Daniël_0118
Rookie
Beste topic lezer.
Ik sleutel regelmatig aan scooters/motorscooters van vrienden.
Dit omdat ik het leuk vind en er wat van opsteek.
Echter zit ik nu met een probleem.
Er kwam iemand met een Gilera Runner...
Deze runner is omgebouwd naar een 172cc Malossi.
Het is geen standaard runner blok maar een Piaggio Hexagon blok watergekoeld 2takt.
De persoon in kwestie is onderuit gegaan waarna deze nietmeer starte.
Ik heb alle standaard dingen even langsgelopen behalve de cilinder.
Gasschuif lag los onder in de carburateur met de naald en de veer erbij... en zo kwam ik nog een hele hoop ellende en gebeun tegen.
Na dit alles terug gemonteerd te hebben en een passend luchtfilter wat ook best praktisch is kreeg de runner zin!
Hij maakte de neiging om te gaan starten.
Helaas sloeg deze nog steeds niet volledig aan, ik heb toen de Elektrische choke gedemonteerd (dus helemaal uit de carburateur).
En warempel, hij starte! hij zuigt alleen enorm veel lucht aan via dit gapende choke gat. Als ik dan het gat met mijn vinger afsluit dus de luchttoevoer stop, dan valt hij ook direct uit.
Setup
Motorblok= Piaggio Hexagon LC 2t
Carburateur= Dellorto PHVB 22mm sproeier 98
Cilinder= Malossi 172cc LC
Ik hoor graag jullie kijk op wat er hier toch aan de hand kan zijn!
Mvg
Daniël
Ik sleutel regelmatig aan scooters/motorscooters van vrienden.
Dit omdat ik het leuk vind en er wat van opsteek.
Echter zit ik nu met een probleem.
Er kwam iemand met een Gilera Runner...
Deze runner is omgebouwd naar een 172cc Malossi.
Het is geen standaard runner blok maar een Piaggio Hexagon blok watergekoeld 2takt.
De persoon in kwestie is onderuit gegaan waarna deze nietmeer starte.
Ik heb alle standaard dingen even langsgelopen behalve de cilinder.
Gasschuif lag los onder in de carburateur met de naald en de veer erbij... en zo kwam ik nog een hele hoop ellende en gebeun tegen.
Na dit alles terug gemonteerd te hebben en een passend luchtfilter wat ook best praktisch is kreeg de runner zin!
Hij maakte de neiging om te gaan starten.
Helaas sloeg deze nog steeds niet volledig aan, ik heb toen de Elektrische choke gedemonteerd (dus helemaal uit de carburateur).
En warempel, hij starte! hij zuigt alleen enorm veel lucht aan via dit gapende choke gat. Als ik dan het gat met mijn vinger afsluit dus de luchttoevoer stop, dan valt hij ook direct uit.
Setup
Motorblok= Piaggio Hexagon LC 2t
Carburateur= Dellorto PHVB 22mm sproeier 98
Cilinder= Malossi 172cc LC
Ik hoor graag jullie kijk op wat er hier toch aan de hand kan zijn!
Mvg
Daniël