Andrea Dovizioso

Dovi had een slechte start en moest van de 9de (?) plek naar voren rijden. Dat vergt meer van de banden.
Maar Pet en Dovi vochten om de tweede plek en Dovi won, zegt genoeg over zijn killersmentaliteit.
 
Dovi staat bekend als de Professor, omdat hij en de motor heel goed, analytisch begrijpt en in staat is om dit ook goed over te brengen op zijn team. Wellicht oogt hij daarom wat sloom of berekenend, maar een killer instinct heeft hij wel degelijk.

Vergeet ook niet dat hij wereldkampioen 125cc uit 2004 is, en dat wordt je echt niet zomaar zonder killers instinct.
 
Als Dovi op kop komt te rijden gaat hij ook eerder proberen het tempo te bepalen en de race te beheersen dan als een dolle proberen weg te rijden.
MM doet dat wel en blijft risicos nemen, zelfs al ligt hij ver aan kop.
Is wel spectaculairder om te zien.
Zou graag MM een paar seizoenen om de Desmosedici willen zien.
 
Als Marquez een race niet lekker mee kan komen om wat voor reden dan ook dan finisht hij in de top 5
Als Dovi niet mee kan komen eindigd hij ergens in de punten..
Snap dat je fan van een bepaald persoon kunt zijn maar er zijn toch wel dergelijk verschillen ; Marquez crasht elk weekend wel een keer, dovi eigenlijk niet.. Maar Marquez is inmiddels wel meervoudig wk in de gp he ;)

Dovi is zoals Joris al aangeeft een zeer analytische rijder alleen staat er momenteel geen maat op MM, helaas.
 
Als Dovi op kop komt te rijden gaat hij ook eerder proberen het tempo te bepalen en de race te beheersen dan als een dolle proberen weg te rijden.
MM doet dat wel en blijft risicos nemen, zelfs al ligt hij ver aan kop.
Is wel spectaculairder om te zien.

Zou graag MM een paar seizoenen om de Desmosedici willen zien.

En............het legt hem geen windeieren ,dat dan weer wel 🤔
Dat mag Dovi een tikkeltje meer laten zien en daar heeft Appiers wel een puntje 🤗
Hij is ,af en toe,iets te braaf
 
Eens met allebei hierboven.
Ik ben fan van Dovi omdat hij low-profile is, een underdog, die ondertussen iedereen behalve MM naar huis rijdt.
Dat vind ik mooi.
De races waarbij hij in de laatste bocht MM voorbij laat komen en dan binnendoor de betere lijn pakt en wint staan in mijn geheugen gegrift.
 
In de 250cc vond ik hem ook altijd erg sterk. Hij reed toen op een Honda. En als ik het mij goed herinner was dat de mindere fiets tov de aprillia. Heeft toen mooi stuurwerk laten zien :Y
 
In de 250cc vond ik hem ook altijd erg sterk. Hij reed toen op een Honda. En als ik het mij goed herinner was dat de mindere fiets tov de aprillia. Heeft toen mooi stuurwerk laten zien :Y
In 2005, ten tijden van Dovi's debuut in de 250cc, werd Pedrosa wereldkampioen op de Honda. 2006 en 2007 werden gedomineerd door Lorenzo op de Aprilia maar Dovi kon hem af en toe goed de baas, op de juiste baan waar topsnelheid van minder belang was. Dat was ook de tijd waarin mannen als Yuki Takahashi, Hiroshi Aoyama en Shuhei Aoyama meededen, op de Honda.

Fantastische coureurs die helaas nooit helemaal doorbraken. Zelfs Aoyama niet als wereldkampioen 250cc in 2009 (op de mindere Honda), en dat vind ik jammer.

Dovi is altijd een Honda man geweest tot hij door Repsol aan de kant werd geschoven voor Stoner, en middels een rechtszaak zijn zitje moest behouden. Daarna volgde Tech 3 en nu alweer geruime tijd Ducati.

Als iemand een schat aan ervaring meebrengt is het dus wel Dovi. En de combinatie van Dovi met Dall'Igna lijkt een gouden combinatie te zijn. Er zijn in de loop der jaren maar weinig teamgenoten geweest die Dovi structureel het vuur aan de schenen hebben kunnen leggen. Tot die tijd verwacht ik Dovi ook niet te vertrekken bij Ducati. En mocht hij wel gaan, zie ik hem eerder stoppen dan als een nachtkaars uit te gaan bij bijvoorbeeld een KTM of Aprilia.
 
En............het legt hem geen windeieren ,dat dan weer wel 🤔
Dat mag Dovi een tikkeltje meer laten zien en daar heeft Appiers wel een puntje 🤗
Hij is ,af en toe,iets te braaf

ik hoop al 2 jaar dat hij wk wordt , dat gun ik hem echt maar ik mis echt net dat laatste beetje bij hem wat ik wel bij bijvoorbeeld rins of qua zie.
 
Gewoon van 11 naar 4.
Toch niet slecht, al kan de Duc helaas niet mee op Assen.
En uiteindelijk nog 2 plaatsen voor Petrucci, dat telt ook.
 
in order not to attack him, I didn't cover myself, and Morbidelli passed me at the last corner.

Das natuurlijk BS.
Als je AD niet aan mag vallen heb je alle tijd om te verdedigen tegen FM.
 
in order not to attack him, I didn't cover myself, and Morbidelli passed me at the last corner.

Das natuurlijk BS.
Als je AD niet aan mag vallen heb je alle tijd om te verdedigen tegen FM.

daar ging het mij niet om , je zegt dat Dovi alsnog voor Petrucci over de finish kwam en als ik dat bericht moet geloven was het niet echt een strijd.
 
Couldn’t agree more,Petrux valt me niet tegen in het fabrieksteam,voor mijn gevoel toont hij meer respect dan ballen aan Dovi.
Tijd dat hij dat omdraait en 1e rijder positie gaat ambiëren.
 
Als Dovi op kop komt te rijden gaat hij ook eerder proberen het tempo te bepalen en de race te beheersen dan als een dolle proberen weg te rijden.
MM doet dat wel en blijft risicos nemen, zelfs al ligt hij ver aan kop.

MM rijdt al een paar jaar met verstand.
Wat jij "risico's nemen" noemt is volgens mij voor hem niet meer dan "eigen tempo rijden" en tja... dat ligt enorm hoog.
Rustig aan doen is voor hem onnatuurlijk, denk dat hij dan meer fouten maakt dan in zijn comfort zone blijven.
 
Vraag me af hoeveel hier van waar is..
Dovi zit inmiddels jaren op die duc in dat team, petrux nu voor het eerste jaar en zit hem nu elke grandprix in d e nek of er zelfs al voor.
Pertucci zat natuurlijk bij Pramac op dezelfde fiets als Dovi, alleen met minder fabrieksondersteuning.
 
Pertucci zat natuurlijk bij Pramac op dezelfde fiets als Dovi, alleen met minder fabrieksondersteuning.
Dovi deelt nu alles zijn data met Petrucci en ze werken nauw samen om het resultaat te verbeteren.
En dat idee komt van Dovi zelf, heeft een biografie gelezen over een succesvol motorcross team.
Voorlopig lijkt het beter voor Petrucci te werken. :+
 
Je moet je teammaat bestrijden,niet samen dieetjes mee volgen :X
raw.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan