Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik maak veel liever zelf bobines met de valeo auto varianten. Dan ben ik per bobine ongeveer 30,- kwijt. Dat is toch echt ontzettend veel minder dan die techauto units.

Daarnaast kom je niet snel stil te staan vanwege je bobines. Er zitten twee bobines en twee bougies per cilinder in de Capo. Je hebt maar 1 vonk nodig om te blijven rijden. Dus er moeten er drie van de vier kapot gaan wil je niet meer thuis komen :)


Ben heel erg benieuwd hoe jij dat doet van de Valeo bobines.
Heb de Engelse variant wel eens gelezen maar worst nog niet enthousiast hoe het beschreven staat qua duidelijkheid.

Wil zelf namelijk deze zomer wel eens 4 bobines maken of laten maken tegen die 30 euro of ietjes meer als hij gemaakt wordt.
 
afstelling CO klopt niet of er zit een knik in de retourleiding.

of bobines vonken niet goed genoeg, ruikt het naar benzine bij de uitlaatgassen?

1 op19/20 moet je halen normaliter

Ik haal 1 op 17 met woon-werkverkeer, is er een nieuwere mapping dan die ik heb?

Kleppen stellen ga ik binnenkort ook doen, wordt eens tijd bij 48k
 
Ik
Ben heel erg benieuwd hoe jij dat doet van de Valeo bobines.
Heb de Engelse variant wel eens gelezen maar worst nog niet enthousiast hoe het beschreven staat qua duidelijkheid.

Wil zelf namelijk deze zomer wel eens 4 bobines maken of laten maken tegen die 30 euro of ietjes meer als hij gemaakt wordt.

Auto bobine passend maken is niet moeilijk. Ik heb er niet in gezaagd om hem in de originele ophanging passend te maken maar gewoon met tie rips vastzetten
 
Zijn er meerdere 150A relais.

Wat ik kon vinden:
Yamaha 4KD-81-949-00
Hitachi MS5D-611
Hitachi MS5D-191
3UF-81940-00-00

Heb er zelf een 2e hands van roukema (japparts.nl) voor 15 euri geplaatst om te proberen of dit de oorzaak was van matig starten. Laat hem maar zitten totdat deze gaat weigeren.
 
Zijn er meerdere 150A relais.

Wat ik kon vinden:
Yamaha 4KD-81-949-00
Hitachi MS5D-611
Hitachi MS5D-191
3UF-81940-00-00

Heb er zelf een 2e hands van roukema (japparts.nl) voor 15 euri geplaatst om te proberen of dit de oorzaak was van matig starten. Laat hem maar zitten totdat deze gaat weigeren.


allemaal hetzelfde relais, echter prijsverschil
bij yamaha kost die €60
met aprilia verpakking €42 :z

zet er een schroevendraaier tussen de bouten van de relais, weet je gauw genoeg of het daaraan ligt...... -O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn Capo gaat deze week op reis voor de klepspeling controle (60.000) bij mijn dealer. Ik zal de waarden posten als hij terug is.

Mijn verbruik met de stanleybobley mapping is tussen de 1:17 en 1:20 (1:20 bij relaxed toeren). Daarvoor was 1:15. 1:11 is wel erg hoog daarbij vergeleken.
 
Hij doet het niet altijd Stanley

Soms na een goede lange toer van 100km, 30 minuten stil staan en hop, startmotor blokkeerd en stroom dashbord valt uit :-). Na contact op en af (om geen efi lampje te krijgen) start die normaal.
Laadstroom van de mosfet is goed en accu is motobatt 14ah van een jaar of 2. Accu is goed. Dacht ook eerst dat het daar aan lag maar een nieuwe bracht geen soelaas.

Let wel op. Er zijn dagen dat hij er helemaal geen last van heb :)

allemaal hetzelfde relais, echter prijsverschil
bij yamaha kost die €60
met aprilia verpakking €42 :z

zet er een schroevendraaier tussen de bouten van de relais, weet je gauw genoeg of het daaraan ligt...... -O-
 
Hoi Jongelui, ik ben al langer lid van MF, maar nieuw bij de Caponord garde. Veelal sportfietsen gehad, en soms een allroadje ernaast. Nu werd het eens tijd voor een dikke allroad.

heb een een 2007 model met ABS en 40K op de teller. Loopt goed, wel wat achterstallig onderhoud, maar dat ga ik zelf aanpakken. Twee dingen die mij opvallen tov mijn 4-pitter straatfiets:
- Ik vind de bakspeling vrij groot (gas open / gas dicht). Als ik de motor op zijn bok zet en in zijn eerste versnelling heeft het achterwiel een vrije slag van een cm of 4-5. Hoe is dat bij jullie?
- Mechanisch geluid. Zijn alle mille blokken zo luidruchtig? Vergeleken bij mijn 4-cyl lijkt het wel een holbewoner... _O-

Groet!

PS: Als er nog iemand een paar sportdempers heeft liggen...
 
Laatst bewerkt:
@Rainey: Welkom bij de club, als je in de buurt van Rosmalen woont, dan kun je ff komen luisteren hoe "hij ook kan klinken". Bakspeling weet ik eigenlijk niet, mijn bok is krom-gebrok (iets met Italiaans metaal ;) ) en ik krijg hem alleen niet op de bok (two-man-job).
 
Laatst bewerkt:
@Rainey: Welkom bij de club, als je in de buurt van Rosmalen woont, dan kun je ff komen luisteren hoe "hij ook kan klinken". Bakspeling weet ik eigenlijk niet, mijn bok is krom-gebrok (iets met Italiaans metaal ;) ) en ik krijg hem alleen niet op de bok (two-man-job).

Hoi, ik woon bij Eindhoven. Dus da's wel te doen (mits het weer een keer meewerkt)!
 
Wat weten we over de nokkenas-kettingspanner bij het demonteren /monteren van de nokkenassen na het kleppenstellen , wel of niet opnieuw monteren. Deze is hydraulisch en ik vraag me af of deze inwendig ook voorzien is van vertanding om op te kunnen stellen. Als ik de ketting geleider tegen de spanner druk zie ik deze plunjer in en uit gaan. In de workshop manual staat hier niets over beschreven.
Mijn uitlaatklepspelingen waren alle prima 0.25 echter de inlaat 0.12 dienen gesteld te worden, dealer had ze op tuurlijk voorraad zeiden ze. Daar Aangekomen natuurlijk weer niet de gewenste 2.725 shims op de plank,dus besteld. Als uitleg krijg ik te horen dat ze zei dat ze ze toch had.........enkel toevallig niet de juiste maat grrrrrrrrrrrrrr !
 
@Rainey: Welkom bij de club, als je in de buurt van Rosmalen woont, dan kun je ff komen luisteren hoe "hij ook kan klinken". Bakspeling weet ik eigenlijk niet, mijn bok is krom-gebrok (iets met Italiaans metaal ;) ) en ik krijg hem alleen niet op de bok (two-man-job).

Bekend probleem het niet alleen op de bok krijgen. Ik ben 65 kilo en heb er bijna 1 jaar over moeten doen om het wel voor elkaar te krijgen |( . Heb er een trucje voor en nu lukt het wel :Y
 
Nee, mijn bok is gewoon krom en daardoor is er een groot 'dood'-punt. Hij staat dan op de bok ook scheef. Keertje verwarmen en terugbuigen denk ik.
 
Nee, mijn bok is gewoon krom en daardoor is er een groot 'dood'-punt. Hij staat dan op de bok ook scheef. Keertje verwarmen en terugbuigen denk ik.

dop 18 en verlengstuk erop (zo lang mogelijK)
1 houd de motor tegen, de andere buigt het terug *O*
 
- Ik vind de bakspeling vrij groot (gas open / gas dicht). Als ik de motor op zijn bok zet en in zijn eerste versnelling heeft het achterwiel een vrije slag van een cm of 4-5. Hoe is dat bij jullie?
- Mechanisch geluid. Zijn alle mille blokken zo luidruchtig? Vergeleken bij mijn 4-cyl lijkt het wel een holbewoner... _O-

Welkom!
Bakspeling heb ik ook wel wat, maar na +120K mag er wel een keer wat ruimte zitten. controleer ook de status van je ketting, kettingwielen en de kettingspanning, daar kun je misschien wat winnen.

Een naaimasjientje wordt het nooit natuurlijk, zo'n dikke 2 poot. Dus maak je niet te snel druk. Misschien inderdaad goed om een keer een ander te laten luisteren. Sommige geluiden zijn namelijk niet goed...
Ik ben alleen bekend met het druklager van de koppeling, die geeft een harde suis als die gammel wordt.
 
Welkom!
Bakspeling heb ik ook wel wat, maar na +120K mag er wel een keer wat ruimte zitten. controleer ook de status van je ketting, kettingwielen en de kettingspanning, daar kun je misschien wat winnen.

Een naaimasjientje wordt het nooit natuurlijk, zo'n dikke 2 poot. Dus maak je niet te snel druk. Misschien inderdaad goed om een keer een ander te laten luisteren. Sommige geluiden zijn namelijk niet goed...
Ik ben alleen bekend met het druklager van de koppeling, die geeft een harde suis als die gammel wordt.

Thanks. Zal es iemand laten luisteren maar denk dat t wel goed zit. Na 20 jaar naaimachines te hebben gereden is dit een kleine cultuurshock... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan