Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Welkom Niels,

Mooie bike!!Zo'n dorso meeting lijkt me ook wel wat. Als het ergens in het zuidelijker gedeelte van t land is. Eindhoven zou prima zijn ;)

Veel plezier
 
Hallo,
Even voorstellen, Marcel, ergens uit het noorden.
Poosje geleden heb ik de dorsoduro factory van Lee-tow gekocht.

Super ding, erg blij mee.
Niet mijn eerste dorso, ik heb al eerder een dorso uit 2008 gehad, nu dus een factory uit 2010.
Tussen deze 2 motoren was het een Ducati 999.

Wat mij destijds al opviel en nu weer is dat de dorso bij deellast wat schrokkig rijd.
probeer je de snelheid op bijvoorbeeld 80km/h te houden dan gaat hij een beetje jutteren. beetje trekken, beetje gas los.
Al met al een beetje zenuwachtig en vervelend zeker op rondrondes.
Lee tow had een kleiner voortandwiel geplaatst, ik heb de originele 16 tands weer geplaatst, hierdoor is hij al minder zenuwachtig.

Er ligt me nog iets van bij dat er iemand is die de mappings van de dorso kan aanpassen.
Zou iemand de contactgegevens kunnen delen?
 
Hieronder zie je de dyno. Ik wilde niet per se meer vermogen, maar puur drivebility en normale gasresponse.
Dat is gelukt 👍
Heb wel iets meer vermogen en hij trekt ff langer door. Maar belangrijkste is dat de aan / uit reactie in de gashendel veel minder is geworden. Tevens kun je nu rustig een constante snelheid rijden en is rustig binnen de bebouwde kom ook mogelijk geworden.
Grootste winst zit in de afr, de dd had waarde waar een motor eigenlijk niet een op kan draaien.....

Brandstofverbruik heb ik bij de DD eigenlijk nog nooit berekend _O-

http://https://myalbum.com/photo/IvZYSHWVEBn2/540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Goeiedag DD Rijders ik ben nieuw op dit forum
Me eerste forum dus ben nog aan het kijken hoe ik alles kan vinden en hoe het werkt
Ik hoop dat deze forum nog een beetje actief als dat niet zo is weet iemand wel een actieve forum ?

Ik ben bezig met me rijbewijs nog even en ik kan afrijden helaas is het nu ... weer dus nog even wachten.

Me eerste motor word uiteraard een DD750
Ik zoek er nog een als je een mooie heb staan mag je me berichten😁
Een zwarte / liefst met ABS / niet teveel km/ misschien nog wat extras erop.

Heeft iemand nog ervaring met deze uitlaten : roads italia doublefire titanium black
Ik hoor graag jullie reacties en foto’s vind ik fijn ! Alvast bedankt !
En krijg ik een email als er gereageerd is ? Srry eerste forum ooit 🤣😳
 
Welkom...

Veel succes met het halen van je rijbewijs en zoektocht naar je eerste motor. Goede keuze vinden we hier natuurlijk.
 
bedankt!
ik plaats eff nog een fototje van de uitlaten die ik bedoelde
doublefire-titanium-black.jpg

super dik ! :D
 
Vrizze Eulie, Naaij Vilter en .... klaar een nieuw seizoen! :]

Mocht er iemand belangstelling hebben voor een 2014 Appie voorzien van ABS, AKRA dempers, LEOVINCE katvervanger... let me know!
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een goed adres in overijssel of omstreken om mijn dorso 1200 te laten remappen..
Wil een iets meer beheersde gasresponse, en bij een constante snelheid graag van dat zenuwachtige gebok af:)
 
Ja, ik had er 1 in mijn dorso. Net erin gezet voordat hij gejat is. Lichtopbrengst is vele malen beter( en ziet er vet uit). Het is niet zo moeilijk, even de snavel eraf halen, stuur maximaal naar links of naar rechts zetten en dan koplampkapje los halen. Het is nogal een gepriegel. Verder niet echt moeilijk. Het is meer de beperkte werkruimte wat het lastig maakt.
 
De mijne hebben ze ook proberen te jatten!!! (ondanks en stuurslot, schijfremslot en een dikke ketting door het achterwiel die vast zit aan een grond anker!!)

weet je nog wat voor ledlamp dat was? was even op miniinthebox aan het kijken, maar er zijn er zoveel!!!
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een goed adres in overijssel of omstreken om mijn dorso 1200 te laten remappen..
Wil een iets meer beheersde gasresponse, en bij een constante snelheid graag van dat zenuwachtige gebok af:)

16 tands tandwiel voor monteren, scheelt enorm veel. Rij nou altijd in de sport modus.
 
De lamp die ik heb gekocht komt bij Hans van Wijk Motoren vandaan. Led lamp H4/2 6000K S1.
UL-S1-H4W is de productcode die erop staat. Staat verder geen merknaam op. Als je een led installeert zorg wel dat het lampje er op de juiste manier in zit ivm welke kant hij op straalt/licht geeft. Anders wordt de lichtbundel door je verlichtingshuis/kap vervormd. In het begin zat hij er bij mij niet goed in en toen ik hem testte was de lichtbundel veels te hoog gericht. Ff lampje kwartslag gedraaid en toen zat hij goed. Je wilt namelijk niet met fel led-licht iemand in het gezicht schijnen.
 
beste dd rijders wat voor motor olie gooien jullie in je dd?
en wat voor type bougie want je heb standaard natuurlijk maar ook iridium maakt dat nog veel verschil?
en kwa luchtfilter? gewoon de standaard halen of die van K&N
ik hoor graag van jullie meningen alvast bedankt
mischien dat iemand wat linkies kan sturen met motor olie ,bougies , luchtfilter?
 
Standaard is Agip. Heb mijne recent ververst met Motul 300V 15W50.
De bougies heb ik vervangen door de iridium variant. Had met de normale bougies veel last van “vetslaan” en daardoor slecht doorlopen in de toeren. Na het vervangen geen last meer gehad.
Luchtfilter heb ik vervangen voor een bmc filter. Deze is open, waardoor de motor makkelijker zn lucht kan aanzuigen. Grootste pluspunt voor mezelf vind ik dat ie niet meer vervangen hoeft te worden. Je kunt m gewoon schoonmaken en terug plaatsen.
Had mn spullen hier besteld:
www.btpowerparts.nl
www.bougiewebshop.nl
 
Ik had een SF sprintfilter, ook een die niet vervangen hoeft te worden. Daarnaast had ik ook de fueloptimizer Fat Duc o2 emulator, voor als je remapping te duur vind. Werkt erg goed om de motor minder schokkerig te maken, iets beter verbruik en gewoon makkelijker te rijden. Zeker in sportstand. Simpele plug & play. SF,BMC en K&N is allemaal redelijk vergelijkbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan