Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hallo mensen!

Nieuw op het forum, maar zeker niet in de (Italiaanse) motorwereld.
Op dit moment in bezit van een Transalp 650 en een Moto Guzzi V11. De bedoeling is dat de Transalp moet gaan wijken voor een wat zwaardere fiets, om die te gaan gebruiken voor woon-werk verkeer. Nu zoek ik dus een Caponord met de volgende eisen en wensen:

Eisen:
- Max 4kEUR
- <60dkm
- In goede staat/goed onderhouden

Wensen/pluspunten:
- Luxeopties (voltmeter, handvatverwarming etc)
- Aangepakte kinderziektes
- Aftermarket uitlaat
- Valbeugels
- Eventueel een kofferset, maar de meeste plastieken vind ik dermate lelijk dat ik liever op zoek ga naar een setje alu koffers.

Dit lijkt me prima haalbaar, maar op MP zie ik nog niet zoveel voorbij komen. Dus ik dacht, laat ik hier eens een oproepje plaatsen, misschien dat iemand afstand wil doen van de zijne, met de weet dat ie naar een liefhebber gaat?:)
 
Hallo mensen!

Nieuw op het forum, maar zeker niet in de (Italiaanse) motorwereld.
Op dit moment in bezit van een Transalp 650 en een Moto Guzzi V11. De bedoeling is dat de Transalp moet gaan wijken voor een wat zwaardere fiets, om die te gaan gebruiken voor woon-werk verkeer. Nu zoek ik dus een Caponord met de volgende eisen en wensen:

Eisen:
- Max 4kEUR
- <60dkm
- In goede staat/goed onderhouden

Wensen/pluspunten:
- Luxeopties (voltmeter, handvatverwarming etc)
- Aangepakte kinderziektes
- Aftermarket uitlaat
- Valbeugels
- Eventueel een kofferset, maar de meeste plastieken vind ik dermate lelijk dat ik liever op zoek ga naar een setje alu koffers.

Dit lijkt me prima haalbaar, maar op MP zie ik nog niet zoveel voorbij komen. Dus ik dacht, laat ik hier eens een oproepje plaatsen, misschien dat iemand afstand wil doen van de zijne, met de weet dat ie naar een liefhebber gaat?:)

Hoi Tinus, ik overweeg om te stoppen met motorrijden...nog niet 100% zeker maar in ieder geval zou mijn schitterende, volledig vrij van ellende, goed onderhouden en betrouwbare RallyRaid met alles erop en eraan te koop komen. Vraagprijs zou iets hoger liggen dan jou max-prijs maar kan over gepraat worden naast de motor..mvg, Roger.
 
Zo, heb de Caponord ingeruild, heb nu een Honda VFR1200F op de kop getikt, ben benieuwd hoe dat op de langere termijn gaat bevallen.

Allen bedankt voor de tips en tricks! :D
 
Hoi,

Vandaag wilde ik weer eens op de capo rijden. Afgelopen week heb ik hem helemaal gewassen en gepoetst en deed hij het nog prima. Helaas laat hij mij vandaag voor het eerst echt in de steek. De startmotor draait prima rond en maakt ook een normaal geluid, maar de motor weigert te starten. Het lijkt erop dat hij geen brandstof krijgt. Ik hoor ook bij het contact aanzetten geen zoemend geluid van de brandstofpomp. Wat kan ik als eerste controleren zonder gelijk de tank eraf te trekken? Zekeringen (voor en achter) zijn allemaal goed...

mvg,

Marco.
 
Hallo mensen!

Nieuw op het forum, maar zeker niet in de (Italiaanse) motorwereld.
Op dit moment in bezit van een Transalp 650 en een Moto Guzzi V11. De bedoeling is dat de Transalp moet gaan wijken voor een wat zwaardere fiets, om die te gaan gebruiken voor woon-werk verkeer. Nu zoek ik dus een Caponord met de volgende eisen en wensen:

Eisen:
- Max 4kEUR
- <60dkm
- In goede staat/goed onderhouden

Wensen/pluspunten:
- Luxeopties (voltmeter, handvatverwarming etc)
- Aangepakte kinderziektes
- Aftermarket uitlaat
- Valbeugels
- Eventueel een kofferset, maar de meeste plastieken vind ik dermate lelijk dat ik liever op zoek ga naar een setje alu koffers.

Dit lijkt me prima haalbaar, maar op MP zie ik nog niet zoveel voorbij komen. Dus ik dacht, laat ik hier eens een oproepje plaatsen, misschien dat iemand afstand wil doen van de zijne, met de weet dat ie naar een liefhebber gaat?:)

Ik heb er 1 gekocht! Van 2001, 40dkm. Blauw. Heb helaas nog geen goede foto. Is hier ook eerder op het forum geweest geloof ik, kenteken eindigend op 60.
Handig ben ik wel, hij krijgt dus van mij sowieso een beurtje en ik heb het kabeltje van Lonelec besteld om de ECU in te kunnen.

Vraag: tijdens het rijden houdt hij bij volgas soms een beetje in. Ook krijg ik (zonder knipperend EFI lampje) soms code 33 in beeld, maar verdwijnt vanzelf ook weer.
Ik wilde beginnen met een beurtje incl bougies, maar moet ik verder nog ergens naar zoeken? Is er een overzichtslijstje van storingscodes?
 
Ik heb er 1 gekocht! Van 2001, 40dkm. Blauw. Heb helaas nog geen goede foto. Is hier ook eerder op het forum geweest geloof ik, kenteken eindigend op 60.
Handig ben ik wel, hij krijgt dus van mij sowieso een beurtje en ik heb het kabeltje van Lonelec besteld om de ECU in te kunnen.

Vraag: tijdens het rijden houdt hij bij volgas soms een beetje in. Ook krijg ik (zonder knipperend EFI lampje) soms code 33 in beeld, maar verdwijnt vanzelf ook weer.
Ik wilde beginnen met een beurtje incl bougies, maar moet ik verder nog ergens naar zoeken? Is er een overzichtslijstje van storingscodes?
das een Bobine die de geest aan het geven is :P
 
Check! Bobines vervangen, ook even algemeen onderhoud. Zit te denken aan een Catfish map erop (ik heb ervaring met remappen van een Guzzi), maar wil eerst even basisonderhoud doen: TPS resetten en synchroniseren.
Nu is me alleen het volgende niet duidelijk:
- Bij TPS reset, moet ik dan de stationairstelschroef helemaal uit draaien alvorens de reset? Ik dacht dat je bij deze motoren stationair niet handmatig kon stellen?
- Moet ik een tie-in maken in de vacuumslangen voor het aansluiten van de synchrometer, of moet er ergens een slangetje verstopt liggen (per cilinder)?
 
Wow, een post op motor-forum, en niet op Facebook ;)
  • Een TPS reset leert wat 0 is voor de ECU. Ik gok vanwege variatie in de TPS sensoren. Hoef je verder niets voor te doen behalve het commando geven. Zie ook Tasks onder "Reset TPS Sagem ECU"
  • Vacuumslangen zitten links onder het zadel. Als deze nog origineel zijn, dan zijn ze ondertussen stuk en moet je ze eigenlijk wel even vervangen.
  • Een injector sync staat beschreven in 4.10.4 van wphb. Je moet hier idd beginnen met beide schroeven in te draaien
 
Wow, een post op motor-forum, en niet op Facebook ;)
  • Een TPS reset leert wat 0 is voor de ECU. Ik gok vanwege variatie in de TPS sensoren. Hoef je verder niets voor te doen behalve het commando geven. Zie ook Tasks onder "Reset TPS Sagem ECU"
  • Vacuumslangen zitten links onder het zadel. Als deze nog origineel zijn, dan zijn ze ondertussen stuk en moet je ze eigenlijk wel even vervangen.
  • Een injector sync staat beschreven in 4.10.4 van wphb. Je moet hier idd beginnen met beide schroeven in te draaien

Wat bedoel je precies met een post op MF ipv FB?:)
Bedankt voor de tips! Vacuumslangen had ik inderdaad al gevonden en vervangen/verlengd tot onder het zadel.

schroef van de voorste cylinder laten voor wat het is en de achterste bijstellen :P

Waarom precies?
 
Iedereen hartelijk bedankt!
Problemen zijn opgelost, rijdt als nooit tevoren! Ander onderhoud ook uit kunnen voeren (TPS reset etc)
 
Hoi mensen!

Nog een aanvullende vraag: gisteren de Catfish map (2011 update zonder O2 sensor) erop gezet. Zeker een totaal andere motor! Wel af en toe een hikje bij wegrijden en stationair gaat hij warm soms een beetje op en neer in toerental. Maar ik vermoed ook dat de terugslagklepjes in de vacuumslangen naar de koppeling lek zijn, dus daar ga ik nog naar kijken. Heb CO op +25 (was +13.3) gezet, daar werd het iets beter van.

Vraag: waar pas ik in TuneECU precies IFT aan? Kan het nergens vinden?
En wat is IACV precies onder "Tests"?
UPDATE: zelf het antwoord op de vragen al gevonden:P
 
Laatst bewerkt:
Mede caporijders.
Wie heeft er belang bij beugels voor de koffers?
Nette set origineel.
Heb deze over na een complete set met koffers te hebben gekregen.
Tevens een buddy overgenomen waar ik niks mee doe.
Helaas niet de passagiers buddy.
Ook in de aanbieding een voorspatbord welke niet nieuw is.
Laat maar weten.

Groetjes
 
Ik zit met een probleem.
Althans dat denk ik.
Heb mijn capo voorzien van een andere mapping.
En denk dat ik mijn gasklephuis moet synchroniseren?
Het lijkt net of beide cylinders niet op tijd meedoen.
Geen foutmeldingen en rijden gaat goed.
Alleen als ik in de vrij gas geef hikt ie!
En soms zelfs uitslaan als ik wil vertrekken bij het verkeerslicht.

Heeft iemand misschien een how to voor mij?
Of waar ik dit kan vinden.
Heb het wphb op de iPad.
Maar misschien dat iemand elders een oplossing heeft die anders werkt of misschien wel beter?
 
Marchetto, welke mapping heb je geinstalleerd?
Ik heb sinds kort de 2011 versie van Catfish erop staan, en heb precies dezelfde problemen. Ook vond ik hem slecht afremmen op de motor.
Wat ik sindsdien gedaan heb:
- Synchro checken (goed, geen verschil)
- TPS reset
- CO omhoog naar +25
Toen was het marginaal beter, maar alsnog matig. Afremmen op de motor nog steeds slecht.

Daarna:
- Vacuumslangen nagelopen/deels vervangen (niet opgelet op hoe het vacuumklepje naar de slipper clutch zat, wel losgehaald).
- Slipper clutch diafragma gecheckt (geen gaten)
- Stappenmotor schoongemaakt (was heel vies)
- TPS nogmaals gereset
Eerste test leek in ieder geval veel beter af te remmen op de motor, dus mogelijk dat het vacuum klepje (was niet origineel) verkeerd om heeft gezeten.

Heb sindsdien nog niet serieus kunnen rijden, dus moet nog even testen. Misschien vanavond, anders morgenavond wel.
Overigens las ik ergens (weet niet meer waar) dat er meerdere mensen dit soort problemen hadden met de 2011 update van Catfish. Ik begreep dat de CF mappings erg arm lopen, misschien dat ergens een heel klein beetje valse lucht of andere afstelling bij sommige bikes problemen geeft.
Je kan de oudere versie proberen, of een mapping van StanleyBobly.
 
Weet zo niet welke mapping ik erop heb zitten.
Zal van het weekend die van Stanley erop mikken.
Vandaag alles losgehaald.
En warempel een losse vacuüm slang!
Is allemaal iets beter geworden na een testrit.
Maar nog niet helemaal tevreden.
 
Heb zelf gisteravond ook nog even gereden, maar nog niet tevreden. Heb de CO omhoog gezet naar +32, toen was het wat beter. Ga vanavond nog even rijden, als ik dan niet tevreden ben probeer ik de map van StanleyBobly, of een oudere Catfish.
 
Ik ga van de week de mapping van stanly erop zetten. Daarna nog even knoeien met de co. Heb hem eerder gehad. Maar niet mee verder gegaan. Is een mooie mapping.
 
Mede mf'ers wie weet of de mapping van stanly 051123map_etv1000rr verfijnd voor de rally raid geschikt is voor de 'normale' capo? Of juist try to find out!
 
Slow Joe : hij lekt op je blok. De vloeistof loopt nu je koppeling in en dat vreet daar.
Nieuwe slaveclutch of nieuwe seal en je motorblokolie vervangen!!!
 
😁dames en heren, na 6 jaar is het Capo doek gevallen.
Ik ben over naar een 1600 cruiser (wat rijdt dat heerlijk zeg).

Caponord 1.jpg


Het oude beestje (reed super overigens) ingeruild op onderstaande. Een Kawasaki vn 1600 classic.

motor.jpg


Het ga jullie goed met de Capo's en wie weet als ik uit mijn midlife ben komt er gewoon weer een Capo 😁

Groeten Eric
 
Terug
Bovenaan Onderaan