Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Goedendag Futura rijders

Vraag heeft hier iemand al een keer zijn freewheel lager vervangen.
En hoe krijg je dat vliegwiel eraf.

Heb ik hem eindelijk start klaar hoor ik de startmotor rondvliegen maar niet de krukas mmmm heb ik weer .

Ik hoorde dat Ductie , KTM , Honda cbr de zelde freewheellager heeft ?

Heeft iemand ervaring mee ?

MVG Martijn
 
Hallo ik ben op zoek naar een achterlicht unit van een futura uit 2001..artikel nummer AP8124693.. Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.. Mvgr bastiaan
 
Goedendag futura rijders

Ik heb het al opgelost de startmotor draaide de verkeerde kant op |(.

Wie heeft of weet de rubberen ringen en stofringen van de achterrem zuigers vervangen.
KTM levert revisiesetjes maar moet je wel model/type enzo weten

Gr Martijn
 
Geplaatst op zondag 29 juli 2018 13:43

Bekijk onderwerpen

Ik heb besloten mijn fuut te verkopen. Helaas te weinig plek in de garage voor 2 motoren. Mijn volgende wordt een naked. Heb nog even getwijfeld om de fuut om te bouwen maar dat heeft denk ik niet het gewenste resultaat....
Ik heb hem vanmorgen op marktplaats gezet inclusief de koffers.
Het is die zwarte in Driebergen.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond.
Na veel zwoegen en schelden heb ik mijn fuut eindelijk aan de praat gekregen, om vervolgens 100km verderop met een lege accu te staan. Conclusie, Spanningsregelaar. Net een ElectrixWorld RR97 erop gezet op advies van Aprilia Forum. Poef. Dashboard uitgefikt.

Heeft iemand een werkende Dashboard Te Koop?
 
ik zie dat er zelfs een 2009 model in staat ;)

Datum aanvang tenaamstelling
:
12-09-2009
Datum eerste afgifte Nederland
:
12-09-2009
Datum eerste toelating
:
12-09-2009

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus zal me eerst even voorstellen :

Richard, 45 jaar, woonachtig in het Drentsche deel van ons land en heb bovenstaande motor nu sinds een week of 4/5 in mijn bezit.

Ik heb de motor van de eerste eigenaar gekocht, die hem op zijn beurt in 2009 bij Motor-Oost in Rijssen had gekocht, destijds volgens mij nog Aprilia dealer. Ik heb zelfs de originele aankoopfactuur erbij!!

De motor is gebouwd in 2002 en heeft de 7 jaren daarna -naar verluid- tot 2009 bij diverse dealers gestaan. Op de motor lagen nog de af fabrieks Metzelers bandjes prod.datum wk49 2001!

Inmiddels voorzien van Michelins Pilot Power 3 banden (leek mij niet onverstandig) en remmerij nagelopen en vloeistoffen vervangen.

In de komende tijd zal ik stap voor stap de mods en checks uitvoeren, maar eerst maar eens even een beetje toeren.

Ik heb me al veel ingelezen in zowel Forum deel 1 als deel 2 als de UK website en ik heb nog wel e.e.a. te doen zag ik wel.

Ik zal me zo nu en dan wel gaan melden op het forum en ik hoop dat ik ook zo nu dan anderen kan helpen al is mijn kennis van moderne injectie-motoren wat beperkt. Ik heb me tot nu toe meer bezig gehouden met 2-takt (Suus GT750, caferacer ombouw uit jaren 70 met tankzitcombinatie en 3-in-1 bleerpijp).


Groeten en tot snel,


Richard
 
Laatst bewerkt:
Welkom Richard, veel plezier gewenst met jouw nieuwe aanwinst. Welke kleurstelling heb jij?

Heeft iemand van hier trouwens de MP-PF-79 van de hand gedaan? Zo ja, in welke staat was die?
 
Hallo Levoi,

Bedankt voor de verwelkoming. Ik heb de antraciet met grijze kleurstelling.


Ik heb al geprobeerd om foto's te plaatsen echter nog niet gelukt. Zal me er nog eens in verdiepen.


Groet,

Richard
 
full
 
Goedemorgen Futuristi,
Ik begrijp dat het aantal Futura's in Drenthe wellicht met 100 % is gestegen?
Of zijn er toch nog meer in Drenthe?
In de 3 jaar dat ik met de Fuut toer heb ik hier nog maar 1x één gezien.
Mooi exemplaar Richard!

Groeten,
Futuristic
 
Hallo Futuristen.

Ik heb mijn Fuut uit 2004 te koop staan ivm lichamelijke klachten.
Hij is compleet met koffers en originele Aprilia tanktas.
De motor heeft duitse papieren en staat bij mij thuis vlak over de grens met Nederland.
Heeft 24000 km gelopen en de problemen met de spanningsregelaar zijn verholpen. Zit een nieuwe op en de stekkers zijn er tussen uit. Ook het bekende probleem met de kabelboom om het balhoofd heen is verholpen.
Verder is hij voorzien van een Scottoiler en heeft nagenoeg nieuwe banden ( 2000 km ).

Mocht er interesse zijn stuur dan een berichtje naar: crazyharry100@gmail.com voor meer foto's en info

De vraagprijs is €4500,-. Ik weet dat het geen koopje is maar je krijgt er nagenoeg een nieuwe motor voor
full
 
Hallo Ducolaf,

Ik weet niet of Harrybolt hetzelfde bedoelt, maar ik heb wel eens gelezen dat de kabelboom beschadigd kan worden door of te strak om het balhoofd heen of dat deze word "geprikt" door een steuntje achter het dashboard. Zie de afbeelding die ik straks zal plaatsen.


Met vr. gr.


Richard
 
Hier bezig met het bestellen en uitzoeken van 4 alternatieve bobines. Denk aan de Denso spoelen van een honda cbr600rr, is redelijk veel over te vinden in diverse fora, samen met een set bougiekabels, nog niet zeker of het magencor gaat worden.
Hier al andere rijders die er mee aan de slag zijn geweest? Auto bobines trekt me minder om toe te passen, vooral vanwege lagere rpm’s van automotoren in vergelijking met motorfietsen.
 
Ik heb ook de Denso's van de CBR600rr en dat bevalt goed. Alleen vier stukjes van een M4 boutje afzagen omdat de denso's bedoeld zijn om direct op de bougie te passen en dat niet past bij de Futura. Ook moet je het rubberen hoesje bij de bougie kant wat inkorten om e.e.a. goed te laten passen.
Let er op dat de Denso's langer zijn dan de originele, waardoor de nieuwe bougiekabel tegen de ketting aan kan komen bij de achterste cylinder. Koop dus iig bougiekabels met een 90 graden aansluiting!
 
Ik heb ook de Denso's van de CBR600rr en dat bevalt goed. Alleen vier stukjes van een M4 boutje afzagen omdat de denso's bedoeld zijn om direct op de bougie te passen en dat niet past bij de Futura. Ook moet je het rubberen hoesje bij de bougie kant wat inkorten om e.e.a. goed te laten passen.
Let er op dat de Denso's langer zijn dan de originele, waardoor de nieuwe bougiekabel tegen de ketting aan kan komen bij de achterste cylinder. Koop dus iig bougiekabels met een 90 graden aansluiting!

Top advies, ook die van de ketting. Dan steekt die wel diep want primaire tandwiel en kettingloop zijn aardig afgeschermd. Heb je tevens de connectoren van de Denso op de kabelboom gesoldeerd?

Begreep dat vooral de Magnicor erg soepel is en daarmee makkelijker te plaatsen. Alternatief schijnen wat Fiat bobinekabels te zijn die allen een gelijke lengte hebben en zelfde bougiedop. 80,- voor de Magnecor, worden speciaal aangemaakt dus geen retour geaccepteerd door de UK leverancier,
 
Terug
Bovenaan Onderaan