Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Nu we het toch over kabels etc hebben, ik wil graag mijn gaskabels vernieuwen. Klinkt erg simpel, maar waar kan ik beide kabels nieuw krijgen? Vaak is de duw kabel niet meer leverbaar..
 
Nu we het toch over kabels etc hebben, ik wil graag mijn gaskabels vernieuwen. Klinkt erg simpel, maar waar kan ik beide kabels nieuw krijgen? Vaak is de duw kabel niet meer leverbaar..

Die van een RSV mille en Tuono zijn wel leverbaar via OEMmotorparts.
Zelfs van een Futura is bestelbaar.
Waarom net die van de Falco niet, is mij niet duidelijk, maar die van een RSV krijg je er vast ook op als je de clip-ons nog op je Falco hebt.
 
Goeie tip, van een Mille zijn ze idd nog te bestellen. Bedankt. Ik was niet op de hoogte van deze site :t
 
Laatst bewerkt:
De twee nippels waarvan een met benzineslang, is je tankdop ontluchting. Aan beide nippels hoort ´n slang te zitten. De twee buisjes
die je ziet staan in verbinding met de binnenzijde van de benzinepompplaat. Je kunt controleren of ze dicht zijn. Als ze niet dicht zijn
raad ik je sterk aan dat te doen. Hoe lang is het geleden dat je de benzinefilter hebt vervangen?

Kun je uitleggen waarom die 2 buisjes dicht moeten?
 
Kan het je laten zien..... De twee korte buisjes worden in je tank door die bruine slang afgedicht.
Die slang zit in de benzine en gaat op het knikpunt 'n keer breken. De benzine die in je tank zit komt er via de twee buisjes uit.
Je kunt controleren of ze dicht zijn door het even te checken.;)

img0492ae.jpg
img0491z.jpg
 
Die bruine slang is niet origineel.
Normaal ziet het er zo uit...
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    735,4 KB · Weergaven: 21
waarom verbind je ze niet aan de onderkant door ?



Maar als ik het bekijk zoals ik het origineel bekijk zijn de 2 buisjes gewoon open ? zie origineel binnenkant en het plaatje van de buitenkant.
Wanneer komt er dan benzine doorheen stromen als wat gebeurd ….? snap ff niet hoe dit werkt?

Zijn die pijpjes soms verbonden met als je benzine tankt en je morst er iets naast zodat dit afgevoerd wordt via die pijpjes of regenwater ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat origineel gewoon dicht. Zit dus niks op aangesloten en dat hoeft ook niet.
 
nee die bruine slang is erop gezet dat zie je zo al. maar blijft nog steeds de vraag waar zitten die 2 pijpjes voor ?
 
nee die bruine slang is erop gezet dat zie je zo al. maar blijft nog steeds de vraag waar zitten die 2 pijpjes voor ?

Dat is het mysterie.
Als je hier kijkt: AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero
Dan zie je dat er staat dat er een "breather pipe" op aangesloten kan worden.
Zou dit een verschil zijn tussen stalen en kunststof tank? Bij de kunststof tanks zijn die breather pipes immers direct in de tank verwerkt, een metalen tank heb ik nog nooit van binnen bekeken...
 
Ik heb een kunststof tank en heb aansluiting 1 niet ? alleen 2 .
Falco is van 2005 originele nederlandse motor
 
Ik heb een kunststof tank en heb aansluiting 1 niet ? alleen 2 .
Falco is van 2005 originele nederlandse motor

Grappig. Zit er blijkbaar ergens een wijziging in gedurende de jaren. De mijne is van 2000 en die tuutjes nummer 2 zijn ongebruikt (en dus ook niet doorboord). Ik heb dus alleen aansluiting 1 in gebruik.
 
Grappig. Zit er blijkbaar ergens een wijziging in gedurende de jaren. De mijne is van 2000 en die tuutjes nummer 2 zijn ongebruikt (en dus ook niet doorboord). Ik heb dus alleen aansluiting 1 in gebruik.

Heb nog ff de tank gelift en heb idd ook 1 in gebruik en 2 zit er ook maar niet door geboord. Op 1 ziiten 2 rubberen slangen met knijpklemmetjes en die slangen gaan naar een kunststof bakje. Aan de onderkant van dat bakje gaan drie slangetjes naar beneden toe , deze hangen los en is voor afvoer en lucht denk ik.
 
Heb nog ff de tank gelift en heb idd ook 1 in gebruik en 2 zit er ook maar niet door geboord. Op 1 ziiten 2 rubberen slangen met knijpklemmetjes en die slangen gaan naar een kunststof bakje. Aan de onderkant van dat bakje gaan drie slangetjes naar beneden toe , deze hangen los en is voor afvoer en lucht denk ik.

Ah, ja zo is het bij mij ook...
 
Schijnt dat nummer 2 voor de oude metalen tanks waren en nummer 1 voor de nieuwere kunststof tanks . Nummer 2 zijn dus daarom ook niet doorgeboord . 1 slangetje is voor afvoer regenwater/ benzine morsen . De ander breather slang volgens aprilia UK
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Overmorgen ga ik via marktplaats naar een Falco kijken.
Nog speciale dingen waar ik op moet letten/naar moet vragen?

Ben ondertussen al bekend met eventuele problemen bij de Falco met startrelais en startkoppeling.
 
Hallo allemaal,

Overmorgen ga ik via marktplaats naar een Falco kijken.
Nog speciale dingen waar ik op moet letten/naar moet vragen?

Ben ondertussen al bekend met eventuele problemen bij de Falco met startrelais en startkoppeling.

De verdere aandachtspunten staan in de openingspost van dit topic. Valt over het algemeen wel mee.
Falco's zijn ook al wat op leeftijd aan het raken, dus ik zou me vooral richten op ouderdom en slijtage: remmen, banden, lagers (balhoofd, achterbrug). Verder deelt de Falco heel veel techniek met de RSV, dus die onderdelen zijn over het algemeen goed aan te komen. Onderdelen specifiek voor de Falco (zoals kappen, tanks, maar er zijn er nog wat meer zoals clip-ons en voetsteunen) worden al wat lastiger. Dus als daar iets mee is moet de prijs goed zijn.

Veel plezier.
 
Een tijd geleden is mn Falco omgevallen (Toen maar een fireblade standaard gemonteerd). Behalve een kapotte spiegel, toch ook een krom frame van de topkuip/dashboard. Na lang zoeken eindelijk eentje in nieuwstaat kunnen vinden, in Nederland. Grote blij. Daarnaast ook nieuwe handvatten, gaskabels en ander klein grut verzameld de afgelopen tijd.

Ik ben ook van plan deze winter de uitlaat los te halen, te stralen/schoonmaken, en weer terug te plaatsen met nieuwe pakkingen en nieuwe afdichtingskit.
Ik heb wel zin in de winter :)
 
standaard van modeljaar 2004 fireblade was het toch ? Moeilijk aan te komen kan er nog niet 1 vinden ?
De motor van mij ziet er werkelijk als nieuw uit (22 K op de klok) maar aangezien ze de spanningsregelaar hebben vervangen voor nieuwste type Mosfet regelaar maar zonder connector deze hebben gemonteerd, heb ik het vermoeden dat ze de draden in elkaar geflanst hebben. Ga ik toch nog even kijken hoe ze dit gedaan hebben door het weer bloot te leggen . Ben meer een type van goed door solderen en krimpkous erom per dynamo draad en het zodanig afmonteren dat het er goed uit ziet en niet met isolatie tape zoals nu gedaan is . Ook de ketting en tandwielen nog vernieuwen voor de x ring gold versie, nog niet nodig maar wil gewoon nieuw(heb ik al in huis).. Banden laten vervangen, wielen los aanleveren bij dealer. Olie /filter/koelvloeistof/rem_koppelingsvloeistof al vervangen en ontlucht. Opnieuw de luchtinlaat rubbers goed gemonteerd deze zaten er niet echt op . Door de rubbers te verwarmen glijden ze makkelijk weer op de goede plek. Gisteren nog een flinke rit gemaakt en moet zeggen de motor rijd echt als een kogel en zeer soepel door de versnellingen heen . Door een paar aanpassingen absoluut geen bok meer in de stad.
 
De veel gebruikte upgrade standaard is inderdaad die van een Fireblade van 04-08 (Artikel nummer 50530-mel-000 ). Schijnbaar passen van andere modellen de standaards ook wel, maar ik heb eieren voor mn geld gekozen en een 04-08 standaard gekocht via CMSNL.com.
 
Terug
Bovenaan Onderaan