Amsterdam - MFA deel 37: Okay stop, Wheelietime!

Status
Niet open voor verdere reacties.
gaat hard, die tijd

op mooie dagen als deze mis ik die zondagsritten wel :]

Vampie & Andy hebben wel een goed idee geloof ik, gaan we weer eens een ritje doen?
 
Iemand hier die nog iets weet voor voor Motorstallingen in Amsterdam Zuid-Oost?

Alle boxverhuur aan Shurghard, Allsafe etc. gehad en bot gevangen.

Of iemand die mogelijk wilt delen etc? Ik hoor het graag.
Begin er redelijk moedeloos van te worden.
 
Alleen een garagebox bij the boxx, dat is ook in Amstel. An sich ideaal ware het niet dat het begint bij 3x7 en dus €220 p/maand is.

Voor de rest niet. Zit ook vlak tegen de Rivierenbuurt aan bij het Amstelkwartier - dus Abcoude en Weesp zijn ook eigenlijk te ver.

Wat doen de anderen garageloze hier?
 
Heb zo'n 2 jaren 'n stalling gehad in de Achillesstraat, zo'n 10 min (trap-) fietsen van m'n huis. Slechts 30 euro p/mnd. Maar merkte dat ik er eigenlijk alleen gebruik van maakte in de winter, dus dan wordt het toch wel prijzig op jaarbasis. Opgezegd. Nu een wintertje onder de hoes laten staan, buiten, maar is de eerste en ook gelijk laatste keer. Wordt namelijk heel veel poetsen binnenkort. Aankomende winter is m'n nieuwe schuur klaar bij m'n tuinhuis, dus ga ik 'm daar stallen. Ander alternatief is nog Motoport, er zijn overigens meer aanbieders. Voor 1 euro per dag binnen stallen, op de zolder. Geschikt voor enkele maanden. Want tussendoor ophalen en weer terugbrengen (voor bijv 'n ritje) kost fix knaken.
 
Heb zo'n 2 jaren 'n stalling gehad in de Achillesstraat, zo'n 10 min (trap-) fietsen van m'n huis. Slechts 30 euro p/mnd. Maar merkte dat ik er eigenlijk alleen gebruik van maakte in de winter, dus dan wordt het toch wel prijzig op jaarbasis. Opgezegd. Nu een wintertje onder de hoes laten staan, buiten, maar is de eerste en ook gelijk laatste keer. Wordt namelijk heel veel poetsen binnenkort. Aankomende winter is m'n nieuwe schuur klaar bij m'n tuinhuis, dus ga ik 'm daar stallen. Ander alternatief is nog Motoport, er zijn overigens meer aanbieders. Voor 1 euro per dag binnen stallen, op de zolder. Geschikt voor enkele maanden. Want tussendoor ophalen en weer terugbrengen (voor bijv 'n ritje) kost fix knaken.


Het zou echt als alternatief zijn voor een schuur. Dus goed toegankelijk. Maar zo'n buurt rijwielstalling -afgezien van de prijs- beviel wel?
 
Het zou echt als alternatief zijn voor een schuur. Dus goed toegankelijk. Maar zo'n buurt rijwielstalling -afgezien van de prijs- beviel wel?

Nou, eigenlijk niet dus, want ik ben er uiteindelijk weggegaan. Stalling op zich was prima. Droog en met electronische sleutel. Kon er 7x24 terecht. Wel wat krap. Maar vooral de afstand ging me tegenstaan en het feit dat ik er zo weinig gebruik van maakte.
 
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Een parkeerplaats onder een appartementencomplex. Soms zijn er hoekjes over waar geen auto past, maar wel een motor. Dan worden daar motorparkeerplaatsen van gemaakt, zoals dit bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/parkeergelegenheid-49744023-marcusstraat/
Let wel op servicekosten en erfpacht en reken jezelf niet meteen rijk. Ik ben 12/maand kwijt, maar of het echt voordelig is geweest, blijkt natuurlijk pas als ik het weer verkocht heb.

Overigens zijn er ook vaak nog hoekjes over waar niets mee gebeurd, maar daar mag je eigenlijk niets neerzetten.
 
Laatst bewerkt:
Een parkeerplaats onder een appartementencomplex. Soms zijn er hoekjes over waar geen auto past, maar wel een motor. Dan worden daar motorparkeerplaatsen van gemaakt, zoals dit bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/parkeergelegenheid-49744023-marcusstraat/
Let wel op servicekosten en erfpacht en reken jezelf niet meteen rijk. Ik ben 12/maand kwijt, maar of het echt voordelig is geweest, blijkt natuurlijk pas als ik het weer verkocht heb.

Overigens zijn er ook vaak nog hoekjes over waar niets mee gebeurd, maar daar mag je eigenlijk niets neerzetten.

Inderdaad, bij mij in de garage waren ook motorplaatsen. Die waren 1/3 in aanschaf van een "autoplaats" mijn plek is even groot als een auto en vaak zetten we bezoek er gewoon bij (dan staan er dus 2 motoren en een kleine auto). Service kosten (VvE bijdrage) zijn dan de vaste lasten, aankoop bedrag kan je terugverdienen bij verkoop. Loze hoekjes kan je vaak wel afspraken over maken met de VvE.
 
Laatst bewerkt:
blijft gedoe in de stad, dat parkeren.. en waarom kunnen mensen nog steeds niet van andermans spullen afblijven?


Ik kom graag weer eens een rondje doen.

Bestaat er nog een App groep dan?

He Badtz! geen idee of er nog een app groep bestaat, ik las dat Vampie en Andy het erover hadden gehad op de beurs, zodoende het voorstel.
Op dagen zoals die vandaag denk ik graag terug aan die MFA tijd van ritjes, rondjes en uitstapjes.
Als ik weer eens tijd heb voor dat soort dingen lijkt het me leuk om dat weer eens te organiseren :]
 
blijft gedoe in de stad, dat parkeren.. en waarom kunnen mensen nog steeds niet van andermans spullen afblijven?

Beetje tragisch is het wel. Waarom zou dit allemaal in de provincie wel kunnen en hier niet? Het is niet alsof de Amsterdammer meer intrinsiek meer tot misdaad geneigd is.


Enfin, zo'n parkeerplaats huren is op de lange misschien wel een idee - maar voor mij nu niet rendabel.
Heb een gemeenschappelijke stalling gevonden waar die tussen de klassieke auto's staat.

Misschien nemen ze die lever mee dan mijn fiets. :P
 
Overigens, nog een vraag als import-Amsterdammer:

Waar gaat men over het algemeen heen als ze een stukje bochten willen pakken?
Zonder al te veel pottenkijkers.
 
Poldergebied tussen Amstel en Vecht als je weinig tijd hebt, Noord Hollandse dijken als je meer tijd hebt, Lekdijk/Veluwe als je veel tijd hebt en het niet erg vind een stukje snelweg te pakken.

Pottenkijkers zijn er 's avonds niet zo veel, op een zonnige zondagmiddag uiteraard wel.
 
Laatst bewerkt:
gaat hard, die tijd

op mooie dagen als deze mis ik die zondagsritten wel :]

Vampie & Andy hebben wel een goed idee geloof ik, gaan we weer eens een ritje doen?

Hey oude vriend! Dat kan natuurlijk niet alleen maar een wens blijven!
Tijd gaat inderdaad hard... dus wat gaan we daar aan doen...?

Nog 10 dagen tot het eerste lustrum van dit topic *O*

Toen ik uit Amsterdam vertrok en MFA aan jullie overliet had ik niet gedacht dat jullie dit topic ook echt zo lang zouden openhouden :} ... damn respect!

Ik kom graag weer eens een rondje doen.

Bestaat er nog een App groep dan?
Badtz man! dat lijkt me een goed plan!
Waar moet ik me melden voor de app? :?

Andy-marf gespot op de motor beurs vandaag.

Zo veel mensen, zulke lange openingstijden.. en dan loop ik op vrijdagmiddag 15:00 uur 3 meter achter je.. lol

leuk je weer eens te zien en spreken, kijk uit naar de reunie rit van veel leden uit topic 1 :)
Was zeker goed om je weer te zien :t En waar we het over hadden, lijkt me wel een goed plan.
Ben er jaren uit geweest... Maar wat dacht je er van, for old times sake!
Woon sinds kort weer vlakbij ;) ...en reunie klinkt wel goed :}

Dus MFA, ...Wanneer gaan we weer rijden?!
 
Laatst bewerkt:
Poldergebied tussen Amstel en Vecht als je weinig tijd hebt, Noord Hollandse dijken als je meer tijd hebt, Lekdijk/Veluwe als je veel tijd hebt en het niet erg vind een stukje snelweg te pakken.

Pottenkijkers zijn er 's avonds niet zo veel, op een zonnige zondagmiddag uiteraard wel.

Bedankt Grandia, je informatie is weer eens bijzonder waardevol.

Is trouwens Flevoland een beetje leuk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan