Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Idd mooi speelgoed zo. Rijdt het nou zoveel anders dan de voorganger? Kan het me bijna niet voorstellen. O-)

Het rijden is precies hetzelfde als de '15 en '16 modellen. Niks mis mee.

Je moet goed zoeken om iets te zeuren te hebben over de voorgaande modellen. Maar als ik dan toch iets moet noemen was dat het dashboard, daar hebben ze echt 5 jaar te laat wat mee gedaan, gezien dat dash eigenlijk uit 2003 komt.

Voor de rest is het vooral wat ditjes en datjes toegevoegd. Als je met zo'n ding veel op straat rijdt zoals ik doe heb je er wel wat aan. Cruise control vindt ik retehandig gezien ik elk ritje door minimaal 2 trajectcontroles ga. Die downshifter is vooral leuk qua sound en de 'gast stel je niet zo aan'-reacties als je aan komt raggen naar een rood stoplicht toe, en het nieuwe dash heeft vooral een stuk meer mogelijkheden voor het koppelen van een telefoon/helm en het bedienen ervan via de knoppenwinkel op de fiets. Daarnaast is de schakelindicator een stuk duidelijker. Oplopend van buiten naar binnen gaat ie wit/geel/rood oplichten en knipperen zodra je daadwerkelijk op het ingestelde schakeltoerental zit. Persoonlijk ben ik wel fan van dat soort gadgets, maar noodzakelijk zijn ze zeker niet.

De remschijven voor zijn wat groter (merk ik toch niet want ik rem ze toch wel krom op ten duur), er zit een andere vork en shock in standaard, en het is een ander kleurtje. Oja, die optionele USB poort links van het dashboard is nu standaard, en ik heb meteen die omvormer van mn garmin kabel afgeknipt en er gewoon een USB A stekker aangezet. Kan nu in een minuut de navigatie er op zetten indien nodig.
 
De remschijven voor zijn wat groter (merk ik toch niet want ik rem ze toch wel krom op ten duur),

Groter?? Als in meer dan 320mm?
Grimeca's ben ik iig, zeker in vergelijking met m'n ouwe superbike Brembo's, ook niet echt kapot van. Nog geen krom gereden maar wel fading bij vaker hard doorremmen. B|
Huidige Brakings zijn net wat dikker en doen het beter iig. :)
 
Groter?? Als in meer dan 320mm?
Grimeca's ben ik iig, zeker in vergelijking met m'n ouwe superbike Brembo's, ook niet echt kapot van. Nog geen krom gereden maar wel fading bij vaker hard doorremmen. B|
Huidige Brakings zijn net wat dikker en doen het beter iig. :)

Zijn nu brembo's, 330mm
 
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar ik een losse kabelversteller van de koppeling kan kopen?
Volgens Aprilia zijn deze niet los te krijgen.
Alvast bedankt voor de info!
 
Akra heeft inmiddels op de site een slip-on staan voor het 2017 model.
http://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/product/road/20119?brandId=40&modelId=293&yearId=4666

Uit de omschrijving blijkt dat je de bekabeling van het klepsysteem in de standaard uitlaat moet weghalen.
Heeft iemand enig idee hoeveel invloed ( negatief/positief) dit op de motor heeft?
Aangezien de katalysator weg is.. Kan je hiervoor aangehouden worden omdat de motor niet meer euro4 is?
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik naar een 2010 factory model kijken in geheel originele staat met 19K kilometers. Zijn er nog speciale dingen waar ik extra op moet letten ?
 
Morgen ga ik naar een 2010 factory model kijken in geheel originele staat met 19K kilometers. Zijn er nog speciale dingen waar ik extra op moet letten ?
Onderhoudshistorie? De beurt is bij 20 K meen ik..
Het valt mij op dat de laatste vier tweedehands RSV4's allemaal op 19 k staan/stonden. :?

Misschien kan je het VIN nummer even krijgen. Dat bleek bij mij ook wel verrassend. (Motor een jaartje ouder..)

-->
Je hebt het VIN nummer al gecheckt wat het bouwjaar is?
Aprilia - Recall campaigns
 
De motor staat bij een aprilia dealer. Komt tot nu toe allemaal betrouwbaar over, nette nederlandse motor met boekjes. Is de 20.000 beurt zo duur dat iedereen zn rsv4 bij 19.000 km weg doet ?
 
De motor staat bij een aprilia dealer. Komt tot nu toe allemaal betrouwbaar over, nette nederlandse motor met boekjes. Is de 20.000 beurt zo duur dat iedereen zn rsv4 bij 19.000 km weg doet ?
Als het een Aprilia dealer is, dan kan hij de motor vast wel afleveren met 20k beurt. :)

Voor de rest moet ik gissen naar de reden, ik ga bij anderen dan twijfelen over de tellerstand. :)
 
De motor staat bij een aprilia dealer. Komt tot nu toe allemaal betrouwbaar over, nette nederlandse motor met boekjes. Is de 20.000 beurt zo duur dat iedereen zn rsv4 bij 19.000 km weg doet ?
20.000 km is wel een grote beurt, er zullen zeker kleppen gesteld moeten worden, dat is wel wat werk.
Denk dat je zeker ergens rond de € 600,- moet denken, dit dan zonder aanvullende slijtagedelen als remblokken/ketting en tandwielen/banden etc.
 
Laatst bewerkt:
Maak er maar een geintje van.... : |(

Bij mijn 20.000 km beurt werd net geconstateerd dat er een nokkenaslager naar de kloten was. Nieuwe kop en nokkenas benodigd..... :X
Geclaimt onder coulance gezien de fabrieksgarantie over is, nog ff afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren weer veel gelezen op het net over deze motoren. Ik begrijp dat vanaf modeljaar 2011 de oliepomp en lagers in het blok beter zijn ?
Daarnaast moet ik de race-map in de ecu laten zetten als ik een andere uitlaat wil ? Is dat voldoende of moet ik de motor daarna nog laten finetunen op een testbank ?

De techniek van mijn oude 748 was veel simpeler :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren weer veel gelezen op het net over deze motoren. Ik begrijp dat vanaf modeljaar 2011 de oliepomp en lagers in het blok beter zijn ?
Daarnaast moet ik de race-map in de ecu laten zetten als ik een andere uitlaat wil ? Is dat voldoende of moet ik de motor daarna nog laten finetunen op een testbank ?

De techniek van mijn oude 748 was veel simpeler :+

Volgens mij is dit enkel nodig als je een volledig uitlaatsysteem monteert. Wellicht weten anderen dit beter, je kunt altijd informeren bij Roke en RN motoren (beide Aprilia specialist).
 
Mijn 20.000 km beurt is net geweest. Nu is er wel flink wat aan gebeurt, ook wat voorzorgsmaatregelen, maar het was een erg prijzig grapje.
Alleen al € 1.500,- aan onderdelen, waaronder distributiekettingen en spanners, wijziging oliepomp. Ik snap wel dat andere fietsen worden verkocht rond de 19.000 kilometers. :X

Die van mij mag straks weg.
2009 Factory, 19.xxx km.
Volledige Akrapovic titanium systeem, race-ECU, fabbri ruit, instelbare rem/schakelset (DPI), andere hendels (DPI)

Recent onderhoud:
juni 2017: Volledig 20k beurt gehad (incl kleppen stellen etc),
april/mei 2017: voorvork gereviseerd, nieuwe banden.


Onderhoudshistorie bekend. Prijs ga ik nog even over nadenken, maar het wordt zeker niet de goedkoopste van marktplaats. Kwaliteit kost geld. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan