Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

motor lang stilgestaan bij vorige eigenaar of jezelf? kan een plakkend platenpakket zijn, rijden goed op temp laten komen en dan ist 9 vd 10x over. en ververs ook ff je koppelingsvloeistof.
 
hoeveel volt meet je bij contact aan? en hoeveel daalt die als je start? kan zijn dat je accu toch echt kapot is. en als die loopt rond de 4k rpm zou die rond de 14v moeten zitten. anders is de spanningsregelaar, naar zijn grootje. mits deze nog origineel is zou het mij niet verbazen.
 
Hey Kopperma!

Bij toeval ben ik er achter gekomen dat ik jouw Capo onlangs gekocht heb! Zag bij toeval dat er mooie foto's met 'mijn' kenteken op staan, vindt je het erg als ik die gebruik? Hoop snel mn rijbewijs te hebben om de Capo de sporen te geven! Zitten tegenwoordig Wel LeoVince op!

Groet,

Maurice
Maurice, zo lang ik niet herkenbaar op de foto's sta terwijl ik een overtreding bega, geen probleem ;)

Voor wat betreft de Leo's: ik heb mijn fiets destijds verkocht mét Leo's en de originele pijpen er los bij. Dus ik vermoed dat de eigenaar na mij de fiets met de originele pijpen heeft verkocht en de Leo's los verkocht heeft.

Veel rijplezier! Ik zal zwaaien vanaf mijn Tiger 1200 als ik je zie :W
 
Yes mannen!! Eindelijk is het zover, ik heb mn eigen Capo! Apetrots, al moet het machien wel wat liefde gaan ontvangen want hij is een beetje verwaarloosd, maar het is wel een Stanleybobly tuned apparaat. Het is ooit de fiets van Kopperma geweest en nu dus de taak aan mij om hem opnieuw te introduceren onder de Capoisten! Nu eerst maar eens gaan poetsen en vertroetelen voor ik er op ga rijden! Kan ook niet anders want mn rijbewijs heb ik nog niet, maar dat zal niet lang op zich laten wachten!
20190430_192114.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals jullie misschien in een ander topic al gezien hadden was ik op zoek naar een kawasaki versys 1000 en ik heb er vandaag 1 gekocht. Ik zal dit forum/topic in de toekomst dus minder vaak gaan bezoeken. Het waren vijf mooie jaren 8-) .

tot ziens,

Marco.
 
hoeveel volt meet je bij contact aan? en hoeveel daalt die als je start? kan zijn dat je accu toch echt kapot is. en als die loopt rond de 4k rpm zou die rond de 14v moeten zitten. anders is de spanningsregelaar, naar zijn grootje. mits deze nog origineel is zou het mij niet verbazen.

Bij contact aan meet ik ong 11,8 V.
Bij starten zakt ie tot rond de 10 V.
Als ik m dan snel op toeren breng zakt de spanning eerst tot 7 V en bij 4 duizend zit ie rond de 13,5 V.
Als ik m langzaam op toeren breng blijft ie rond de 11,5 V en bij 4000 zit ie op die 13,5 weer. Spanningsregelaar is van een Goldwing.
Toen de accu volledig was geladen draaide t blok mooi door tijdens t starten. Na 4 dagen had ie er weer moeite mee.
 
accu is kapot, kijk maar hoe die zakt bij starten......

en ik vindt de 13,5V bij 4k rpm ook aan de lage kant. welk type spanningsregelaar heb je erop zitten?
 
accu is kapot, kijk maar hoe die zakt bij starten......

en ik vindt de 13,5V bij 4k rpm ook aan de lage kant. welk type spanningsregelaar heb je erop zitten?

Hmm dat is minder leuk nieuws... type weet in niet alleen dat ie van de goldwing af komt. En net weer even buiten wat langer getest en nu komt ie bij de 4000 toeren nieteens boven de 12,5 V
 
Vraag aan de geleerden!
Hoe sluit ik een TomTom het beste aan op de Capo?
Mijne heeft vooraan een 12volt aansluiting gehad, vorige eigenaar heeft deze helaas losgekoppeld en kan niet terug vinden waar die zat.
Alvast reuze bedankt!
 
Vraag aan de geleerden!
Hoe sluit ik een TomTom het beste aan op de Capo?
Mijne heeft vooraan een 12volt aansluiting gehad, vorige eigenaar heeft deze helaas losgekoppeld en kan niet terug vinden waar die zat.
Alvast reuze bedankt!
Ben niet wijs maar een suggestie :Bij mk2 ( model met losse knipper lichten voor) zit er een stekkertje in het dashboard te wachten hiervoor. Anders kan je zelf een kabel van accu trekken.
 
Vraag aan de geleerden!
Hoe sluit ik een TomTom het beste aan op de Capo?
Mijne heeft vooraan een 12volt aansluiting gehad, vorige eigenaar heeft deze helaas losgekoppeld en kan niet terug vinden waar die zat.
Alvast reuze bedankt!
Pak je de 12v van een geschakelde draad. Bijv je stadslicht💪
 
Ik heb nog wel een mosfet plug and play😉

Dat had ik eerder moeten weten haha heb al een mosfet besteld bij carmo. En plug en play is t niet echt meer aangezien die andere SR was aan de kabels van de dynamo zijn gekrompen en de stekkers weg zijn.
Nou ben ik benieuwd zou het startrelais de oorzaak kunnen zijn voor een kapotte SR?
 
Het bakje van mijn koppeling blijft lekken en inmiddels is de lak van mijn tank wel hier en daar aangetast. Het randje schoonmaken, polijsten, beetje vaseline etc. heeft niet geholpen. inmiddels weet ik wel wanneer de koppeling weer een scheutje remvloeistof lust. Vooral na een lange rit op de snelweg. Wat denken jullie van een beetje vloeibare pakking in de deksel? Iemand ervaring mee?
 
Kan iemand mij helpen aan gespecificeerde foto's of tekeningen van de montage van de middenbok op de ETV1000.... Bok is inmiddels gemonteerd maar veren hangen slap, ik krijg het niet goed voor elkaar, het betreft een originele middenbok op een standaard Capo uit 2007...
 
Kan iemand mij helpen aan gespecificeerde foto's of tekeningen van de montage van de middenbok op de ETV1000.... Bok is inmiddels gemonteerd maar veren hangen slap, ik krijg het niet goed voor elkaar, het betreft een originele middenbok op een standaard Capo uit 2007...
heb je een foto van hoe het nu is?
 
Het bakje van mijn koppeling blijft lekken en inmiddels is de lak van mijn tank wel hier en daar aangetast. Het randje schoonmaken, polijsten, beetje vaseline etc. heeft niet geholpen. inmiddels weet ik wel wanneer de koppeling weer een scheutje remvloeistof lust. Vooral na een lange rit op de snelweg. Wat denken jullie van een beetje vloeibare pakking in de deksel? Iemand ervaring mee?
lekt die niet op de aansluiting van de slang?
 
Kan ook, hoe test ik dat?
het is een gesloten systeem dus je mag geen vloeistof verliezen. de seal bij de slave(op het blok) wil wel eens lekken. maar jij geeft aan druppels op de tank. nu zit de vloeistof halverwege het compartiment normaal gesproken, en zou het bijna onmogelijk zijn dat het via de deksel lekt. dus denk ik aan de aansluiting(banjobout of slang zelf). dus ff met remreiniger alles netjes schoonmaken. keer of 10 koppelen met stilstaande motor en kijken of je ergens druppels ziet.
 
heb je een foto van hoe het nu is?
De Capo staat nu voor onderhoud bij de plaatselijke motorzaak in Weerselo, de monteur komt er met de montage van de middenbok niet uit, ook ik heb er naar gekeken maar begrijp ook niet waarom de veren niet goed willen aanspannen, hij komt immers van een gewone Caponord af waar hij prima onder zat.... Hij maakt gebruik van het aanwezige 3 gaats plaatje....
 
De Capo staat nu voor onderhoud bij de plaatselijke motorzaak in Weerselo, de monteur komt er met de montage van de middenbok niet uit, ook ik heb er naar gekeken maar begrijp ook niet waarom de veren niet goed willen aanspannen, hij komt immers van een gewone Caponord af waar hij prima onder zat.... Hij maakt gebruik van het aanwezige 3 gaats plaatje....
beide schetsplaten moeten eraf, daarachter zitten 2 montagegaten voor de middenbok, die monteer je in horizontale positie liefst met 2 personen omdat dat makkelijker werkt. dan de schetsplaten er weer op en klaar is kees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan