Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Superblij met mijn RSV4 uit 2021. Is er een facebookgroep of appgroep waarbij informatie delen makkelijker is? Groeten Pieter
Je hebt een fb pagina van de Dutch Aprilia Owners. En een aantal internationale pagina's als The Aprilia Factory.

Gefeliciteerd met de nieuwe fiets..
 
  • Leuk
Waarderingen: pjee
Een paar weken geleden heb ik mn nieuwe rsv4 circuit speeltje opgehaald. Vandaag was dan de dag om hem voor het eerst uit te proberen op circuit zolder. Het is goed bevallen, maar ik wil wel een paar dingen aanpassen zoals een setje clipons en een kortere twv. Deze is nu nog origineel 16-41.
Omdat ik toch merkte dat mn benen wat minder ruimte hebben dan op mn gsxr, had ik het idee om de voetsteunen verder naar achter en onder te verplaatsen. Er zit al een verstelbare rem schakelset op maaaaar, ik kwam tot de conclusie dat de remleiding van de rempomp naar de abspomp wel erg kort is. Hierdoor is de voetsteun eigenlijk niet te verplaatsen. Een langere leiding is een optie, maar ik zou dan ook wel meteen voor de achterrem direct van de pomp naar de klauw willen. Iemand een idee of dit kan? Andere tips/tricks/ideeën zijn natuurlijk ook welkom! :$
 
Een paar weken geleden heb ik mn nieuwe rsv4 circuit speeltje opgehaald. Vandaag was dan de dag om hem voor het eerst uit te proberen op circuit zolder. Het is goed bevallen, maar ik wil wel een paar dingen aanpassen zoals een setje clipons en een kortere twv. Deze is nu nog origineel 16-41.
Omdat ik toch merkte dat mn benen wat minder ruimte hebben dan op mn gsxr, had ik het idee om de voetsteunen verder naar achter en onder te verplaatsen. Er zit al een verstelbare rem schakelset op maaaaar, ik kwam tot de conclusie dat de remleiding van de rempomp naar de abspomp wel erg kort is. Hierdoor is de voetsteun eigenlijk niet te verplaatsen. Een langere leiding is een optie, maar ik zou dan ook wel meteen voor de achterrem direct van de pomp naar de klauw willen. Iemand een idee of dit kan? Andere tips/tricks/ideeën zijn natuurlijk ook welkom! :$

Fijn om te horen dat hij bevalt!
Ikzelf rij met een twv van 16-45 en op Spa met 16-44. Met de voetstepjes had ik hetzelfde. Ik heb deze verlaagd met 15mm. Dat was voor mij de truc. Geen problemen met de remleiding naar de rempomp.
 
Fijn om te horen dat hij bevalt!
Ikzelf rij met een twv van 16-45 en op Spa met 16-44. Met de voetstepjes had ik hetzelfde. Ik heb deze verlaagd met 15mm. Dat was voor mij de truc. Geen problemen met de remleiding naar de rempomp.
Heb jij ook nog eem abspomp op je motor zitten? Ik heb dus 1 leiding van de klauw naar de abs pomp en 1 leiding van de abspomp naar de rempomp. En die leiding is verrekte kort. |(
Gaat om de bovenste leiding op de foto. Een nieuw beugeltje frezen voor de rempomp is ook nog een optie.
20230526_124516.jpg
20230526_124457.jpg
 
Heb jij ook nog eem abspomp op je motor zitten? Ik heb dus 1 leiding van de klauw naar de abs pomp en 1 leiding van de abspomp naar de rempomp. En die leiding is verrekte kort. |(
Gaat om de bovenste leiding op de foto. Een nieuw beugeltje frezen voor de rempomp is ook nog een optie.
Bekijk bijlage 1883730Bekijk bijlage 1883731

Ik zie wat je bedoelt, maar ik heb geen abs er meer opzitten (circuit motor). Als je iemand zoekt om een beugel te frezen, dan weet ik wel iemand. Goede vriend maakt dit soort dingen
 
Ik zie wat je bedoelt, maar ik heb geen abs er meer opzitten (circuit motor). Als je iemand zoekt om een beugel te frezen, dan weet ik wel iemand. Goede vriend maakt dit soort dingen
Op mijn 2017 is de abs zover ik weet niet te verwijderen. Afkoppelen zou wel kunnen, maar de pomp moet wel blijven zitten. Een beetje gewichtbesparing zou leuk zijn, al ervaar ik er op het circuit niet veel nadeel van. Behalve dan een licht sponzige gevoel. Qua remkracht heb ik niks te klagen.
Om eerst te proberen wordt het toch maar (conventieel) een beugel frezen voor montage van de pomp. :Y

Ander vraagje, ik kwam op inet ook nog de tip tegen om bij een ohlins pomp de rode rf link te gebruiken ipv de rr link. Heb je daar nog ervaring mee?
 
Op mijn 2017 is de abs zover ik weet niet te verwijderen. Afkoppelen zou wel kunnen, maar de pomp moet wel blijven zitten. Een beetje gewichtbesparing zou leuk zijn, al ervaar ik er op het circuit niet veel nadeel van. Behalve dan een licht sponzige gevoel. Qua remkracht heb ik niks te klagen.
Om eerst te proberen wordt het toch maar (conventieel) een beugel frezen voor montage van de pomp. :Y

Ander vraagje, ik kwam op inet ook nog de tip tegen om bij een ohlins pomp de rode rf link te gebruiken ipv de rr link. Heb je daar nog ervaring mee?

Bij mij is de ABS afgekoppeld.
Met betrekking tot je andere vraag... Ik weet even niet wat je bedoelt. Kan je dat toelichten?
 
Heeft er iemand interesse om een originele rem en koppeling hendel set te ruilen tegen een in nieuwstaat verkerende Synto set? Ik krijg met mijn grote handen de goede positie niet gevonden. Ze komen van een RSV4 van 2010.
Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar wat accessoires voor hun RSV4 kijk dan gerust even hier: Profiel - Gill Vangorp | 2dehands
Ik heb nog een tractie controle, quickshifter, uitlaat, rearsets, tanktassen, clip ons,...
rem 1.jpg
rem 2.jpg
rem 3.jpg
rem 4.jpg
 
Bij mij is de ABS afgekoppeld.
Met betrekking tot je andere vraag... Ik weet even niet wat je bedoelt. Kan je dat toelichten?
2B003744.jpg


Op een 2017 RF wordt deze rode link toegepast icm met een ohlins schokbreker.
Op een 2017 RR wordt de standaard link toegepast met een sachs schokbreker.

Omdat er op mijn rr een ohlins schokbreker met de standaard link zit, was mijn idee dat de rode link wellicht wat voordelen zou bieden.
Ik ben er inmiddels achter dat dit op de RF voornamelijk is toegepast omdat er met de rode link een lichtere veer gebruikt kon worden. Wanneer ik zou overstappen naar de rode link op mijn eigen rsv4, zou dit betekenen dat ik: of nu een te lichte veer heb en dat het goed uitpakt, of ook over moeten stappen naar een een lichtere veer. Voorals nog lijkt de achterkant nog goed te voelen, dus ik ga er nog even niks mee doen. Kan er ook nog niet heel veel overzeggen na slechts 1 circuitdag met deze motor. Eerst nog maar eens wennen en de voetsteunen op de goede plek krijgen.
 
Bekijk bijlage 1887380

Op een 2017 RF wordt deze rode link toegepast icm met een ohlins schokbreker.
Op een 2017 RR wordt de standaard link toegepast met een sachs schokbreker.

Omdat er op mijn rr een ohlins schokbreker met de standaard link zit, was mijn idee dat de rode link wellicht wat voordelen zou bieden.
Ik ben er inmiddels achter dat dit op de RF voornamelijk is toegepast omdat er met de rode link een lichtere veer gebruikt kon worden. Wanneer ik zou overstappen naar de rode link op mijn eigen rsv4, zou dit betekenen dat ik: of nu een te lichte veer heb en dat het goed uitpakt, of ook over moeten stappen naar een een lichtere veer. Voorals nog lijkt de achterkant nog goed te voelen, dus ik ga er nog even niks mee doen. Kan er ook nog niet heel veel overzeggen na slechts 1 circuitdag met deze motor. Eerst nog maar eens wennen en de voetsteunen op de goede plek krijgen.

Ah okay, dat wist ik eerlijk gezegd niet eens. Moet moet ik ook zeggen dat de originele vering meteen eraf gehaald is toen de motor (nieuw) werd opgeleverd. Vanaf dag 1 al Ohlins TTX achter en Ohlins FGRT hand gefreesd voorvorken.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Goedemiddag allen,
Een vraag wat betreft alarm systemen.
Mijn verzekering wordt per halverwege augustus opgezegd vanuit de verzekeraar omdat die hun portfolio gaan wijzigen blabla.
Nou ben ik al een tijdje bezig om een andere maatschappij te vinden maar dat valt niet mee. Ook het feit dat ik in Rotterdam woon werkt niet echt mee.
Nu vraagt menig verzekeraar om een M2 klasse alarm maar wat ik hoor heeft niemand daar echt fijne ervaringen mee.
Dus, is er iemand hier die er wel een heeft op zijn 2021 Appie en tevreden mee is?

Ter info, ik heb alle grote maatschappijen al gehad (centraal beheer, Unive, KNMV etc) maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
Ter info 2, motor staat in een afgesloten ruimte dus dat is het probleem niet.
 
Goedemiddag allen,
Een vraag wat betreft alarm systemen.
Mijn verzekering wordt per halverwege augustus opgezegd vanuit de verzekeraar omdat die hun portfolio gaan wijzigen blabla.
Nou ben ik al een tijdje bezig om een andere maatschappij te vinden maar dat valt niet mee. Ook het feit dat ik in Rotterdam woon werkt niet echt mee.
Nu vraagt menig verzekeraar om een M2 klasse alarm maar wat ik hoor heeft niemand daar echt fijne ervaringen mee.
Dus, is er iemand hier die er wel een heeft op zijn 2021 Appie en tevreden mee is?

Ter info, ik heb alle grote maatschappijen al gehad (centraal beheer, Unive, KNMV etc) maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
Ter info 2, motor staat in een afgesloten ruimte dus dat is het probleem niet.
Technisch gezien gaat het niet. Een alarm dat aan de eisen voldoet gaat storingen geven in het motormanagement.

Ik ben zelf alarmloos all risk verzekerd bij bikerpolis.nl.
 
Even dit topic afstoffen.

Weet iemand, kijkend vanuit Tiel, waar ik het meest dichtbij een Aprilia Race-map kan laten inladen?
 
Hallo allen, ik overweeg een rsv4 vanaf 2021. Maar ik wil er wel mee kunnen rijden op de circuits, dus hoe zit het met geluid stock? Denk aan Assen, ZV, Spa etc.

Edit. Een aanbevolen set-up qua uitlaat + killer combi is ook welkom.
 
Hallo allen, ik overweeg een rsv4 vanaf 2021. Maar ik wil er wel mee kunnen rijden op de circuits, dus hoe zit het met geluid stock? Denk aan Assen, ZV, Spa etc.

Edit. Een aanbevolen set-up qua uitlaat + killer combi is ook welkom.
De nieuwe RSV4's zijn behoorlijk stiller dan de eerdere generaties. Het zou in standaard trim geen probleem moeten zijn.
 
De nieuwe RSV4's zijn behoorlijk stiller dan de eerdere generaties. Het zou in standaard trim geen probleem moeten zijn.
sure? Ik heb toevallig/gelukkig bij mijn laatste trackday wat rondjes op een nieuwe rsv4 mogen rijden, die was stock (gewoon straatmotor op straatbanden) en zo luid dat je 'm bij een maatje boven zijn ducati v4s uit hoort komen. Kan vertekenen zijn doordat hij wat anders klinkt, ik heb geen dB-metingen want hij had geen transponder.

Hele leuke fiets en rijd echt ontzettend makkelijk/snel. Als ik ooit nog een loterij win staat hij bovenaan mijn lijstje.
 
Hallo allen, ik overweeg een rsv4 vanaf 2021. Maar ik wil er wel mee kunnen rijden op de circuits, dus hoe zit het met geluid stock? Denk aan Assen, ZV, Spa etc.

Edit. Een aanbevolen set-up qua uitlaat + killer combi is ook welkom.
ik rij op Assen met volledig Akra evolution 2 systeem met db killer en db cone, geen problemen. 2019 Tuono 1100 factory (zelfde blok en uitlaat).

Wss is een goed systeem met goed werkende killers en een grote demper (Spark, Akra) stiller dan standaard. Bij standaard systeem slaat die klep open bij bepaald toerental en is het in feite een nagenoeg open systeem.

IMG_3503.jpeg
 
sure? Ik heb toevallig/gelukkig bij mijn laatste trackday wat rondjes op een nieuwe rsv4 mogen rijden, die was stock (gewoon straatmotor op straatbanden) en zo luid dat je 'm bij een maatje boven zijn ducati v4s uit hoort komen. Kan vertekenen zijn doordat hij wat anders klinkt, ik heb geen dB-metingen want hij had geen transponder.

Hele leuke fiets en rijd echt ontzettend makkelijk/snel. Als ik ooit nog een loterij win staat hij bovenaan mijn lijstje.
terwijl die v4s 106 db op kenteken heeft en de rsv4 96db zo uit mijn hoofd. Maar idd, na 5750 toeren slaat de klep open en zit zelfs in de standaard toeter een behoorlijk mannelijk geluid.
 
ik rij op Assen met volledig Akra evolution 2 systeem met db killer en db cone, geen problemen. 2019 Tuono 1100 factory (zelfde blok en uitlaat).

Wss is een goed systeem met goed werkende killers en een grote demper (Spark, Akra) stiller dan standaard. Bij standaard systeem slaat die klep open bij bepaald toerental en is het in feite een nagenoeg open systeem.

Bekijk bijlage 1961218
Heeft de nieuwe geen langere slag?
 
Akra met e-keur en een DB cone, enkel opletten om niet onder de paal in Assen te schakelen (minimaal 25 meter ervoor of erna).
 
Terug
Bovenaan Onderaan