Aprilia rsv 4 en zijn problemen kwalen

jwtje

MF'er
13 okt 2008
180
0
Hank
Hoi,

Ik ben opzoek naar een Aprilia rsv 4 maar door de (spook) verhalen durf je bijna geen rsv4 meer te kopen.

Maar ik zal toch deze motor graag aanschaffen en wil even van jullie weten waar ik allemaal op moet letten!

Naar mijn idee is 2009 slecht 2010 al beter en vanaf 2011 is het goed? (sommige zeggen 2012 pas)
Stel je koop een 2010 model wat moet je dan vervangen of wat is er slecht aan dit blok?
ik weet van de aprilia site waar je het frame nummer in kan toetsen op een terug roep actie.

Ik wil graag een rsv4 maar heb geen zin in veel onderhoudskosten.

Wat is de onderhoud interval van deze motor?

Hoop dat jullie mij goed op weg kunnen helpen? want ik durf het nu niet echt aan om een 2009,2010,2011 te kopen.
 
Geen liefhebber dus. Ik krijg er kippenvel van! Geweldige sound.

PS wat ik wel grappig vind is dat het geluid van het starten en aanslaan van het blok exact hetzelfde gebleven is als bij de RSV Mille, terwijl het een V4 ipv V-twin geworden is.
 
Laatst bewerkt:
Geen liefhebber dus. Ik krijg er kippenvel van! Geweldige sound.

PS wat ik wel grappig vind is dat het geluid van het starten en aanslaan van het blok exact hetzelfde gebleven is als bij de RSV Mille, terwijl het een V4 ipv V-twin geworden is.

Aprilia nog een oude voorraad starters liggen van de RSV :+
Een RSV klinkt overigens wel mooi,vooral met Akra,s :9~
Die heb ik zelf ooit gehad.
 
Als je er problemen mee krijgt zijn de rekeningen niet mals. Dat kan een maat van me je helemaal uitleggen. Maar hij is niet van dat ding af te slaan nu hij weer kan rijden na 2x een cilinderkop revisie! Ondanks modificatie! :t Dat zijn voor mij factoren die het motorrijden wel kunnen bederven.

Ik zal hem zo wel horen aan komen. 8-) En eerlijk is eerlijk, rijdt, ziet en klinkt als porno!
 
De eerste versies van de RSV4 hebben wat puntjes met de distributie en de (aandrijving van de) oliepomp.

Beide punten worden bij de 20k beurt ongeveer opgepakt. Dat is een hele dure beurt als hij goed is gedaan. Reken maar op +-2500,- (werkloon en onderdelen).

Gewoon kopen en gaan rijden. Geef gas en je weet precies waarom je geen Japanner rijdt. :)
 
Laatst bewerkt:
Geldt dat ook voor de R1?

Die klinkt ook "MotoGP" achtig zoals de RSV4.

Ik heb op beide motoren nooit gereden. Hoor en \ of zie ze alleen voorbij rijden
 
De eerste versies van de RSV4 hebben wat puntjes met de distributie en de (aandrijving van de) oliepomp.

Beide punten worden bij de 20k beurt ongeveer opgepakt. Dat is een hele dure beurt als hij goed is gedaan. Reken maar op +-2500,- (werkloon en onderdelen).

Gewoon kopen en gaan rijden. Geef gas en je weet precies waarom je geen Japanner rijdt. :)

Hoi,

zijn de 'dingetjes' van de 1e jaargangen Rsv4 al standaard verholpen bij de 2011 Rsv4 Tuono? Is dat bekend?

Cheers, Jerd.
 
RSV4 Tuono? 2011 Tuono is het eerste (V4) model, 2011 RSV4 is een later model. De 2011 Tuono heeft tot en met halverwege 2012 ook een aantal aandachtspunten.

Edit: om nog maar wat toe te voegen; mijn eerste onderhoudsbeurt bij 10k km kostte net geen 1000 euro. 6 kleppen moesten gesteld worden en elke 5000km ben ik aan een nieuwe achterband toe. Ook zuipt het ding als een malle, ben ik al verschillende schroeven kwijt geraakt en is de dynamo kapot gegaan bij 20k km (500 euro). Je kan hetzelfde verwachten voor de RSV4. Toch zal de volgende motor een 1100 worden :+
 
Laatst bewerkt:
RSV4 Tuono? 2011 Tuono is het eerste (V4) model, 2011 RSV4 is een later model. De 2011 Tuono heeft tot en met halverwege 2012 ook een aantal aandachtspunten.

Edit: om nog maar wat toe te voegen; mijn eerste onderhoudsbeurt bij 10k km kostte net geen 1000 euro. 6 kleppen moesten gesteld worden en elke 5000km ben ik aan een nieuwe achterband toe. Ook zuipt het ding als een malle, ben ik al verschillende schroeven kwijt geraakt en is de dynamo kapot gegaan bij 20k km (500 euro). Je kan hetzelfde verwachten voor de RSV4. Toch zal de volgende motor een 1100 worden :+

Regulier onderhoud kost meer bij een Italiaan, is mij bekend. Gaat mij inderdaad om een Rsv4 Tuono: wat zijn die aandachtspunten volgens jou? Zijn dat de motorische dingen ala de superbike Rsv4's van voor 2011? Of dus andere dingen?

Cheers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan