Kawaz1000bram
Rookie
- 13 jan 2019
- 2
- 0
Beste Forum leden,
Ik ben geheel nieuw op deze site en heb mij speciaal aangemeld om een vraag met jullie te delen. Ik heb zelf een Kawasaki z1000 uit 2013 met een HP corse full systeem eronder. Nu heb ik 2 problemen met de orginele DB-killers. De originele DB-killers zo goed als stuk, nieuwe kosten 100-150 per stuk, en het ziet er niet zo mooi uit met de orginele Db-killers achterin de uitlaten.
Ik ben op zoek gegaan naar alternatieve DB-killers maar deze zijn er niet. Nu heb ik de volgende oplossing gemaakt. Ik heb een universele Db-killer (2x) gekocht en deze aangepast zodat ze in de pijp, thv waar de katalysator gezeten heeft, geplaatst. De DB-killer zit nu dus voor de einddempers. Het geluid wordt nu van 112db zonder DB-killers, 106 met originele, naar 98db met de DB-killers zoals ik ze heb gemaakt gereduceerd. Het werkt dus zou ik zeggen.
Nu is mijn vraag of dit allemaal zomaar kan zonder schade aan het blok te krijgen. Ik heb helemaal geen verstand van motortechniek, maar kan me voorstellen dat je mogelijk niet zomaar de luchtstroom in de uitlaat mag belemmeren......vanwege vermogensverlies o.i.d.?
Ik hoop dat mijn verhaal enigszins duidelijk is en dat jullie antwoord hebben op mijn vraag. Ik heb er nog niet mee gereden, dus ook nog niet getest of er issue's zijn met het vermogen.
Groeten Bram
Ik ben geheel nieuw op deze site en heb mij speciaal aangemeld om een vraag met jullie te delen. Ik heb zelf een Kawasaki z1000 uit 2013 met een HP corse full systeem eronder. Nu heb ik 2 problemen met de orginele DB-killers. De originele DB-killers zo goed als stuk, nieuwe kosten 100-150 per stuk, en het ziet er niet zo mooi uit met de orginele Db-killers achterin de uitlaten.
Ik ben op zoek gegaan naar alternatieve DB-killers maar deze zijn er niet. Nu heb ik de volgende oplossing gemaakt. Ik heb een universele Db-killer (2x) gekocht en deze aangepast zodat ze in de pijp, thv waar de katalysator gezeten heeft, geplaatst. De DB-killer zit nu dus voor de einddempers. Het geluid wordt nu van 112db zonder DB-killers, 106 met originele, naar 98db met de DB-killers zoals ik ze heb gemaakt gereduceerd. Het werkt dus zou ik zeggen.
Nu is mijn vraag of dit allemaal zomaar kan zonder schade aan het blok te krijgen. Ik heb helemaal geen verstand van motortechniek, maar kan me voorstellen dat je mogelijk niet zomaar de luchtstroom in de uitlaat mag belemmeren......vanwege vermogensverlies o.i.d.?
Ik hoop dat mijn verhaal enigszins duidelijk is en dat jullie antwoord hebben op mijn vraag. Ik heb er nog niet mee gereden, dus ook nog niet getest of er issue's zijn met het vermogen.
Groeten Bram