS en ASR erop.....jajajaja
 
Laatst bewerkt:
De eerste foto vond ik ongelofelijk. De ketting ipv een riem als eindoverbrenging stoort me nu niet meer zo hard. Je kan er toch niets aan veranderen.

Maar dan...

Die tweede foto van de uitlaat. Bweik wat een gedrocht hebben ze daar aangehangen. Zelfs niet in RVS als ik goed kijk. Spijtig. Een vervangexemplaar jazeker maar dat is dan weer een extra kost.
De mana zegt mij dan nog het meeste iets. Motorfiets maar toch de voordelen van een scooter.
Uiteraard is dit geen scooter meer en toch weer wel maar waar trek je de lijn he.

In totaal mooi maar in deze kleurstelling vind ik het nogal plastiekerig overkomen. Mijn gedacht natuurlijk.
 
Wat een gaaf ding!

Maar ook, wat een rare discussie soms. Hoezo waar leg je de grens? Voor mij heeft een motorscooter bergruimte, bescherming tegen weer en wind en een automatische bak. Dat heeft de SRV850 allemaal.

Wat mij natuurlijk aanspreekt is de set up: 2 pitter blok in het frame voor een soepeler loop en een betere gewichtsbalans.

Mag het ietsje gemakkelijker hard kunnen? Ja graag. De mijne heeft bijna 9 seconden nodig om 100 te bereiken (gaap) en draait bij 130 al 7000 tpm.

Het enige waarvoor ik bang zou zijn is de actieradius. Ik ben 300+ gewend, maar daarvoor zal deze wel een 20 liter tank nodig hebben, maar of die erin zit?
 
Laatst bewerkt: