Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

13 sep 2018
24
1
Alles heeft nu goede connectie, was bij mij inderdaad de USB otg kabel!!!
Co ben ik nog niet mee bezig geweest.
Ga er na de winter mee verder.
Eerst de Capo zijn complete beurt geven.
Maar lijkt mij wel dat getal hoger rijker is en lager andersom.
Hij stinkt naar brandstof pomp bij te hoog.
En te laag stinkt ie naar mijn mening niet goed!
 

Fatal Mind

Die hard MF'er
23 sep 2016
269
0
Spijkenisse
Gisteren de capo laten afvoeren door een sleepwagen, kreng wou niet meer starten bij een stoplicht net vanaf de snelweg. EFI 1 storing. Volgens google een bobine.

Dat in combinatie dat m'n ketting vervangen moet worden eigenlijk ( geen stelling meer mogelijk ) en dat m'n koppeling ook naar z'n grootje is ( amper nog in neutraal te krijgen + met koppeling in kruipt ie soms iets naar voren ) acht ik het onwaarschijnlijk dat ik nog lang rijd met de Capo. Hoor van de week wat de kosten zijn, maar ik anticipeer dat het de oud ijzer prijs word...

Zo moe van die motor. Italiaans kreng.
 

Roddy

MF veteraan
3 jan 2005
6.460
4
31
drenthe
Ola, ik zal mij ook even voortellen, Roddy inmiddels 32.

jaren rsv mille gereden(als 12 jaar in bezit en nog steeds), in augustus een v-strom aangeschaft (die heeft pa vakkundig platgelegd en overgenomen), toen kwam een paar week terug mijn Capo tegen.

is er 1 met 46k. uit 2003 geen abs. wel met schade. daar was de prijs ook naar.

ik weet niet of deze capo bekend is?

uitgerust met aprilia zijkoffer en givi topcase.

al zeker 50 met met deze buffel gereden, van de aanhanger naar de garage.

plan de campagne.
schadedelen liggen inmiddels bij de spuiter verwacht ze eind van de maand terug.
gebroken en gebarsten topkuip nieuwe besteld en reeds binnen.
scottoiler monteren.
handvatverwarming monteren. (denk aan Oxford maar sta open voor tips)
zadelovertrekken zijn besteld en onderweg. ook gelijk maar zadelverwaming monteren.
lekker voorvork beide keerringen vervangen.
spaken bijtippen met hamerite
heb een set Dominator dempers besteld, luide klappen snel thuis :)

ik zet de koppelingspomp van mijn Rsv over voor lichtere bediening.
denk dat ik de bekende kwalen nog even moet controleren.
de beruchte benzineleiding. heb de tank nog niet los gehad.
spanningsregelaar.
bobine's

motor start rijd remt goed. en staat lekker veilig binnen.
 

Bijlagen

13 sep 2018
24
1
Even een andere vraag aan mensen die het misschien weten.
Ben nu dus bezig met een totale onderhoud van de Capo!
Spanning regelaar....
Die erop zit kan ik zo niet zien welk type het is, wel dat hij niet verbonden is dmv van stekkers, maar kabels direct aan elkaar gesoldeerd.
Nu van de week type controleren en wellicht vervangen door mosfet type, alleen even zien welke.
 
13 sep 2018
24
1
Aprilia Caponord ETV1000 SL1000 FALCO intake flange rubbers pair AP 267150 | eBay
falco past dus blijkbaar ook.
bel mail morgen even met de zwart motoren is een aprilia kenner. heeft mij ook kunnen helpen met onbestelbare kuipdelen
na veel zoekwerk en gezocht binnen aprilia passen de rubbers op alle rotax v990 blokken.
Dus rubbers rsv zouden identiek moeten zijn.
Zelfs bestelnummer als ik verder kijk.
Zelfs de rubbers van een can-am spyder.
Dus gekocht, prijs aprilia 140euro
Prijs can-am 62euro
 
13 sep 2018
24
1
update:
rubbers vandaag binnen gekregen!
perfecte pasvorm identiek aan oude!
Rotax meld, rubbers zijn gelijk als er maar besteld word voor het rotax v990 blok.
Dus heeft mij toch wel heel veel geld bespaart!
 

Roddy

MF veteraan
3 jan 2005
6.460
4
31
drenthe
vandaag de capo zelf voorzien van hyperpro voor en achter. stalen remleidingen rondom.
de Dominators(uitlaatdempers) inmiddels gemonteerd. wat een lekker gebulder. moet zeker even laten afstellen ploft en klapt als een malle. is dit met een simpel mapje opgelost? of moet ik toch echt even op de bank..??

nu nog wachten op mijn kuipwerk en dan monteren die hap.
 
2 apr 2017
71
3
Even een andere vraag aan mensen die het misschien weten.
Ben nu dus bezig met een totale onderhoud van de Capo!
Spanning regelaar....
Die erop zit kan ik zo niet zien welk type het is, wel dat hij niet verbonden is dmv van stekkers, maar kabels direct aan elkaar gesoldeerd.
Nu van de week type controleren en wellicht vervangen door mosfet type, alleen even zien welke.
stel het is een originele Aprilia spannings regelaar wat erop zit dan kun je hem demonteren de huidige hebben de tekst MOSFET op de achterzijde staan of dat een regel is weet ik niet, maar wel dat de mijne na een vervanging bij vorige eigenaar in 2017, het wel heeft. Wat voor mij de reden is de regelaar niet te vervangen.
 

Fatal Mind

Die hard MF'er
23 sep 2016
269
0
Spijkenisse
Pfff, nou de capo rijd weer.

Dat ie niet meer wou starten was gelukkig alleen een relais wat het had begeven, veel voorkomend probleem bij de Aprilia Shiver (?), koppeling is ook weer oke, ze hebben er maar eens nieuwe vloeistof in gedaan gezien die wat ranzig was.

Maar eens kijken hoe die et doet. En wat m'n volgende stap is.
 

Fatal Mind

Die hard MF'er
23 sep 2016
269
0
Spijkenisse
beste wat ik er ooit mee gehaald heb was nonstop vanuit praag > rotterdam constant 160kph en dat was 1:16, maar rijd teveel korte stukjes denk ik, naar m'n werk is 5 km, kan net zo goed lopen, maar wat is daar de lol van.
 
2 apr 2017
71
3
Yep tank leeg rijden in een aantal etappes is resulteert in duidelijk meer verbruik als in een ruk leeg rijden constant rijden vs. dynamsch al net zo. 1:16 bij 160kmh continue red ik niet weet ik zeker komt hij eerder op 1:14.
Zo bezien moet de mapping wel OK zijn dat de rest nazien luchtfilter, injectors en lambda sensor, synchroniseren en stationair afstelling (de laatste 2 hebben duidelijk effect op start stop verkeer).
5km, tss,.. is de moeite van helm opzetten amper waard, zou ik liever met fiets gaan (mits mogelijk).

Dat start relais grapje had ik deze zomer in de omgekeerde vorm dwz het start relais bleef steken in gesloten toestand (dus eindeloos doorstarten). Daar word je druk mee het duurde wat voor ik de accu afgekoppeld had (met brandblaren v.d. hete massa aansluiting) daarna tik op relais (contacten waren toen weer vrij) sindsdien geen storing meer gehad.
Ervaring leert dat een oud maar ook nieuw relais dit kan doen, daarom het massapunt op een van buitenaf (snel) bereikbare plek monteren, iets wat vaker geadviseerd wordt als je lange tochten wil maken. Het snel afkoppelen redt je startmotor van vroege dood. een Capo in mijn eentje aanduwen zie ik niet als alternatief (nooit geprobeerd overigens).
 
6 jun 2009
11
0
33
Leiden
Caponord ETV 1000 rijders! Er is weer een Caporijder dr bij! Gisteren heb ik mijn Aprilia verzameling uitgebreid met een Aprilia Caponord ETV 1000 bj 2006 met 50k op de teller, naast mijn Aprilia Tuono Factory uit 2007. Wat betreft de Caponord is hij er erg netjes en zijn gelukkig alle (bekende) problemen opgelost! Hopelijk voor nog vele jaren rijplezier! Iemand nog tips wat ik echt moet doen/ erop bouwen???
 

Bijlagen

Roddy

MF veteraan
3 jan 2005
6.460
4
31
drenthe
Afgelopen periode flink bezig geweest.
Aangepast:
Spanningsregelaar en brandstofleidingen koppelingen thnx @ stanlybobbly.

Wat nog meer.
Spuitwerk gereed. Stickers moeten nog.
Valbeugels.
Dominator dempers
Scot-oiler gemonteerd
Stalen rem en koppelingsleidingen.
Led koplampen
Led achterlichten
Voltmeter
Verstelbare rem en koppelingshendel int zwart.
Hyperpro voor en achter
Bandenspanningsmonitor
Andere achteremklauw
Zadel opnieuw bekleed en zadelverwarming ingebouwd.
Andere schakelpook int zwart

Wat moet nog

Voorspatbord spuiten.
Navigatie inbouwen
Gear indicator
Handvatverwarming
Handkappen spuiten
mistlampen monteren
Kortom genoeg te doen.

Morgen krijgt de capo andere software🎊

Goed weekend allemaal
 

Bijlagen

Likes: FranzV

Roddy

MF veteraan
3 jan 2005
6.460
4
31
drenthe
Afgelopen periode flink bezig geweest.
Aangepast:
Spanningsregelaar en brandstofleidingen koppelingen thnx @ stanlybobbly.

Wat nog meer.
Spuitwerk gereed. Stickers moeten nog.
Valbeugels.
Dominator dempers
Scot-oiler gemonteerd
Stalen rem en koppelingsleidingen.
Led koplampen
Led achterlichten
Voltmeter
Verstelbare rem en koppelingshendel int zwart.
Hyperpro voor en achter
Bandenspanningsmonitor
Andere achteremklauw
Zadel opnieuw bekleed en zadelverwarming ingebouwd.
Andere schakelpook int zwart

Wat moet nog

Voorspatbord spuiten.
Navigatie inbouwen
Gear indicator
Handvatverwarming
Handkappen spuiten
mistlampen monteren
Kortom genoeg te doen.

Morgen krijgt de capo andere software🎊

Goed weekend allemaal