Allroad rijden in brabant of Noord limburg

djustmie

MF veteraan
15 mrt 2009
2.593
0
Hallo

Wij zijn een aantal enthousiaste en ervaren motorrijders die het leuk vinden om
beginnende allroaders (met de wat zwaardere motoren) de kans willen geven om
kennis te laten maken met allroadrijden
Of degene die al wel wat ervaring hebben maar niet de lokale zandwegen weten om
een dagvullende rit te rijden de mogelijkheid willen geven om dat dan ook daadwerkelijk te gaan doen.

Het klopt dat we dat niet geheel gratis doen , maar het (beetje) geld dat we hiermee
binnenhalen wordt gebruikt om continue nieuwe routes te blijven maken zodat we
kunnen blijven varieren in aanbod en dat geeft nu al de unieke mogelijkheid om
op 4 verschillende startlocaties te kunnen starten.
(ook met maar 1 deelnemer per data gaat het immers gewoon door, dus we zijn
geen professionele commerciele organisatie

Ook wordt een gedeelte geinvesteerd zodat we 2x per jaar een gratis meerdaags
all/offroad binnen Nederland kunnen aanbieden (meer info daarover op www.allroadmaniacs.nl)


Voor alle data en startplekken is een facebook pagina aangemaakt dat leek me wel zo handig

https://www.facebook.com/pages/Team-Allroad-Brabant/432022950280098?ref=hl

@mod
als dit niet op deze manier mag, laat het dan maar weten of op slot
 
Laatst bewerkt:
Het weer zit even niet mee, maar is hier dan echt helemaal geen interesse voor? :o
 
Laatst bewerkt:
Locatie: check
Allroad motor: check
Kunde rijden niet geasfalteerd: nope

Oftewel, ik rij met de Tiger 955i wel eens wegen waar geen asfalt ligt, maar wel zo rustig dat het met vrijwel elke andere motor ook kan :$
 
ik zou graag off-road rijden, ben vorig jaar naar aras rusal enduropark geweest en daar in de Spaanse bergen gereden. dat was echt prachtig, en zou het graag vaker doen. heb alleen geen off-road motor en dan houd het al snel op.
 
offroad is geen allroad, maar met een xr1200 lijkt me dat ook niet
een heel goed plan O-)

Met een tiger daarintegen is het wel goed mogelijk hoor, en mocht je
interesse hebben dan is het msischien goed om te weten dat we best
een datum kunnen vrijhouden voor een groepje absolute beginners.
Geven we tijdens de route meteen een mini-cursus waarin de belangrijkste
zaken van allroad rijden geoefend gaan worden.
 
Met een tiger daarintegen is het wel goed mogelijk hoor, en mocht je
interesse hebben dan is het msischien goed om te weten dat we best
een datum kunnen vrijhouden voor een groepje absolute beginners.
PB staat aan en ook via mail en zo ben ik niet zo heel moeilijk te vinden.
 
Ik had deze ook al bij de favorieten gezet.

Geen ervaring met allroad rijden, maar zeker wel belangstelling voor een absolute beginners rit.
 
Het lijkt mij ook wel leuk eigenlijk.
Ik heb naast wat wegmotoren ook een BMW F650 en een kleine Suzuki TS185 enduro, de eerste is wat zwaar voor terrein en de tweede wat licht voor de openbare weg. Wat is de beste keuze voor zo'n rit?
 
BMW f650 is perfect voor deze ritten
Voor enduro kunnen we ook wel wat organiseren maar dan
als we een groepje met alleen maar enduro rijders hebben

Ik had deze ook al bij de favorieten gezet.

Geen ervaring met allroad rijden, maar zeker wel belangstelling voor een absolute beginners rit.

ik kan je verzekeren dat als je eenmaal begint met onverhard rijden dat het zandvirus je te pakken krijgt, en dat genezing daarvan onmogelijk is ;)

Onze ritten vanuit Udenhout zijn juist specifiek bedoeld voor beginners met wat zwaardere motoren, maar ook vanuit de andere locaties is dit mogelijk (mits voldoende belangstelling)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Tiger 1050 en dezelfde ervaring als Dutch :+

Het lijkt me ook leuk, maar heb geen zin om mijn motor met blok en al in de blubber te rijden, of valt dat dan al onder zwaar-offroad ? :P

Ik woon in de regio, dus heb dit topic al bij de favorieten gezet :)

Grtz Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen (en alle andere geintereseerden)
Als het veel geregend heeft zal je motor niet schoon blijven, maar om tot halverwege je frame
in de blub te zitten willen we juist vermijden,
De typische OTR ritten die er voor de enduro s zijn, zijn dus ook geen vergelijk waarvoor wij
dit opgezet hebben.
Vele hebben een mooie allroad motor, maar zijn (terecht wellicht?) wat huiverig om alleen op
onverharde wegen te gaan rijden uit angst voor schade aan het (dure)kuipwerk of omdat de
lokale kennis van de onverharde infrastructuur onvoldoende is

En ook daarom zijn onze routes anders als bij een otr en onze insteek ook.
wat kan je dan wel verwachten,? nou zandwegen grevel en grindwegen en bospaden MAAR
indien gewenst (of nodig) staan wij deelnemers bij met basis principes die we uitleggen en
ook oefenen tijdens de ritten

Is dit niet nodig kunnen we de moeilijkheidsgraad aanpassen tot aan onze eigen bovengrens
 
Voor de beginners is er de mogelijkheid om te starten in Udenhout op de volgende data 21 en 28 maart en 25 april.

We starten in Udenhout. Na de koffie en kennismaking gaan we op pad en onderweg zijn er mogelijkheden om het Allroad rijden te oefenen. De route is +/- 80 km met ruimte voor vragen en praktijk oefeningen. Onderweg is een lunchgelegenheid waar even kan worden bijgepraat.

We eindigen weer in Udenhout

We zijn geen instructeurs maar willen onze ervaringen gebruiken om andere motorrijders enthousiast te krijgen voor het Allroad rijden.

tot ziens Peet & Janny
 
#JD Allroad rijden is geen Offroad of enduro. Bij nat weer kan je wel natte onverharde wegen tegenkomen maar tot aan je assen in de blubber zal je niet meemaken.

Wel is Allroad rijden altijd anders zelfs op eenzelfde route omdat weer en omstandigheden de wegen totaal anders kunnen maken.
 
Even ter info

de ritten startend vanuit Geldrop Asten of Weert zijn beduidend langer :Y
de geplande ritten zijn rond de 200km maar kunnen in de zomermaanden
makkelijk met nog een extra 100 km uitgebreid worden, maar kunnen net
zo makkelijk 100km ingekort worden, mocht dat nodig zijn

Sakhalin richt zich met zijn route echt alleen op de beginnende rijder, de
andere teamleden kunnen dit ook doen, maar staan ook open voor andere
opties, lees meer ervaren en lichtere motoren zodat er voor iedereen wat te kiezen is.

Echter het wordt nooit een OTR of enigszins anders prestatie gericht gebeuren
 
#JD Allroad rijden is geen Offroad of enduro. Bij nat weer kan je wel natte onverharde wegen tegenkomen maar tot aan je assen in de blubber zal je niet meemaken.

Wel is Allroad rijden altijd anders zelfs op eenzelfde route omdat weer en omstandigheden de wegen totaal anders kunnen maken.

Het klinkt wel goed. Het is net wat er al eerder gezegd werd. Ik vind modder niet erg, maar om nou tot aan de tank in de modder te staan heb ik liever niet :P
Maar zo te horen is het wel interessant... Hoe gaat dat met inschrijven ?
Ik kan nu nog moeilijk zeggen of ik dan vrij ben.....
 
BMW f650 is perfect voor deze ritten
Voor enduro kunnen we ook wel wat organiseren maar dan
als we een groepje met alleen maar enduro rijders hebbenik kan je verzekeren dat als je eenmaal begint met onverhard rijden dat het zandvirus je te pakken krijgt, en dat genezing daarvan onmogelijk is ;)

Onze ritten vanuit Udenhout zijn juist specifiek bedoeld voor beginners met wat zwaardere motoren, maar ook vanuit de andere locaties is dit mogelijk (mits voldoende belangstelling)

In het verleden een offroad cursus gedaan en het mulle zand vond ik niks. Heb op die dag meer zand van dichtbij gezien dan in mijn kleutertijd. ;)

De overige ondergrond was leuk, dus loop al een tijdje met het idee om een all road route te rijden.

Voor de beginners is er de mogelijkheid om te starten in Udenhout op de volgende data 21 en 28 maart en 25 april.

We starten in Udenhout. Na de koffie en kennismaking gaan we op pad en onderweg zijn er mogelijkheden om het Allroad rijden te oefenen. De route is +/- 80 km met ruimte voor vragen en praktijk oefeningen. Onderweg is een lunchgelegenheid waar even kan worden bijgepraat.

We eindigen weer in Udenhout

We zijn geen instructeurs maar willen onze ervaringen gebruiken om andere motorrijders enthousiast te krijgen voor het Allroad rijden.

tot ziens Peet & Janny

Deze data staan in de agenda.

Even een andere vraag waar ik zo snel niet het antwoord op kon vinden. De route loopt over legale zand/gravel wegen. Dit is openbare weg toch? Nu is mijn motor all risk verzekerd, dus bij eventuele schade is dit toch verzekert?
 
Ja de routes gaan over legale wegen dus niks om je zorgen over te maken
vwb verzekering
 
Hallo allemaal,

Dit klinkt machtig interessant!
maarre een vraagje: Kan ik met 0 ervaring op onverhard en 100% wegbanden (Michelin pilot road 4) deelnemen op mijn kwasaki versys 650? Of adviseren jullie toch meer allroad banden?
Het lijk me prachtig om eens te doen namelijk!

groetjes,

Darkeyed
 
@Darkeyed We hebben hiervoor speciaal de beginnersdag. dat is met normale banden te doen. We hebben een niet te lange route waar we juist ook met wegbanden ook uit de voeten kunnen.

Maar met Allroad banden is het altijd wat makkelijker ;)

wil je opgeven stuur dan een mail naar peetvandam (at) upcmail.nl
 
Dit topic helemaal over het hoofd gezien, zojuist de FB-pagina een lik gegeven. :P Werkroostertechnisch zou 18 april zo maar eens mogelijk kunnen zijn. :}
 
hey patrick , dat is alweer een tijdje geleden , nooit geen spijt gehad
dat je te tenere weg hebt gedaan (ik wel ) maar je hebt
nu ook een hele fijne motor lijkt me zo.

Robert
je mail is beantwoord ;)

groet rene
 
Laatst bewerkt:
@Darkeyed We hebben hiervoor speciaal de beginnersdag. dat is met normale banden te doen. We hebben een niet te lange route waar we juist ook met wegbanden ook uit de voeten kunnen.

Maar met Allroad banden is het altijd wat makkelijker ;)

wil je opgeven stuur dan een mail naar peetvandam (at) upcmail.nl

Done! Hartelijk bedankt!

Ik kijk nu al uit naar 25 April....... :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan