Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Heeft iemand al het multimedia platform op zijn shiver, dorsoduro 900? Waarmee je je telefoon kan connecten. Er is weinig over te vinden op de aprilia site.
 
Hoi mede Dorsoduro rijders ik heb een Dorsoduro factory uit 2012 nu ben ik opzoek naar een betaalbaar setje uitlaten denkend aan Mivv of akrapovic wie kan mij hieraan helpen
 
hey dennis. zaterdag haal ik me nieuwe dorsoduro 900 op. me 750 ruil ik in, daar haal ik me arrow uitlaten van af. ik ga kijken of ze op de 900 passen zo niet verkoop ik ze.
 
Hey timo wat voor voordelen en nadelen zitten er aan het systeem? Misschien heb ik wel interesse erin.
Wist je ook al wat over je Arrow set of het past want daar heb ik ook interesse in 😉
 
Ik merkte veel verschil en helpt zeker bij het aan/uit gas.
Hier een stukje beschrijving van de site:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FatDuc is a means of richening the part throttle fuel mixture on certain Aprilia/Moto Guzzi/Vespa models specifically the Aprilia Shiver and Dorsoduro 750/1200. This unit fits all models listed above, but extensive, successful testing has been carried out only on the Shiver and Dorsoduro 750/1200 models.

The reason your bike suffers from poor fuel economy and throttle response is emissions mandated lean fueling, also the cause of the extreme heat coming from the exhaust system and very hot running in town, this device SIMPLY plugs inline with the stock oxygen sensor and allows a small reduction in the voltage of the return signal to the ECU, which richens the mixture. This results in improved throttle response, fuel economy (I know this seems contradictory) and smoother running at cruise.

There is NO full throttle power gain to be expected since it does not alter wide open throttle fueling. The difference when riding the bike however is night and day, AND the device is adjustable.

You CANNOT make the motor run leaner with this mod anywhere in the rpm range but it is adjustable from an effective zero change from stock to very rich, we recommend you try the "as delivered” setting on the trip screw first and make only very small adjustments from there.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De uitlaten pasten onder me 900 deze worden dus helaas niet verkocht.
 
Wegwezen oma!

Hey Dorsodudes en dudettes! Alles lekker? ;-)

Ik ga al een tijdje mee met de Aprilia's, eerder een Tuono gen1, RSV mille gehad en nu een RSV1000R. Maar ik zit er de laatste tijd steeds vaker aan te denken om er een fiets bij te kopen die wat makkelijker te pakken is om dagelijks mee te rijden. Natuurlijk wil ik niet teveel inleveren qua rij-eigenschappen en looks en daarom lijkt mij een Dorso of een Hypermotard wel wat.

Ook omdat beiden tweedehands tegenwoordig voor best leuke prijsjes te vinden zijn. Mocht het gebeuren zal ik met een beetje geluk begin volgend jaar kunnen gaan shoppen.

Jullie zijn natuurlijk allemaal fan en is voor iedereen zijn keuze voor een bike persoonlijk, maar wat zouden jullie redenen zijn om wel of niet voor een Dorso te gaan? Ik neig eerder naar een 750 te kijken dan naar een 1200, wil liever een lichte fiets dan persé meer vermogen.

Ik heb eigenlijk als enige minpunt gelezen over de wat lage kilometers op een tank vanwege kleine inhoud. Dat is wel een minpuntje, zeker omdat ik voor woonwerk naar onze locatie in 020 dan elke dag aan de pomp sta.. aan de andere kant heb ik dat nu met de RSVR ook.. :9

De RSV zal dan vooral voor de fun ritjes zijn, die is eigenlijk een beetje te mooi om woon-werk mee te rijden. })

45809355312_3af9f4171e_b.jpg
 
De kleine benzinetank is inderdaad het enige minpunt inderdaad. Ligt ontzettend aan je rechterhand hoelang je daarmee kunt rijden. Grote kans dat je de dorso meer gaat gebruiken voor de fun ritjes en de rvs (hele mooi motor trouwens) voor woon werk. Weet niet of je veel snelweg pakt voor woonwerk want dan lijkt me de dorsoduro niet de ideale keuze. Hoewel er prima mee te rijden is tot 150km/ uur vind ik. Maar niet zo relaxed als de rsv lijkt me.
 
De kleine benzinetank is inderdaad het enige minpunt inderdaad. Ligt ontzettend aan je rechterhand hoelang je daarmee kunt rijden. Grote kans dat je de dorso meer gaat gebruiken voor de fun ritjes en de rvs (hele mooi motor trouwens) voor woon werk. Weet niet of je veel snelweg pakt voor woonwerk want dan lijkt me de dorsoduro niet de ideale keuze. Hoewel er prima mee te rijden is tot 150km/ uur vind ik. Maar niet zo relaxed als de rsv lijkt me.

Ok, dan zal die wel snel leeg zijn haha :-) Eigenlijk is het idee precies andersom, de Dorso voor woon-werk en de RSV voor fun/track/weekendjes weg. Woon-werk rijd je in de praktijk niet heel hard op de snelweg ivm drukte en files dus comfort op hogere snelheid daar maak ik me niet zo druk om. Eerder al nakeds gereden en had nooit echt problemen met de wind op snelweg. Krijg je sterke nek van haha :P
 
Goedemiddag, nieuwe aanwas hier (zie voorsteltopic).

Afgelopen zaterdag heb ik een Aprilia Dorsoduro 750 aangeschaft ter vervanging van mijn Honda CBR 600 RR.
Ik ben opzoek naar een stel einddempers om de huidige standaard einddemper te vervangen. Heeft iemand nog iets liggen?
 
Afgelopen week bij Goedhart geweest voor de aanschaf van een nieuwe dorsoduro 900. Enkel hadden ze de kleur "exciting dark" nog niet binnen. Weten jullie of de arkra"s, arrows etc van de 750 ook op de 900 passen ? Zo ja loopt deze dan ook nog zoals het moet ?

Ook heb ik gelezen dat het broertje van de dorso, de shiver900 , ingebouwde GPS en navi op het tft scherm krijgt ( via tel ) op het 2019 model. Weet iemand al of dit dan ook op de dorso 900 mogelijk gaat zijn ?
 
Gefeliciteerd met je te gekke motor. Veel plezier ermee...Ik kan je helaas niet helpen met je vragen. Misschien aanmelden op Facebook pagina van aprilia shiver/dorsoduro pagina. En daar nog eens deze vragen stellen. Daar word vaak wat meer op gereageerd.
 
Dag mede Aprilianen : - )..ik heb onlangs een DD1200 uit Duitsland gehaald en ga er binnenkort mee naar de RDW voor een kenteken. Vraag me alleen af of er een reflector in het achterlicht zit of dat ik die er, zoals in de originele staat, er voor de RDW op moet zetten. Iemand een idee?
 
Mocht iemand zijn of haar dorsoduro 1200 willen verkopen graag een prive berichtje sturen! Bedankt!
 
Dag mede Aprilianen : - )..ik heb onlangs een DD1200 uit Duitsland gehaald en ga er binnenkort mee naar de RDW voor een kenteken. Vraag me alleen af of er een reflector in het achterlicht zit of dat ik die er, zoals in de originele staat, er voor de RDW op moet zetten. Iemand een idee?
Ze kijken alleen maar naar het frame en bloknr. Verder is er geen technische keuring.
 
Ik ga het woensdag uitvinden.
Aangezien er in NL geen dorsoduro te koop was met frisse kilometerstand ook maar in duitsland gaan shoppen

EDIT:
Wie heb je de BPM laten calculeren? Of heb je dit zelf gedaan?
 
Ik ga het woensdag uitvinden.
Aangezien er in NL geen dorsoduro te koop was met frisse kilometerstand ook maar in duitsland gaan shoppen

EDIT:
Wie heb je de BPM laten calculeren? Of heb je dit zelf gedaan?
Heb ik zelf gedaan, wijst zich vanzelf als je het belastingformulier invult.
 
Op zich wel. Autotelex doet het voor 20 euro.volgens dat formulier kan je het pas invullen na bezoek RDW.
Balen dat je je motor niet kan all Risk kan verzekeren zonder kenteken
 
Op zich wel. Autotelex doet het voor 20 euro.volgens dat formulier kan je het pas invullen na bezoek RDW.
Balen dat je je motor niet kan all Risk kan verzekeren zonder kenteken

Dat geld zou ik besparen. Wellicht dat je bij een waardevolle auto wat kan besparen door een andere BPM berekening maar bij een motor gaat het om een paar honderd euro en is er eigenlijk maar 1 manier. Het enige dat je moet achterhalen is de bruto cataloguswaarde, dus de prijs excl. BPM en BTW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan