Aprilia Rsv Monster

Die laatste bochtige stukken die je gemaakt hebt zijn sjiek, dat rechte stuk vind ik dan niet mooi, dat ziet er dan ineens regenpijpachtig uit.
 
Die laatste bochtige stukken die je gemaakt hebt zijn sjiek, dat rechte stuk vind ik dan niet mooi, dat ziet er dan ineens regenpijpachtig uit.

tja, iets wat recht is hoeft niet aan gelast te worden..... maar misschien dat er in de toekomst een kapje overheen komt, maar daar ligt niet de prioriteit op het moment. Het is meer de brandstofpomp wat me pijnigt.
 
Je hebt de skills om er nog iets mooiers van te maken, anders kijk een bij RGV800, die maakt echt hele mooie uitlaten.
Wat is de uitdaging bij de brandstofpomp?
 
Je hebt de skills om er nog iets mooiers van te maken, anders kijk een bij RGV800, die maakt echt hele mooie uitlaten.
Wat is de uitdaging bij de brandstofpomp?

De ruimte om hem te kunnen plaatsen. Ik heb een in-line auto pomp gekocht maar deze is zo groot dat ik er geen plek voor kan vinden.
Nu moet ik dus een luikje maken via de zijkant om de (standaard) pomp te kunnen plaatsen.
 
Weer wat binnen gekregen om te proberen.
5EBE5D64-A676-47A9-B45B-B1B04D0B0954.jpeg
1BE5E35F-90F7-45D6-9945-B652F6C1CE44.jpeg
97551D0F-BDC2-4681-AC74-BC913B7B3DFF.jpeg
9A063776-2686-4E45-BB12-D7060CA0B4CF.jpeg


Maar nu twijfel ik. De Carbon intakes op de Tuono of op het Monster??
 
Als je een grote airbox hebt of maakt met de tank als deksel, kun je m daar misschien ergens kwijt?

Op de foto te zien, 4 gangen M5?

In vergelijking met de oude schokbreker bevestiging komt de nieuwe grofweg 3 of 4x zo ver van de holle dwarsverbinding af. En die lijkt niet dikker te zijn dan 4mm. Ben ik de enige die zich afvraagt of dat verstandig is?
 
Als je een grote airbox hebt of maakt met de tank als deksel, kun je m daar misschien ergens kwijt?



In vergelijking met de oude schokbreker bevestiging komt de nieuwe grofweg 3 of 4x zo ver van de holle dwarsverbinding af. En die lijkt niet dikker te zijn dan 4mm. Ben ik de enige die zich afvraagt of dat verstandig is?

Als je de originele bevesteging bekijk van een 1098, dat is al summier opgehangen. Maar het houdt het wel. De ophanging van monster loopt veel verder door dan de originele. Ik heb er vertrouwen in anders had ik het niet gedaan.
 
Hangt hij vrij? Met de trillingen van die twin en van de pomp krijg je anders heel snel slijtplekken in de pomp of frame.
 
Hangt hij vrij? Met de trillingen van die twin en van de pomp krijg je anders heel snel slijtplekken in de pomp of frame.

Ik had het idee om en een foame mat omheen te doen en hitte afwerende mat..... of het werkt.... maar hij hangt hier wel onder de tank en dan in de “rubbers” ....
 
Lijkt me een perfecte plek uit oogpunt massacentralisatie 8-) Neem aan dat zo'm pomp wel tegen een beetje warmte kan/geen koeling nodig heeft?

Als je de originele bevestiging bekijk van een 1098, dat is al summier opgehangen. Maar het houdt het wel. De ophanging van monster loopt veel verder door dan de originele. Ik heb er vertrouwen in anders had ik het niet gedaan.

Als ik zoek naar een 1098 frame dan zie ik een ijzeren/chromo? frame. Waarbij de afstand tussen de dwarsligger in het frame en het boutgat voor de tuimelaar veel korter is. Het lijkt er ook op dat die bevestiging iets schuin onder de dwarsligger zit. Waardoor de krachten van de tuimelaar nog iets dichter bij het hart van de dwarsligger komt.

Als het de mijne zou zijn, zou ik er graag een oordeel van een kundig iemand bij halen. Kan altijd zijn dat er factoren mee spelen waar je niet direct aan dacht?
 
Lijkt me een perfecte plek uit oogpunt massacentralisatie 8-) Neem aan dat zo'm pomp wel tegen een beetje warmte kan/geen koeling nodig heeft??

Deze opstelling ga ik wel proberen. Ik wikkel hem in een rubber hoes en een hittewerend materiaal.

QUOTE="Loki, post: 28951160, member: 9592"]Als ik zoek naar een 1098 frame dan zie ik een ijzeren/chromo? frame. Waarbij de afstand tussen de dwarsligger in het frame en het boutgat voor de tuimelaar veel korter is. Het lijkt er ook op dat die bevestiging iets schuin onder de dwarsligger zit. Waardoor de krachten van de tuimelaar nog iets dichter bij het hart van de dwarsligger komt.

Als het de mijne zou zijn, zou ik er graag een oordeel van een kundig iemand bij halen. Kan altijd zijn dat er factoren mee spelen waar je niet direct aan dacht?[/QUOTE]

We zullen het zien, even in de gaten houden
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
En de voorpoten van Giel zijn binnen gekomen! Bedankt kerel!

Echter begin ik te twijfelen, in het projectje of in de tuono steken...,,
 

Bijlagen

  • 3D2744FA-98AF-47CA-933D-B637F9A23777.jpeg
    3D2744FA-98AF-47CA-933D-B637F9A23777.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 38
  • 81A68517-A691-4029-A280-7C5E4DE1C2CC.jpeg
    81A68517-A691-4029-A280-7C5E4DE1C2CC.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 38
  • 257B770E-8ECB-4559-B59C-41D10741907F.jpeg
    257B770E-8ECB-4559-B59C-41D10741907F.jpeg
    769 KB · Weergaven: 37
Gisteren weer het een en ander gedaan. Gekozen voor een andere opzet.

51F87730-F0EF-4A6D-AA3E-59E0F43784A0.jpeg
0EBA62EB-7F0C-4336-B269-4FCAECA25F82.jpeg
3E7559CC-603D-4707-87AE-9E470E3CF215.jpeg
60353ADA-BA42-40CC-8A17-8849B3310FF2.jpeg


De bocht van de achterste cilinder had ik al gemaakt, en was eigenlijk overbodig geworden. Nu deze opstelling gemaakt, kijken of ik er een blikje erop ga plaatsen....
Het is deelbaar dus ik kan gaan denken aan een stillere opzet.

Verder nog wat geprobeerd wat de brandstofpomp betreft. En deze achter de bietsten geplaatst.

AB7A0B59-E17F-4FC2-BE37-E2C491F0E312.jpeg
4C6492C0-05DE-49B4-B9B9-3C8415194CFD.jpeg
AE116B1C-E837-4B23-8142-5D72F41A2356.jpeg
 
gaat dat mooi lopen als beide cilinder een ander uitlaat traject afleggen?

owja ga zo door!

Op mijn andere Tuono is een akra lijn gemonteerd. En deze loopt van 2 in 2. Wat het nu gaat doen weet ik nu nog niet. Mijn intensie is nog altijd om het in één demper te laten lopen.
 
Ik mis het denk ik even maar waarom gebruik je niet de originele brandstofpomp in de tank?
Lijkt mij ook geen prettig idee zo een brandstofleiding vlak langs je uitlaatlijn.

Verder een gaaf project ik blijf hem zeker volgen. ik heb er ook mee gespeeld om mijn RSV om te bouwen na een schuiver.
 
Ik mis het denk ik even maar waarom gebruik je niet de originele brandstofpomp in de tank?
Lijkt mij ook geen prettig idee zo een brandstofleiding vlak langs je uitlaatlijn.

Verder een gaaf project ik blijf hem zeker volgen. ik heb er ook mee gespeeld om mijn RSV om te bouwen na een schuiver.

Ik ben aan het zoeken naar een plekje voor de brandstofpomp omdat de bevesteging van de originele is weggevallen. De plaats waar hij nu op zit is maar tijdelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan