StanleyBobly
MF veteraan
jaja inmiddels aangekomen aan deel 4
wiki:
Caponord 01-03
De 'Mk1'Caponord maakt gebruik van de welbekende Rotax V60 motor uit de RSV Mille, met een 10,4 / 1 verlaagde compressie, kleinere 47mm en verschillende nokkenassen te 98Pk (72Kw) te maken, levert dit een motor die ideaal is om een uitstekende motorfiets geschikt is voor off -road-capaciteiten. Met een beetje werk aan de originele mapping trekt deze motor verrassend goed vanaf zeer lage toerentallen tot en met de 8750 rpm rode lijn. De motor behoudt ook de Aprilia gepatenteerde 'Power Slipper Clutch', iets dat uniek is op dit type fiets.
De eerste versies hebbben niet een lambda-sensor of katalysatoren in de uitlaat , deze lijken te verschijnen in 2002/3 modellen. Andere dan deze toevoegingen, de motor / versnellingsbak bleef ongewijzigd voor het gehele model lijn.
Het chassis is ook uniek voor deze stijl van de fiets, het gebruik van de geëxtrudeerde aluminium dubbele stalen frame vaker op sport-fiets ontwerpen. De Mk1 is verschild door de bovenste kuip met ingebouwde indicatoren, zogenaamde 'vleermuis-oren', zoals ze door sommige zijn genoemd. Nogmaals, buiten de kleurverschillen, is de bovenste kuip verandering de enige duidelijke verschil tussen een Mk1 & 2 versie.
Caponord Rally-Raid 2003-2004
De Rally-Raid is meer off-road gericht . Aprilia's "(adventure) versie van de Caponord, net zoals BMW had gedaan met de R1150GS en later 1200GS modellen. Veranderingen omvatten een herziene bovenste kuip, biconische stuur / bewerkt aluminium risers en kleurgespoten handkappen.
Volledig instelbare vering voor en achter met ca. 50mm vork invering in combinatie met een nieuwe gel zadel , geeft de Rally-Raid een indrukwekkende zithoogte van 860mm. De herziene rijhoogte betekende ook een nieuwe zijstandaard nodig was , midden & standaard standaard gemonteerd. en ja de frame is verstevigd om sommige plekken (foto) !
Andere standaard uitrusting omvat een aluminium carter-guard, kuip bescherming bars, hogere voorspatbord, aluminium uitlaat schilden ipv stalen, 16 tandswiel (normaal 17) en aluminium bagage. De Rally-Raid kwam ook met een reserve set off-road banden Ongeveer 500 zijn er geproduceerd. (te zien aan de laatste 3 cijfers van de frame nr.)
Caponord 04-07
De 'Mk2' ;Caponord kwam uit in 2004 en de voornaamste verandering waren de bovenkuip , die we eerst zagen op de Rally-Raid. De voorwielophanging lijkt te hebben geprofiteerd van een betere veren en de uitlaten verloren een beetje gewicht wanneer de stalen hitteschilden werden vervangen door aluminium.
er werd een ABS-versie aangeboden vanaf 2005. deze is uitgerust met een ABS-waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel. (wat de eerste versie ook hadden in de dashboard maar niet aanwezig abs systeem) het abs-systeem kan worden uitgeschakeld via in het dashboard gemonteerde schakelaar
interessante links :
Moto-Abruzzo
AF1 forum (internationaal actieve forum)
Aprilia-Riders.NL
-Caponord http://www.adrenalinejunkies.nl/ (specialist)bij uitstek van NL met name voor custom mapping Tuning
kwalen van de motorfiets
-benzine snelsluiters zijn van plastic, breken nog al af ter vervanging zijn er metalen versie te verkregen.
stanleybobly style slangen set
-zwakke spanningsregelaar dat de accu langzaampjes dood maakt, ter vervanging : Mosfet type regelaar direct aangesloten op de accu ipv de speaker kabeltjes op de motor
-bruine stekkers dat wel eens gaat oxideren van binnen, wat leidt tot smeltende stekkers
-gratis diagnose & mapping uitlezen met TuneEcu \
enigste is de stekker kopen/maken en gaan (op EBAY staan ze wel eens te koop)
Capo's van Forumleden:
Di Capo
İgoreab
K-jos
komt nog met een echte motor foto
kleur
Klokslag7
ajv
sunaj-janus
geen lid, maar een bekende
geert jan snelders
Henzel
rogervsi
stanleybobly
JKBijl
Capozuid03
wiki:
Caponord 01-03
De 'Mk1'Caponord maakt gebruik van de welbekende Rotax V60 motor uit de RSV Mille, met een 10,4 / 1 verlaagde compressie, kleinere 47mm en verschillende nokkenassen te 98Pk (72Kw) te maken, levert dit een motor die ideaal is om een uitstekende motorfiets geschikt is voor off -road-capaciteiten. Met een beetje werk aan de originele mapping trekt deze motor verrassend goed vanaf zeer lage toerentallen tot en met de 8750 rpm rode lijn. De motor behoudt ook de Aprilia gepatenteerde 'Power Slipper Clutch', iets dat uniek is op dit type fiets.
De eerste versies hebbben niet een lambda-sensor of katalysatoren in de uitlaat , deze lijken te verschijnen in 2002/3 modellen. Andere dan deze toevoegingen, de motor / versnellingsbak bleef ongewijzigd voor het gehele model lijn.
Het chassis is ook uniek voor deze stijl van de fiets, het gebruik van de geëxtrudeerde aluminium dubbele stalen frame vaker op sport-fiets ontwerpen. De Mk1 is verschild door de bovenste kuip met ingebouwde indicatoren, zogenaamde 'vleermuis-oren', zoals ze door sommige zijn genoemd. Nogmaals, buiten de kleurverschillen, is de bovenste kuip verandering de enige duidelijke verschil tussen een Mk1 & 2 versie.
Caponord Rally-Raid 2003-2004
De Rally-Raid is meer off-road gericht . Aprilia's "(adventure) versie van de Caponord, net zoals BMW had gedaan met de R1150GS en later 1200GS modellen. Veranderingen omvatten een herziene bovenste kuip, biconische stuur / bewerkt aluminium risers en kleurgespoten handkappen.
Volledig instelbare vering voor en achter met ca. 50mm vork invering in combinatie met een nieuwe gel zadel , geeft de Rally-Raid een indrukwekkende zithoogte van 860mm. De herziene rijhoogte betekende ook een nieuwe zijstandaard nodig was , midden & standaard standaard gemonteerd. en ja de frame is verstevigd om sommige plekken (foto) !
Andere standaard uitrusting omvat een aluminium carter-guard, kuip bescherming bars, hogere voorspatbord, aluminium uitlaat schilden ipv stalen, 16 tandswiel (normaal 17) en aluminium bagage. De Rally-Raid kwam ook met een reserve set off-road banden Ongeveer 500 zijn er geproduceerd. (te zien aan de laatste 3 cijfers van de frame nr.)
Caponord 04-07
De 'Mk2' ;Caponord kwam uit in 2004 en de voornaamste verandering waren de bovenkuip , die we eerst zagen op de Rally-Raid. De voorwielophanging lijkt te hebben geprofiteerd van een betere veren en de uitlaten verloren een beetje gewicht wanneer de stalen hitteschilden werden vervangen door aluminium.
er werd een ABS-versie aangeboden vanaf 2005. deze is uitgerust met een ABS-waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel. (wat de eerste versie ook hadden in de dashboard maar niet aanwezig abs systeem) het abs-systeem kan worden uitgeschakeld via in het dashboard gemonteerde schakelaar
interessante links :
Moto-Abruzzo
AF1 forum (internationaal actieve forum)
Aprilia-Riders.NL
kwalen van de motorfiets
-benzine snelsluiters zijn van plastic, breken nog al af ter vervanging zijn er metalen versie te verkregen.
stanleybobly style slangen set
-zwakke spanningsregelaar dat de accu langzaampjes dood maakt, ter vervanging : Mosfet type regelaar direct aangesloten op de accu ipv de speaker kabeltjes op de motor
-bruine stekkers dat wel eens gaat oxideren van binnen, wat leidt tot smeltende stekkers
-gratis diagnose & mapping uitlezen met TuneEcu \
enigste is de stekker kopen/maken en gaan (op EBAY staan ze wel eens te koop)
Capo's van Forumleden:
Di Capo
İgoreab
K-jos
komt nog met een echte motor foto
kleur
Klokslag7
ajv
sunaj-janus
geen lid, maar een bekende
geert jan snelders
Henzel
rogervsi
stanleybobly
JKBijl
Capozuid03
Laatst bewerkt: