Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53

DJ_Bartezzz

MF veteraan
28 okt 2007
1.432
1
hilversum
Welkom in deeltje 2 van het Aprilia RST1000 Futura topic!
Hier worden de bekende en minder bekende storingen en problemen opgelost.

Wat eraan vooraf ging:
Aprilia RST Mille Futura deel1

image


De Bekenste problemen/controle punten:
(ik zal deze lijst later uitbreiden).
-Plastic benzine connector
-Benzine pomp mod (U-pijpje)
-Slappe achterveer
-Vacuumslangen welke lekken.
-Hoge druk benzine slangen die geknikt zitten. (=nieuwe geperste slang (vraag Stanleybobley).
-Wirring mod (te lage laadspanning)
-Linksysteem(roest, speling en aanhaalmoment.)
-Idle Control valve op roet en aanslag
-olie sproeier bij de koppeling vervangen voor update model (Aprilia part #0268751)
-05 map of (upgraded 05 map) dmv TuneECU (kabel verkrijgbaar bij Stanleybobley).
-Koppeling slave cilinder: Keering versleten.

Aan te schaffen Accessoires:
-Vervangings kuipruiten
-


full


Aprilia RST Futura rijders:

Bartezzz:

full



Seba$:

full
 
Laatst bewerkt:
De Bekenste problemen/controle punten:
(ik zal deze lijst later uitbreiden).
-Plastic benzine connector
-Benzine pomp mod (U-pijpje)
-Slappe achterveer
-Vacuumslangen welke lekken.
-Hoge druk benzine slangen die geknikt zitten. (=nieuwe geperste slang (vraag Stanleybobley).
-Wirring mod (te lage laadspanning)
-Linksysteem(roest, speling en aanhaalmoment.)
-Idle Control valve op roet en aanslag
-olie sproeier bij de koppeling vervangen voor update model (Aprilia part #0268751)
-05 map of (upgraded 05 map) dmv TuneECU (kabel verkrijgbaar bij Stanleybobley).

[afbeelding]

Handig zo'n lijstje in de openingspost, hoef ik niet meer te zoeken, maar heb dus nog wel wat te doen. '( maar eerst.....
eerst maar even lekker rijden.... :]
 
Gelijk een vraag voor het nieuwe topic.
Zijn er nog inbouwtips voor een autocom met porto?
Had hem al op mijn vorige, maar het was een houtje-touwtje installatie, dit keer wil ik het goed doen.
 
Gelijk een vraag voor het nieuwe topic.
Zijn er nog inbouwtips voor een autocom met porto?
Had hem al op mijn vorige, maar het was een houtje-touwtje installatie, dit keer wil ik het goed doen.

Ik heb ook nog een Super-pro liggen die gemonteerd moet worden.
Ruimte lijkt me het grootste probleem.

Welke tips wou je nog meer hebben??

Als iemand nog interesse heeft in een Autocom active plus in de verkoop.
 
Het gaat mij vooral of je de autocom via een geschakeld extra zekeringsblok kunt aansluiten en hoe je het beste ontstoord geluid krijgt zonder het geruis van de motor. Ruimte is inderdaad wel een issue. Ik had hem zelf aan de zijkant naast de accu te staan. Paste precies en kon gemakkelijk bij de knoppen om het geluid iets bij te stellen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik had een relais(15A) geschakeld op het achterlicht.
(=lampen aan = stroom op de autocom.)
Relais schakeld dan een losse stroomdraad vanaf de plus op de qccu naar de autocom.
Geheel ontstoord dus.
Ik had hem op de plel van boord gereedschap.
Naast de accu zit de voeding van mijn garmin.
 
Trouwens heb de koppeling olie.doorvoer sproeier vervangen van nr. 60 naar 38( ofiiceel upgrade aprilia nr. 40)

sproeier is hetzelfde als een Keihin Bing carburateur (€ 3,50 bij scootert zaak) ipv € 14 bij Appie. :')

Ik zou vooral een lichtere koppeling willen, heeft deze sproeier dat effect? Moet de koppelingscylinder uit elkaar om dat ding te monteren?
 
Ik heb een relais(15A) geschakeld op het achterlicht.
(=lampen aan = stroom op de autocom.)
Relais schakeld dan een losse stroomdraad vanaf de plus op de accu naar de autocom.
Geheel ontstoord dus.
Ik had hem op de plek van boord gereedschap.
Naast de accu zit de voeding van mijn garmin.

Zo heb ik het ook. Heb er trouwens geen porto op aangesloten.

Ik zou vooral een lichtere koppeling willen, heeft deze sproeier dat effect? Moet de koppelingscylinder uit elkaar om dat ding te monteren?

Volgens mij hoef je niets uit elkaar te halen, tenminste als ik het linkje uit het vorige topic open en daar lees is het een kwestie van goed gereedschap. Alleen een paar druppeltjes olie die je tegemoed komen, maar naar ik begrijp niet schrikbarend.

linkje is van stanleybobly

van mij apart mag jij een mooie topic starten :P

hier zit de sproeier
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vooral een lichtere koppeling willen, heeft deze sproeier dat effect? Moet de koppelingscylinder uit elkaar om dat ding te monteren?

Het betreft de kleine (m4 a m5) bout onder de slave cilinder van de koppeling.
Deze eruit draaien resulteert in een lepeltje olie.
Oude sproeier eruit, nieuwe erin en boutje terug erin.
klaar! *O*
 
Ik zou vooral een lichtere koppeling willen, heeft deze sproeier dat effect? Moet de koppelingscylinder uit elkaar om dat ding te monteren?

met de kleine 40 olie sproeier gaat het schakelpookje lichter. Het heeft geen invloed op de koppeling. als je een lichtere koppeling wilt hebben kan je een ander slave cylinder monteren met een iets grotere diameter. bijvoorbeeld van het merk Obereon. kosten bedragen ongeveer 110 euro, montage is eenvoudig.

Een lichtere koppeling lijkt mij ook wel wat, maar vind dat vooral in de maand maart/april. hierna ben ik er weer aan gewend (en is de hand weer getrained). O-)

montage van de olie sproeier is klaar in 10 minuten, helaas moet wel de linker kuip eraf en de spanning regelaar. demonteren en montage kuipwerk kost langer dan het klusje op zich. gebruik bij de montahge wel een goed passende schroevendraaier (bijgevijld) en een sate prikker.
 
Ik ben opzoek naar een Aprilia Futura Silverline (de licht blauwe)

Heb de mijne verkocht en beetje spijt :)

Aub een berichtje mocht je er een hebben staan.
 
Wat heb je besteld dan?

@ aprilialiefhebber, er staan er twee op speurders, en zilveren met ca 50000 km inclusief koffers en een zilveren met maar 17000 km zonder koffers. Er staat ook nog een paar andere kleuren, zoals een mooie zwarte met koffers.

Misschien nog leuk voor in het starttopic: Sites waar andere kuipruitjes te krijgen zijn:

intobikes.co.uk

Jetsteckerbits.co.uk

emotouk.com

unitedmotoparts.de

Ik las overigens bij "problemen" over de achterschokbreker, ik ben het daar niet mee eens en vind de originele prima, maar ik ben dan ook vrij licht.
 
Laatst bewerkt:
Frank H

Ik heb onderdelen van de voorvork en achterveersysteem besteld.
Dat zijn toch de delen die slijten en op voorraad moeten liggen bij Aprilia.
Het is gewoon vervelend het is mooi weer en je zit maar te wachten.
Dus vraag ik me af lig het aan die motorzaak of aan Aprilia
 
Frank H

Ik heb onderdelen van de voorvork en achterveersysteem besteld.
Dat zijn toch de delen die slijten en op voorraad moeten liggen bij Aprilia.
Het is gewoon vervelend het is mooi weer en je zit maar te wachten.
Dus vraag ik me af lig het aan die motorzaak of aan Aprilia

Ik heb vorig jaar nieuwe rubbers voor de koffers besteld (afdicht rubbers).
Origineel Aprilia.
Was binnen 3 weken binnen via Motoport.

Kan me niet voorstellen dat dat in nederland op voorraad lag haha.

Ben bang dat je dealer wacht op een volledige order??(lees franco)
 
Frank H

Ik heb onderdelen van de voorvork en achterveersysteem besteld.
Dat zijn toch de delen die slijten en op voorraad moeten liggen bij Aprilia.
Het is gewoon vervelend het is mooi weer en je zit maar te wachten.
Dus vraag ik me af lig het aan die motorzaak of aan Aprilia

mijn ervaring is dat het nogal van de dealer afhangt. de officiele dealers (Niwa/motorcity) zijn prima. maar via de onofficiele wijze duurt meestal erg lang en of onregelmatig. overigens is er haast altijd wel een alternatief.

onderdelen van voorvork kan je haast altijd via HK suspension kopen en lagers /afdichtingen van het link systeem zijn denk ik ook wel via skf te doen (kijk eens op AF1 forum voor dit onderwerp).

overigens de std achterschokbreker zal zeker voor veel mensen voldoen maar... als ze eenmaal met een ëcht goed"schokbreker hebben gereden weten ze pas wat ze missen aan wegligging en comfort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan