Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.771
9.070
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Sorry vergeten te vermelden. Was idd op Assen. Zoals ik al vermelde niet snel haha. Was mn eerste circuittraining niveau 1.

Had een filmpje gezien waar ze vertellen dat de S21 voor straatgebruik niet onder doet aan de S22 en dat je voor het geld beter de S21 kan halen. Zou dit ook gelden voor de Sportsmart 2 Max en Sportsmart 3?
Nou, de S22 scoort wel een stuk beter dan de S21 in de test van das Motorrad. Levensduur is niet gemeten.
 
Aangegeven dat ik motor voor volgende gebruik:
Is voornamelijk voor plezierritjes met mooi weer, af en toe woon-werk verkeer en wellicht 1x per jaar circuitdagje.

Toen raadde hij 1 van de volgende banden aan:
Dan zou ik gaan voor een van onderstaande :
· Dunlop Sportsmart MK3 €350.-
· Dunlop Sportsmart 2 MAX €300.-
· Michelin Pilot Power 2CT €260.-
· Michelin Power RS €350.-
· Bridgestone S22 €370.-

Iemand ervaring met 1 van de bovenstaande banden?
Ja, met allemaal. Alleen niet op jouw motor met allemaal.
Ik gebruik zelf de MK3's, voor mij en mijn motorfiets de beste keuze.
De S22 kwam het beste uit de vergelijkingstest, maar wel op een lichtere motorfiets (R1), en levensduur hebben ze niet gemeten.
 
En dat filmpje is de waarheid? Misschien gaat de S22 wel 50% langer mee dan de S21, dan kun je beter een paar tientjes meer uitgeven. Ik weet het antwoord ook niet.
Bridgestone claimt zelf een 5% betere rondetijd met nat wegdek, een 15% hogere bochtensnelheid op droog wegdek, een beter stuurgevoel en daarbij een gelijkblijvende levensduur.
Nieuw wast altijd witter dan wit. :Y :+

In de test van Motoplus/Motorrad staat verder dat deze banden goed genoeg zijn om in de snelste groep op circuitdagen de rondjes mee te draaien.
Dan doe je er echter ook niet zo lang mee. ;)
 
Heren Banden-goeroes,

Ik heb een vraag met betrekking tot een paar minder vaak voorkomende bandjes. Op mijn supermoto ligt momenteel een setje Maxxis Goldspeed street-legal slicks:

precut.jpg


Voorband is nog prima, maar achterbandje zit op de indicator.
Ik zou graag over willen stappen op de ContiAttack SM (EVO);
continental-contiattack-sm-evo.png


Iemand een mening of deze combi een problemen kan opleveren of niet?
 
Nee, zeker geen woon-werk met de onderhoudsintervallen en actieradius van een dergelijke SM. Ik gebruik hem hier in Zuid-Limburg voor de smallere en onbekendere wegen met leuk bochtenwerk rondom de mergelland route. Afgewisseld met wat gravel-achtige paden...

De Goldspeeds zijn echter een beetje overkill voor mijn rijstijl en hebben een behoorlijk korte levensduur...
 
Iemand nog tips voor een Varadero 1000 uit 2002? Ik ben zelf enorm tevreden over mijn Bridgestone A41 onder de DL650, maar zijn ze ook geschikt voor zo'n zware fiets? Hij is uiteindelijk toch zo'n 50 kilo zwaarder.
 
Doe ik vaker en geen probleem mee gehad.
Het kan, maar of het de beste oplossing is?
Je hebt dan de band met het stijvere karkas aan de voorkant, en de band met het slappere karkas aan de achterkant. Dit bevalt lang niet iedereen....
Ik zou je toch eerder de 5 aanbevelen. Zeker met de lopende cashbackactie van Michelin is het prijsverschil een paar tientjes. Voor mij zou dat het wel waard zijn, voor jou mogelijk niet. Dat moet je zelf beslissen.
Zo! Lekker late reactie. Maar aangezien veel mensen toch niet achteraf laten weten hoe het nou verder is gegaan dacht ik 'laat ik het eens anders doen'. Dus bij deze het resultaat van mijn vraag uit mei :P (had MPR4 setje, achterband versleten, wilde nu achter een MPR2 nemen, is dat wel zo verstandig?):

Het toch de MPR 2 geworden! Vooral wat getwijfeld aan het e.e.a. door Super Blackbird z'n uitleg. Prijs en het feit dat ik vrij 'lomp'* ben hebben uiteindelijk de doorslag gegeven. Naast het feit dat ik sowieso een band per jaar op rij, dus maximaal een jaartje was ook nog wel te overzien ;).
* lomp als in, sommige mensen voelen vanalles in de standaard vering van een motor. Dit niet goed, dat niet goed. Deinen, hobbelen, onzeker etc. Ik heb daar tot nu toe eigenlijk nog nooit last van gehad. Ok ik voel wel genoeg, maar rij er vervolgens gewoon lekker mee of omheen.

Praktijk ervaring na zo'n ~1000km gereden te hebben: het bevalt prima! Rijdt heerlijk en meer dan genoeg vertrouwen. Het rijdt zelfs zo prettig dat ik overweeg om maar een setje in te slaan..:X Want hoe lang zullen ze nog beschikbaar zijn? :? DOT code op mijn MPR2 is week 38 uit '18 overigens.
 
Rij je er ook affroad mee?
Zo nee, denk dan ook eens aan echte straatbanden.

Nee, ik rijd er niet offroad mee, maar ik vond het diepe profiel wel een voordeel in geval van regen. Daarbij heb ik nog niet het idee dat ik op het randje van het kunnen van de band rijd. Ben zodra het niet stralend mooi weer is en in het donker een ietwat voorzichtige rijder omdat ik gewoon geen zin heb in brokken. Mijn kameraad rijdt net zo. Lekker door wanneer het kan, voorzichtig als de omstandigheden minder optimaal zijn.

Hij rijdt waarschijnlijk wel meer rechtdoor dan ik. Woonwerk is omg Zwolle-Emmeloord vv over de N50 's nachts en eind vd morgen.
 
Zo! Lekker late reactie. Maar aangezien veel mensen toch niet achteraf laten weten hoe het nou verder is gegaan dacht ik 'laat ik het eens anders doen'. Dus bij deze het resultaat van mijn vraag uit mei :P (had MPR4 setje, achterband versleten, wilde nu achter een MPR2 nemen, is dat wel zo verstandig?):

Het toch de MPR 2 geworden! Vooral wat getwijfeld aan het e.e.a. door Super Blackbird z'n uitleg. Prijs en het feit dat ik vrij 'lomp'* ben hebben uiteindelijk de doorslag gegeven. Naast het feit dat ik sowieso een band per jaar op rij, dus maximaal een jaartje was ook nog wel te overzien ;).
* lomp als in, sommige mensen voelen vanalles in de standaard vering van een motor. Dit niet goed, dat niet goed. Deinen, hobbelen, onzeker etc. Ik heb daar tot nu toe eigenlijk nog nooit last van gehad. Ok ik voel wel genoeg, maar rij er vervolgens gewoon lekker mee of omheen.

Praktijk ervaring na zo'n ~1000km gereden te hebben: het bevalt prima! Rijdt heerlijk en meer dan genoeg vertrouwen. Het rijdt zelfs zo prettig dat ik overweeg om maar een setje in te slaan..:X Want hoe lang zullen ze nog beschikbaar zijn? :? DOT code op mijn MPR2 is week 38 uit '18 overigens.
Alleen neuroten die zich van alles laten aanpraten hebben er tussen hun oren problemen mee.
 
Nee, ik rijd er niet offroad mee, maar ik vond het diepe profiel wel een voordeel in geval van regen. Daarbij heb ik nog niet het idee dat ik op het randje van het kunnen van de band rijd. Ben zodra het niet stralend mooi weer is en in het donker een ietwat voorzichtige rijder omdat ik gewoon geen zin heb in brokken. Mijn kameraad rijdt net zo. Lekker door wanneer het kan, voorzichtig als de omstandigheden minder optimaal zijn.

Hij rijdt waarschijnlijk wel meer rechtdoor dan ik. Woonwerk is omg Zwolle-Emmeloord vv over de N50 's nachts en eind vd morgen.

Profiel heeft op motorbanden vrijwel niets te maken met regenwaterafvoer. De band is spits en snijdt daardoor door een waterplas heen, i.t.t. autobanden.

Waar is profiel wel goed voor?
- Beweging in het rubber krijgen, dus sneller warmte, dus sneller grip.
- Marketing, het oog wil ook wat

Pas bij heeeeele hoge snelheden (170 plus ooit eens in een test gelezen) in een dikke vette wolkbreuk ga je iets van regenwaterafvoer genereren met een motorband
 
Nee, ik rijd er niet offroad mee, maar ik vond het diepe profiel wel een voordeel in geval van regen. Daarbij heb ik nog niet het idee dat ik op het randje van het kunnen van de band rijd. Ben zodra het niet stralend mooi weer is en in het donker een ietwat voorzichtige rijder omdat ik gewoon geen zin heb in brokken. Mijn kameraad rijdt net zo. Lekker door wanneer het kan, voorzichtig als de omstandigheden minder optimaal zijn.

Hij rijdt waarschijnlijk wel meer rechtdoor dan ik. Woonwerk is omg Zwolle-Emmeloord vv over de N50 's nachts en eind vd morgen.
Een grof profiel is geen garantie voor een goed gedrag in de regen.
Bij de test dit jaar in de Motoplus eindigt de A41 bovendien tijdens 'de regentest' op de zesde van zes plaatsen in de allroad bandentest.
Niet dat hij hier slecht in is, de rest is simpelweg een pak beter (profiel doet zoals gezegd weinig tot niets, tenzij het een slick is uiteraard).

Wellicht dat een Continental Trial Attack 3 of een Pirelli Scorpion Trail II je zelfvertrouwen een boost zouden geven. :]

Straat - nat - slijtage:
Bridgestone A41, plek 4 - 6 - 4.
Continental Trial Attack 3, plek 1 - 3 - 1 en testwinnaar.
Dunlop Trailsmart Max, 2 - 3 - 5.
Metzeler Tourance Next, 5 - 5 - 6.
Michelin Anakee Adventure, plek 5, 1, 2.
Pirelli Scorpion Trail II, plek 2, 2, 2.

Om je eerdere vraag te beantwoorden:
De testmotor, een BMW R1250GS is ook een zware jongen/meid (twee dikke..). :)
 
Een grof profiel is geen garantie voor een goed gedrag in de regen.
Bij de test dit jaar in de Motoplus eindigt de A41 bovendien tijdens 'de regentest' op de zesde van zes plaatsen in de allroad bandentest.
Niet dat hij hier slecht in is, de rest is simpelweg een pak beter (profiel doet zoals gezegd weinig tot niets, tenzij het een slick is uiteraard).

Wellicht dat een Continental Trial Attack 3 of een Pirelli Scorpion Trail II je zelfvertrouwen een boost zouden geven. :]

Straat - nat - slijtage:
Bridgestone A41, plek 4 - 6 - 4.
Continental Trial Attack 3, plek 1 - 3 - 1 en testwinnaar.
Dunlop Trailsmart Max, 2 - 3 - 5.
Metzeler Tourance Next, 5 - 5 - 6.
Michelin Anakee Adventure, plek 5, 1, 2.
Pirelli Scorpion Trail II, plek 2, 2, 2.

Om je eerdere vraag te beantwoorden:
De testmotor, een BMW R1250GS is ook een zware jongen/meid (twee dikke..). :)

De reden dat een slick in de regen geen grip heeft is niet door gebrek aan regenwaterafvoer.
Een slick heeft geen 'vlakken' door het ontbreken van profiel en is daardoor 1 groot stuk rubber waar weinig beweging in zit.
Hierdoor komt een slick niet in zijn werktemperatuur (80 graden +?) en heeft dus geen grip. Hetzelfde gebeurt wanneer je in de winter met een slick op straat rijdt.

Dit is ook de reden dat 'tragere' circuitrijders of circuitrijders zonder bandenwarmers een slick vaak kapot rijden en een supercorsa niet. Het is hetzelfde rubber (dit weet ik niet 100% zeker trouwens), maar door profiel komt er sneller warmte in de supercorsa. De band is sneller op temeratuur, wat zon circuitgerichte band nodig heeft om niet kapot gereden te worden (cold tear)

Een intermediate is niets meer dan een opgesneden slick. Door het inbrengen van profiel geef je de band de kans om te bewegen en dus enigszins op temeratuur te komen (relatief) in de regen.

Een regenband heeft nog veeeeel zachter rubber (is meer beweging dus meer temeratuur = meer grip) in combinatie met nog veel meer 'nopjes effect' dus meer beweging.

Ok, op circuit rijden ze natuurlijk ook op hoge snelheden (redden de meeste verstandigen niet op de snelweg in de regen) waardoor regenwaterafvoer ook enigszins belangrijk wordt :+
Een ander, in dit gesprek irrelevant, detail is dat circuitbanden geen of weinig sillica in het rubber hebben (dacht ik). Dit goedje zorgt ook voor tractie bij natte ondergrond.

 
Welke set past nu het beste bij mij. Ik heb een vfr 800 vtec met een set Bridgestone BT016 Pro’s die na 2 seizoenen en totaal 14k bijna op zijn. Ben een recreatieve (en mooiweer) rijder, geen gekke dingen zoals kneedown ed doe..... :+

Ik zat zelf te denken aan roadsmart 3 te denken...of zijn er andere en wellicht goedkopere setjes.....:?
 
Roadsmart 3 is de testwinnaar van vorig jaar bij Motorrad magazine, dus een goede keus. Persoonlijk ben ik zelf ook gecharmeerd van de Continental road attack 3, deze stuurt heel sportief. Pirelli Angel GT was de testwinnaar van het jaar ervoor, inmiddels is de GT II ook beschikbaar, dus het vorige model is misschien voordelig te krijgen.
 
Welke set past nu het beste bij mij. Ik heb een vfr 800 vtec met een set Bridgestone BT016 Pro’s die na 2 seizoenen en totaal 14k bijna op zijn. Ben een recreatieve (en mooiweer) rijder, geen gekke dingen zoals kneedown ed doe..... :+

Ik zat zelf te denken aan roadsmart 3 te denken...of zijn er andere en wellicht goedkopere setjes.....:?
Elke moderne sport(tour) band zou hier bij passen.
Road5, road4, s22, s21, angel gt, roadsmart, ...
 
:W
Mijn Bandit 400 heeft weer banden nodig... 110/70/17 en 150/70/17.

Nu dacht ik eerst aan RoadAttack 3's, die heb ik ook op m'n SV1000 en zijn een van de weinige nieuwe banden in bovenstaande maat.
Echter rijd ik niet super veel meer met de 400, dus vind ik de RA3s wat duur.

Is er al een soort BT45 opvolger in deze maat? GPR300? Streetsmart?
Bedankt
 
laat die GPR vooral liggen, zat onder mn Kawa Z900RS maar heb ik na een proefritje al laten vervangen

mijn meisje heeft een combinatie van Sportattack en Roadattack onder haar duke 390 liggen, bevalt vooralsnog uitstekend na 2 jaar... en volgens mij dezelfde maten als jouw bandit 400 :)
 
Lijstje met candidaten in 150/70 en 110/70:

Setje ex monteren:
BT45: €175
Roadattack II €175 (maar valt af denk ik, slecht in regen)
Roadtec 01: €185
Roadsmart 1: €200 (had ik ooit al)
Roadsmart II: €206
Streetsmart: €216 (waarom zo duur?)
T31: €216 (heb nu T30)
Road 5: €235
RoadAttack 3: €240

Hmzz...
 
Terug
Bovenaan Onderaan