Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Hmm ik had de circuitrijders eigenlijk even moeten vragen om mijn spullen op post 19 te halen.
Die ben ik woensdag vergeten. _O- (Zakje met gereedschap, tieribs, tape en MAC Zandvoort kentekenplaat)

Caged RSV 4. :+

 
Ik weet niet of die een verandering van de speling in de koppelingskabel brengt?
Ik had al opgemerkt dat het blok koud een andere verstelling nodig heeft dan warm.
Op de baan viel de bediening weer tegen, onderweg naar huis weer veel met de speling gespeeld en toen merkte ik onderweg ineens verschil zonder te verstellen. :)

Dat heb ik in zekere maten ook bij een aantal fietsen gevoeld.
Een stm slipperclutch deed in mijn geval helemaal aparte dingen met het speling gevoel.
 
Dat heb ik in zekere maten ook bij een aantal fietsen gevoeld.
Een stm slipperclutch deed in mijn geval helemaal aparte dingen met het speling gevoel.
Oh, zeker een STM moet toch wel goed spul zijn. -O-

Voorlopig rij ik weer een paar weken tot een maand niet.
Maar de motor is startklaar met het handle op maximaal aangrijpen, onder het rijden kan ik de klikjes weer minder strak zetten.
Alleen beter kijkt er een keer een garage naar.. :+ .. ding is dus niet constant.
 
Oh, zeker een STM moet toch wel goed spul zijn. -O-

Voorlopig rij ik weer een paar weken tot een maand niet.
Maar de motor is startklaar met het handle op maximaal aangrijpen, onder het rijden kan ik de klikjes weer minder strak zetten.
Alleen beter kijkt er een keer een garage naar.. :+ .. ding is dus niet constant.

Ja de koppeling deed het perfect alleen het gevoel was even "wennen".
Overigens is het wieltje indraaien de speling verstellen de klikjes op het hendel is alleen maar voor grote en kleine handen!
 
Ja de koppeling deed het perfect alleen het gevoel was even "wennen".
Overigens is het wieltje indraaien de speling verstellen de klikjes op het hendel is alleen maar voor grote en kleine handen!
De klikjes hier zorgen wel degelijk voor eerder en laten aangrijpen heb ik gemerkt. Vreemd genoeg. :)
Daarvoor deed ik alleen verstellen met het wieltje..
 
De klikjes hier zorgen wel degelijk voor eerder en laten aangrijpen heb ik gemerkt. Vreemd genoeg. :)
Daarvoor deed ik alleen verstellen met het wieltje..

Ja ze zorgen voor eerder aan later aangrijpen maar als het goed is niet voor meer of minder speling in de kabel. Daar zorgt het wieltje voor en dat is waardoor die kan slippen.

Fototje van de hendeltjes?
 
Ja ze zorgen voor eerder aan later aangrijpen maar als het goed is niet voor meer of minder speling in de kabel. Daar zorgt het wieltje voor en dat is waardoor die kan slippen.

Fototje van de hendeltjes?
Rizoma's (hier los@foto) er al afgegooid en in maart een nieuwe koppeling gemonteerd met sterkere veren.

DSC_0385a.jpg
 
Ja het deel waar de kabel in gaat zit vast die verstel je niet met het goude verstellertje.

Kabel speling doe je enkeld alleen met het wieltje. Het is belangrijk dat die speling heeft.
 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik lees al een tijdje mee, vooral op het gebied van de Aprilia RSV4.
Zelf heb ik een R6 RJ15 gehad en ben ik nu op zoek naar een nieuwe motor.

Inmiddels ben ik erover uit, dat het een Aprilia RSV4 of BMW S1000RR moet worden.
Zijn er bepaalde dingen, waar ik op moet letten bij een proefrit?

Vanaf pagina 1 heb ik mee gelezen en de meeste problemen bij de 2009/2010 motoren zouden inmiddels wel verholpen moeten zijn. Verder zie ik ook dat de kettingspanners wel eens de geest geven richting de 20K km en dat dit te merken valt aan het tikkend geluid bij een koude start. De kleppen stellen, valt dit nog te merken aan iets, als deze niet binnen de marges zijn aan iets tijdens het rijden.

Voor mij maakt het verder niet echt uit of het een factory is of een 'normale' is. Wat vinden jullie van onderstaande opties? Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte :). Het zijn beide NL motoren, de eerste heeft wel meerdere eigenaren gehad, maar ik hoorde dat hij pas 2014 op kenteken is gezet, maar bouwjaar 2010. Exacte reden weet ik niet, maar kan ik vragen.

https://wildeman-motoren.nl/occasions/aprilia-rsv4-2010-9500

https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=3
 
Ja het deel waar de kabel in gaat zit vast die verstel je niet met het goude verstellertje.

Kabel speling doe je enkeld alleen met het wieltje. Het is belangrijk dat die speling heeft.
Als ik het handle op 1 zet heb ik wel speelruimte op de kabel en op 6 is die superstrak. :)

Maar toen ik dus vorige week op een dijkje richting huis reed een paar keer onderweg aan het handle gevoeld.
Ik dacht dat ik eindelijk de juiste speelruimte had gevonden, lekker losjes en goed doseerbaar.
Het is een kleine scheidingslijn op de RSV4..

Maar op dezelfde weg, zonder te verstellen, stond de kabel ineens weer zo strak als een huis. _O- -O-
 
Laatst bewerkt:
Uit het Tuono Topic, gezien hij ook op de RVS4 past...
Gezien de onderstaande uitlaat niet voldoet met de dB killer en ik met mijn motor op het op Zandvoort wil rijden, ga ik op zoek naar een andere en is deze uitlaat te koop.
Uitlaat is amper gebruikt, heb er 2x 1 sesie mee op Zandvoort gereden.
Gisteren de uitlaat getest op de Dyno zonder de rare dB killer en dan levert de motor netjes vol vermogen, als vergelijking met de originele uitlaat is het vermogen hetzelfde.

Te koop HP Corse uitlaat voor een Tuono V4 vraagprijs € 285,- (nieuw excl verzenden was 428,-)
Zie ook : https://link.marktplaats.nl/m1163195039
full

En heren er staat vraagrprijs ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, die staat redelijk strak. Is het beter om dat via het wieltje bij de hendel af te stellen of op het blok?
Wieltje indraaien, teveel/te weinig speling er tot 95% via de verstelling op het blok uithalen. Wieltje is fijnafstelling.
 
De speling moet tussen de één en drie millimeter uitkomen.
Dat is de vrije slag van je handle. :t

full
 
Nee, die staat redelijk strak. Is het beter om dat via het wieltje bij de hendel af te stellen of op het blok?

Als je er met het wieltje op de hendel niet uitkomt stel je af op het blok. Als je thv het blok af gaat stellen zet je het wieltje weer in de middenstand.

Als je het schanierpunt van de hendel te strak aandraait klemt de hendel ook trouwens. Eerst even met de kabel los controleren of de hendel soepel gaat.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend 1200 km gestuurd met de V4. Genieten in de omgeving van Winterberg van mooie bergwegen. Nu er wat meer kilometers zijn gemaakt met de fiets komt er ook meer vertrouwen.

Over 3 weken staat Luxemburg op het programma. *O*
 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik lees al een tijdje mee, vooral op het gebied van de Aprilia RSV4.
Zelf heb ik een R6 RJ15 gehad en ben ik nu op zoek naar een nieuwe motor.

Inmiddels ben ik erover uit, dat het een Aprilia RSV4 of BMW S1000RR moet worden.
Zijn er bepaalde dingen, waar ik op moet letten bij een proefrit?

Vanaf pagina 1 heb ik mee gelezen en de meeste problemen bij de 2009/2010 motoren zouden inmiddels wel verholpen moeten zijn. Verder zie ik ook dat de kettingspanners wel eens de geest geven richting de 20K km en dat dit te merken valt aan het tikkend geluid bij een koude start. De kleppen stellen, valt dit nog te merken aan iets, als deze niet binnen de marges zijn aan iets tijdens het rijden.

Voor mij maakt het verder niet echt uit of het een factory is of een 'normale' is. Wat vinden jullie van onderstaande opties? Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte :). Het zijn beide NL motoren, de eerste heeft wel meerdere eigenaren gehad, maar ik hoorde dat hij pas 2014 op kenteken is gezet, maar bouwjaar 2010. Exacte reden weet ik niet, maar kan ik vragen.

https://wildeman-motoren.nl/occasions/aprilia-rsv4-2010-9500

https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=3

Is het voor op straat of om te racen?

1e generatie had een (te) lichte nokkenasketting en spanner, daarnaast is de V4 niet het meest stille blok (lees rauw). Vanaf 2011 is er een update geweest op het blok (niet voor niets!) dus ik zou zou voor een 2011 model kijken. Persoonlijk hou ik niet van motoren van meerdere eigenaren daar vaak geen goed onderhoud gedaan wordt en daar zijn de moderne motoren gevoelig voor.
 
Thanks voor je reactie. Het is voor op straat. Wellicht raadzaam om de Bovag garantie te nemen van 12 maanden en zoveel mogelijk rijden in dat jaartje :)

Heb even contact gehad over de zwarte. Schijnt een overjarig model te zijn, die pas 2014 op kenteken is gezet, 4 eigenaren, geen openstaande terugroepacties. Vorige eigenaar heeft m bij hun ingeruild en maar heel even mee gereden, deze is ingeruild op een KTM superduke. 1ste eigenaar van 2014 is een oudere man 50-60 die m bij Star motoren heeft gekocht in Loenen.
 
Laatst bewerkt:
Autobedrijven - die een motor verkopen - en de BOVAG garantie.. hmm slechte ervaringen mee. :)
 
Laatst bewerkt:
Wel even goed om te beseffen in dit verband: BOVAG staat voor:
BOnd Van Automobielhandelaren en Garagehouders.
Deze organisatie behartigt dus in de eerste plaats de belangen van de handelaar, niet die van de consument. Hoezo onpartijdig?
Naar mijn idee ervaren mensen regelmatig dat de waarde van een BOVAG garantie twijfelachtig is, juist omdat de klant bij geschillen meestal aan het kortste eind trekt.

In de Nederlandse rechtspraak is herhaaldelijk geprocedeerd over de geldigheid van exoneratiebedingen in de algemene voorwaarden die worden gehanteerd door bij de BOVAG aangesloten ondernemers. De uitspraken die uiteindelijk door de Hoge Raad in die geschillen werden gedaan staan bekend als de BOVAG-arresten.

BOVAG = BOnd VAn Garagehouders
Dus niet voor de koper/particulier.......

zegt genoeg lijkt me zo.........
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan