Aprilia Rsv Monster

Radiator en oliekoeler van een 2e generatie tuono past vrijwel 1 op 1 en je hebt dan niet die uit stekende radiatoren, check die eens.
Had ik ook op mijn falcuono, werkt perfect.
 
Radiator en oliekoeler van een 2e generatie tuono past vrijwel 1 op 1 en je hebt dan niet die uit stekende radiatoren, check die eens.
Had ik ook op mijn falcuono, werkt perfect.


Bedankt voor je tip, ik zal het overwegen.
 
Weg oma!!

Oké ik ben alweer bezig geweest met het een en ander.
Alleen sta ik nu voor een aantal dillema’s.
Ik zit met mijn electronica die ik ergens weg moet werken. Eerste gedachte is/was in de kont, maar dit zit me niet lekker omdat het best een boel draden zijn die ik niet in het zicht wil hebben. Hiervoor een plaat carbon gehaald en aan de slag gegaan. Echter nu ziet het middenstuk er een stuk massiever uit dan eerst. Dit zint me niet helemaal, maar ik weet ook even niet hoe ik het anders zou moeten doe.

Ander optie zou het electronica wegwerken in de komende puntbak die er nog niet is. Maar dat zint me ook weer niet met de warmte van de uitlaten....

Heeft er iemand advies voor me???

6t1xxf.jpg
2csdrn6.jpg
10mvm9g.jpg
2il1ysh.jpg
n71lx2.jpg
 
Laatst bewerkt:
niet die carbonplaat. ik zou een 'subtiel' bakje maken tussen het subframe. is bij mijn fighter ook zo en ik vind het niet storend.
28423292_10215002121027064_8051785657425898719_o.jpg
 
Ik zit even mee te lezen maar als ik naar het kontje kijk en dan specifiek naar het gedeelte waar je straks op gaat zitten.
Daar zie ik toch zeker wel een ruimte van een cm of 5 hoog waar je wat onder moet kunnen bouwen. Tussen het frame een mooi bakje maken wat net niet onder het zitje vandaan komt.
Weet niet wat semi moderne motoren tegenwoordig aan electra hebben maar met mijn ouwe zxr heb ik dan genoeg ruimte.
 
Ik zit even mee te lezen maar als ik naar het kontje kijk en dan specifiek naar het gedeelte waar je straks op gaat zitten.
Daar zie ik toch zeker wel een ruimte van een cm of 5 hoog waar je wat onder moet kunnen bouwen. Tussen het frame een mooi bakje maken wat net niet onder het zitje vandaan komt.
Weet niet wat semi moderne motoren tegenwoordig aan electra hebben maar met mijn ouwe zxr heb ik dan genoeg ruimte.

Daar zou er eentje geplaatst kunnen worden... echter heeft een Rsv mille zo’n knoeper van een ecu...
 
Ik ben mijn eerste accu kwijt nog één te gaan deze komt bij de overgang tank zit
full
 
Kssst weg oma!

Het is alweer een tijdje geleden, maar de koude dagen beginnen alweer te komen. Tijd om het projectje weer tevoorschijn te laten komen.

Wat heb ik nu nog gedaan. Het accu dilemma ga ik oplossen door de Ecu te verplaatsen naar de voorzijde. Hiervoor moeten 32 kabels verlengt worden.....Hierdoor krijg ik ruimte om de accu onder het zitje te kunnen plaatsen samen met alle relais.

Helaas gaat het dan niet lukken om de demper te kunnen plaatsen onder het kontje. Als het goed is is er nu een orgineel panigale systeem onderweg om te kijken of de demper onder in de kuip geplaatst kan worden. Al met al, ik kan weer aan de slag.
B6CA0212-FB47-4F34-9D8C-FC98D2D49C53.jpeg
8DBE918B-48EB-4572-BCB5-27BE83C8D4BD.jpeg
B6CA0212-FB47-4F34-9D8C-FC98D2D49C53.jpeg
 

Bijlagen

  • 3BA5A7C6-C6B9-47A3-B7A2-C65786C6B02B.jpeg
    3BA5A7C6-C6B9-47A3-B7A2-C65786C6B02B.jpeg
    987 KB · Weergaven: 23
Gisteren een doosje binnengekregen.
Het betrof een orgineel uitlaatsysteem van een 1199 panigale. Eens kijken of we het kunnen combineren.
54A06DCD-DF7E-457F-A548-A537B401B1F6.jpeg
657D2BED-1648-48C8-91BF-522701FC5EEA.jpeg
 
Zou je hem dan niet eerst op de wielen zetten ivm de hoogte?

Ik heb geen Carter, ik zit op moment altijd hoger dan een fiets met wel een Carter. Daarbij heb ik gemeten hoe diep dat de kuip is op een tuono, dit is ongeveer gelijk.

De fiets op de wielen zetten is een punt waar deze winter aan gewerkt wordt. Echter de centjes voor een set Duc wielen is op moment te hoog, idem voor een nette vork.
 
Hier even het achterwiel gepast van de Duc voor het plaatsen van de middendemper.
C53333BC-9B08-4AF0-AA0F-A99A56D2B8EF.jpeg
6211BCBF-2882-4CE9-9C90-D0E4657EB7DE.jpeg
5577D988-E966-4B6C-B998-DE79E541B646.jpeg
 
Hoi forummers,

Ik loop een beetje vast met mijn project Bike, en weliswaar op de uitlaat.
Door de diverse veranderingen aan de fiets, moet ik een nieuwe uitlaatlijn maken. Echter zit ik een beetje te twijfelen welke diameter ik alles laat worden.
Origineel begint het bij 41mm bij de uitlaat. (Gen1) en gaat het gecombineerd naar 63 toe. (Enkele demper)
Bij een gen 2 is de aansluiting 52mm dubbele demper. En bij een akra systeem kan met ook nog kiezen voor een 60mm aansluiting op de demper. (Dubbele dempers)

Wat zouden jullie mij aanbevelen om welke diameter te gaan gebruiken??
 
dikke pijp is meer vermogen en meer geluid normaal gesproken.
omdat je een originelen demper gebruikt is dat waarschijnlijk de beperkende factor en heeft de diameter van de buis niet veel invloed.
ik zou zo veel mogelijk de originelen uitlaatbuis gebruiken en die op de panigale demper sluiten maken.
Als je zin hebt in meer werk zou ik van gen2 52mm naar 60mm gaan, staat wat mooier en is beter geschikt voor meer vermogen/geluid bij een open demper evt..
 
ik zou zo veel mogelijk de originelen uitlaatbuis gebruiken en die op de panigale demper sluiten maken.
Als je zin hebt in meer werk zou ik van gen2 52mm naar 60mm gaan, staat wat mooier en is beter geschikt voor meer vermogen/geluid bij een open demper evt..

Ik ga een paar mm groter, dit in verband met de verkrijgbaarheid in mm RvS pijp. Daarom kies ik ervoor om 48mm te gaan gebruiken. Deze gaat naar 60 op de aansluiting van de demper. Ik heb nu gekozen voor een originele demper omdat ik niet weet wat het geluid gaat doen. En hij was goedkoper dan een termi demper om even te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan