Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Mogguh,

ik heb een 2017 RSV4. Het voorspatbord is van carbon of het lijkt er in ieder geval op. Maar het achterspatbord, kettingbeschermer en zijkappen zijn van een goedkoop soort matzwart plastic.Doet toch afbreuk aan de schoonheid van de motor! :-)
Nu wil die kappen vervangen voor carbon(look). Ik heb via internet het een en ander gevonden. Maar zelfs via Ebay komt de totale prijs op ongeveer € 500,00. Voor een paar kappen een aardig bedrag.
Heeft iemand ervaring met het (laten) wrappen van deze onderdelen? Of wellicht andere sites?
 
Mogguh,

ik heb een 2017 RSV4. Het voorspatbord is van carbon of het lijkt er in ieder geval op. Maar het achterspatbord, kettingbeschermer en zijkappen zijn van een goedkoop soort matzwart plastic.Doet toch afbreuk aan de schoonheid van de motor! :-)
Nu wil die kappen vervangen voor carbon(look). Ik heb via internet het een en ander gevonden. Maar zelfs via Ebay komt de totale prijs op ongeveer € 500,00. Voor een paar kappen een aardig bedrag.
Heeft iemand ervaring met het (laten) wrappen van deze onderdelen? Of wellicht andere sites?

Er is een engelsman genaamd Russ Wray (Hier zijn FB pagina) die zelf carbon onderdelen maakt (vooral voor Aprilia). Zelf geen ervaring mee maar schijnt goed en betaalbaar te zijn. Misschien doet 'ie ook RSV4 spul.
 
Laatst bewerkt:
De endurance is dit jaar de laatste racedag geweest voor mij. Nu de motor verwennen met een nieuw CRC kuipje, blipper en een grote beurt incl kleppen.
Ben wel nog op zoek naar een nieuw remschakelsetje met raceschakeling, welke vinden jullie fijn?
 
De endurance is dit jaar de laatste racedag geweest voor mij. Nu de motor verwennen met een nieuw CRC kuipje, blipper en een grote beurt incl kleppen.
Ben wel nog op zoek naar een nieuw remschakelsetje met raceschakeling, welke vinden jullie fijn?

Wat voor Blipper ga je er op zetten Frank? Jij had toch al een quickshifter erop? Ik heb de 2015 RR met standaard quickshifter maar zou ook graag een blipper willen. Ben er helemaal weg van op mijn straat KTM.
 
Wat voor Blipper ga je er op zetten Frank? Jij had toch al een quickshifter erop? Ik heb de 2015 RR met standaard quickshifter maar zou ook graag een blipper willen. Ben er helemaal weg van op mijn straat KTM.

Wordt een IRC, die hebben complete sets spciaal voor een RSV4
 
Hallo Allemaal,
Ben nieuw in dit topic ;)
Sinds 3 maandjes deze 2011 RSV4 in mijn bezit.
Hiervoor altijd actief in het RSV1000 topic actief geweest omdat ik ook een RSV1000 bezit. 5 jaar op gereden, maar gaat binnenkort de verkoop in.
Was eerst van plan de RSV1000 tot circuitfiets om te bouwen, maar het besloten om voor een 600cc japanner voor op het circuit te gaan.

Foto:
43221155_10213690336997601_1967199745755578368_o.jpg
 
Iemand enig idee waar ik op moet letten bij een RSV4 die glijschade aan de linkerkant heeft gehad? En dan heb ik het over mogelijke schade die niet door het oog is te zien.

Alvast bedankt.
 
Ik heb inderdaad meer beenruimte alleen nog niet mee gereden. Ik heb de laatste circuitdag een extra zitje van 2cm bovenop mijn huidige geplakt dus in totaal 4cm dik. Ik moet de veervoorspanning wat verhogen omdat ik meer druk op het voorwiel heb gekregen.
In maart ga ik naar Portimao met de nieuwe kuip, voetsteunen en blipper dus ben benieuwd
 
Ik heb inderdaad meer beenruimte alleen nog niet mee gereden. Ik heb de laatste circuitdag een extra zitje van 2cm bovenop mijn huidige geplakt dus in totaal 4cm dik. Ik moet de veervoorspanning wat verhogen omdat ik meer druk op het voorwiel heb gekregen.
In maart ga ik naar Portimao met de nieuwe kuip, voetsteunen en blipper dus ben benieuwd

Ga het ook maar eens proberen, die dikke foam. Op circuit is de tank wel een nadeel als uit de klei getrokken west europeaan. Die randjes zitten een beetje in de weg om een goed gevoel te krijgen. Mijn buitenste been wordt daardoor helemaal naar buiten geduwd. Ik ga dus eerst dat zitje proberen, maar heb zelfs al zitten kijken naar die mooie handgemaakte alu race tanks. Die zijn smaller aan de achterzijde, en belangrijker nog, vlak.
 
Ga het ook maar eens proberen, die dikke foam. Op circuit is de tank wel een nadeel als uit de klei getrokken west europeaan. Die randjes zitten een beetje in de weg om een goed gevoel te krijgen. Mijn buitenste been wordt daardoor helemaal naar buiten geduwd. Ik ga dus eerst dat zitje proberen, maar heb zelfs al zitten kijken naar die mooie handgemaakte alu race tanks. Die zijn smaller aan de achterzijde, en belangrijker nog, vlak.

Volgens mij ben ik nog langer dan jou (1,90) en daarbij is de zit van het nieuwere model veranderd waardoor je meer in de motor zit en dus meer ruimte heeft. Ik weet alleen niet vanaf welk jaargang dit is.
 
Vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar een RSV4 RR, liefst vanaf 2017. Staat alleen niet zo veel te koop. Weten jullie misschien nog ergens een dealer staan die een overjarig model heeft en daar misschien nog voor het eind van het jaar vanaf wil?
 
Vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar een RSV4 RR, liefst vanaf 2017. Staat alleen niet zo veel te koop. Weten jullie misschien nog ergens een dealer staan die een overjarig model heeft en daar misschien nog voor het eind van het jaar vanaf wil?

Voor op straat of voor circuit? Als het dat laatste is dan kun je ook in Duitsland kijken
 
Staan er een aantal op Mobile.de, beetje BPM erbij en rijden maar. :)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...2016&minPowerAsArray=KW&scopeId=MB&sfmr=false

Helaas, bij nadere beschouwing maar één die meer dan de "vereiste" 6000 km heeft en dat blijkt een Tuono.
Kun je ook mee racen trouwens. ;)
Staan er nog wel een paar hoor, je hebt op 1000cc-1500cc gezocht. Er staan er een paar op 999cc aangemeld. Als ik niks in NL kan vinden dan wordt het inderdaad Duitsland.
 
Heb jij nou een RSV4 gekocht?
Ja, 2017. Rijdt fantastisch ben er alleen niet zo snel mee :+.

Dit jaar voornamelijk meerdaagse in het buitenland gereden maar merk dat ik na een dag of 2 pijn in de knieen krijg door de extreme hoek omdat mijn benen eigenlijk wat te lang zijn en ik te corpulent. Voor een enkele trackday of race is dat vooralsnog geen probleem maar moet er wel een oplossing voor vinden deze winter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan