Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.737
9.056
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van een Supercorsa SC2 na 4 sessies waarvan de laatste sessie een rollende start msl cup waardoor ik de band te veel had belast in de opwarmronde. SC2 zonder bandenwarmers is zonde van je geld.

Bekijk bijlage 1402687
Exact dat! :}
Gisteren kwam er een busje naast mij staan bij het stoplicht waar ik vooruit gekropen was.
Maar die kwam niet klagen, maar vragen waarom mijn achterband er zo uitzag (hoe doe je dat!). :Y _O- :X
 
Hallo daar ;),

Ik heb een setjes Michelin Anakee 3 van marktplaats geplukt voor een leuke prijs.
voorband is de goede maat voor mijn motor: 90/90-21.
Achterband is echter een 140/80-17, de band komt om een 2,50 inch velg.
Door de fabrikant is een 120/90-17 aangeraden of een 130/80/17.
Zal de 140 band nadelig zijn in het bochtengedrag van de motor?
En het belangrijkste, is het veilig om een 140 band om een 2,50 inch velg te doen, er is voldoende ruimte voor in de achterbrug.
Motor is een Honda NX650 Dominator
 
Die is helemaal prima. :Y

Bekijk bijlage 1402539

En gelijk even een nieuw plaatje van de achterband..

Bekijk bijlage 1402540

Uitsnede van die foto:

Bekijk bijlage 1402541

Maar de linkerzijde is zo glad als een aal haai. Dus de vering / bandenspanning moet goed zijn. O-)

Bekijk bijlage 1402542

Vanmiddag toch even langs Hyperpro en die voelde (ook) dat mijn achterveer wat te licht bemeten is, maar dat dit niet de oorzaak is.
(Hij vroeg eerst wat voor bandenwarmers ik heb, en dat die wellicht maar tot 60 graden komen met opwarmen.. ik heb helemaal geen warmers)

Moraal van het verhaal: ik moet de eerste rondjes met meer geduld rijden.. opwarmen die band.

En de twee sessies bij de MAC Zandvoort zijn al zo kort. -O-
mijn maat had precies hetzelfde slijtpatroon op Zolder, en heeft toen van de achterveer de demping versteld, probleem opgelost.
Weet alleen niet meer of t de in of uitgaande demping was. Bandenspanning was 2.5
 
mijn maat had precies hetzelfde slijtpatroon op Zolder, en heeft toen van de achterveer de demping versteld, probleem opgelost.
Weet alleen niet meer of t de in of uitgaande demping was. Bandenspanning was 2.5
Bedankt voor je reactie.
Ik ben al langs Hyperpro geweest en herken het patroon nu ook zelf wat anderen op de vorige pagina's hier al als cold tear aanhaalden.
Dit ligt niet aan de vering. ;)

https://www.motor-forum.nl/threads/vraag-over-bandenslijtage.335296/
 
Bandenspanning van 2.5bar op het circuit, het is toch geen toerrit?
circuit spanning advies is minimaal 2,3. Ik reed op 2.3. het is geen raceband he, gewoon een straatband... hij reed 2,5 warm gemeten. vond ik ook wel hoog, maar we hebben slechte ervaringen met te lage spanning rijden met straatbanden.
Overigens, wij rijden in groep MINDER snel, op Zolder idd niet zo heel rap, 1:59-2:01
 
ik ben zeker geen expert, ik weet alleen dat die slijtage na 2 klikjes weg was, MAAR het werd warmer op de baan EN hij ging sneller rijden..........
Warm gemeten ziet 2.5 bar er niet hoog uit in ieder geval (voorbeeld uit andere topic met Pirelli SC.. banden).

Spanning SC's warm koud.jpg


Misschien moet ik met de Corsa Rosso dan toch naar dezelfde spanning als hier koud gemeten vermeld is. O-)

Het advies voor mij is om bandenwarmers te gebruiken. Maar die gebruiken meer stroom dan mijn motoraccu. :+
En op de MAC dagen is er ook geen stroom voorzien. :')
 
Warm gemeten ziet 2.5 bar er niet hoog uit in ieder geval (voorbeeld uit andere topic met Pirelli SC.. banden).

Bekijk bijlage 1403055

Misschien moet ik met de Corsa Rosso dan toch naar de zelfde spanning als hier koud gemeten vermeld is. O-)

Het advies voor mij is om bandenwarmers te gebruiken. Maar die gebruiken meer stroom dan mijn motoraccu. :+
En op de MAC dagen is er ook geen stroom voorzien. :')
is de supercorsa niet een heel andere type band de de rosso corsa2? ik heb er nooit mee gereden hoor, die Rosso corsa is mij zacht zat.....
 
Achterband is echter een 140/80-17, de band komt om een 2,50 inch velg.
Bridgestone geeft voor de A41 aan dat de 140 op een 3,50 - 3,75 velg hoort. Maar toevallig was er pas nog een topic van iemand die ook per sé een relatief dikke radiaalband om een smalle achtervelg wilde, hij had er goede ervaringen mee in het verleden.

Maar om er achter te komen hoe een Anakee 3 in 140 het doet op de Dominator kom je maar op één manier achter: uitproberen. Liefst beetje voorzichtig, misschien is het #$! en misschien valt het mee :)
 
is de supercorsa niet een heel andere type band de de rosso corsa2? ik heb er nooit mee gereden hoor, die Rosso corsa is mij zacht zat.....
Klopt. Bovendien is de bovenstaande tabel van oudere types Supercorsa's en ik zou niet zomaar voor waarheid aannemen dat dat voor de huidige serie nog steeds de juiste drukken zijn, bovendien houdt die tabel geen rekening met het soort asfalt.

Rosso Corsa II is een straatband en moet met hoge bandenspanning worden gereden op het circuit: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten. Hogere spanning zorgt voor minder vervorming dus minder warmte-ontwikkeling.
 
Bridgestone geeft voor de A41 aan dat de 140 op een 3,50 - 3,75 velg hoort. Maar toevallig was er pas nog een topic van iemand die ook per sé een relatief dikke radiaalband om een smalle achtervelg wilde, hij had er goede ervaringen mee in het verleden.

Maar om er achter te komen hoe een Anakee 3 in 140 het doet op de Dominator kom je maar op één manier achter: uitproberen. Liefst beetje voorzichtig, misschien is het #$! en misschien valt het mee :)

Ik ga ze er volgend weekend waarschijnlijk omzetten. Ik laat wel weten hoe het bevalt!
 
Klopt. Bovendien is de bovenstaande tabel van oudere types Supercorsa's en ik zou niet zomaar voor waarheid aannemen dat dat voor de huidige serie nog steeds de juiste drukken zijn, bovendien houdt die tabel geen rekening met het soort asfalt.

Rosso Corsa II is een straatband en moet met hoge bandenspanning worden gereden op het circuit: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten. Hogere spanning zorgt voor minder vervorming dus minder warmte-ontwikkeling.
Minder warmte ontwikkeling in het karkas, maar meer warmteontwikkeling plaatselijk op het contact oppervlak.
 
Klopt. Bovendien is de bovenstaande tabel van oudere types Supercorsa's en ik zou niet zomaar voor waarheid aannemen dat dat voor de huidige serie nog steeds de juiste drukken zijn, bovendien houdt die tabel geen rekening met het soort asfalt.

Rosso Corsa II is een straatband en moet met hoge bandenspanning worden gereden op het circuit: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten. Hogere spanning zorgt voor minder vervorming dus minder warmte-ontwikkeling.

Corsa staat hier toch echt voor circuit , het is zoiets als een straatlegale circuitband , de zijkanten kennen de zelfde compound als een supercorsa sc.
De bandenmeneer op cpz ,gaf mij advies om rosso 3 zelfs koud op 1.9 achter te zetten.

In theorie zou je warm op 2.3 moeten uitkomen is inderdaat weersafhankelijk.
 
Corsa staat hier toch echt voor circuit , het is zoiets als een straatlegale circuitband , de zijkanten kennen de zelfde compound als een supercorsa sc.
De bandenmeneer op cpz ,gaf mij advies om rosso 3 zelfs koud op 1.9 achter te zetten.

In theorie zou je warm op 2.3 moeten uitkomen is inderdaat weersafhankelijk.
De bandenmeneer op cpz adviseerde mij ook 1,9 koud voor de sc2 achterband en na vier sessies had ik enorm vreetspoor, dus ik heb daar niet veel vertrouwen meer in.

Rosso 3 heb ik altijd 2,3/2,3 gereden (op een sport-tourmotor) en die tekende prima.

En Corsa is een marketingnasm en heeft meerdere betekenissen (geen van alle circuit), dus het is wel een straatband. De straatlegale circuitband is de Supercorsa serie met profiel.
SmartSelect_20190620-175028_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
De bandenmeneer op cpz adviseerde mij ook 1,9 koud voor de sc2 achterband en na vier sessies had ik enorm vreetspoor, dus ik heb daar niet veel vertrouwen meer in.

Rosso 3 heb ik altijd 2,3/2,3 gereden (op een sport-tourmotor) en die tekende prima.

En Corsa is een marketingnasm en heeft meerdere betekenissen (geen van alle circuit), dus het is wel een straatband. De straatlegale circuitband is de Supercorsa serie met profiel.
Bekijk bijlage 1403105
De Rosso 3 (gsxr750)en de Corsa Rosso2 beide op 2,3/2,35 warm achter gereden. Op mijn tempo ging dat goed, op de SuperDuke (Rosso Corsa2)was de tekening echt super, nergens rare slijtage of iets.
Maar bandendruk is denk ik wel wat ingewikkeld, er zal geen ultieme universele waarde aan hangen.
 
De Rosso 3 (gsxr750)en de Corsa Rosso2 beide op 2,3/2,35 warm achter gereden. Op mijn tempo ging dat goed, op de SuperDuke (Rosso Corsa2)was de tekening echt super, nergens rare slijtage of iets.
Maar bandendruk is denk ik wel wat ingewikkeld, er zal geen ultieme universele waarde aan hangen.

Zolang men bij banden met exotische namen, zoals Pirelli dit doet, deze nog steeds verkeerd of niet compleet neerschrijft is er voor een gewone sterveling
geen touw meer aan vast te knopen.
 
Ik heb ook de Rosso Corsa 2 besteld voor mijn Speed Triple. Wat zouden jullie adviseren voor straatgebruik? Ik zie wat goede startwaardes langskomen voor het circuit maar ik ben benieuwd met welke spanning jullie op straat rijden met deze banden.
 
Gewoon 2,5 / 2,9 voor/achter. Als je hard gaat lopen knallen kun je eventueel de achterkant een paar tienden lager zetten. Achteraf-gelul: voor straatgebruik was de Dunlop Sportsmart TT een goed alternatief geweest, die stuurt merkbaar lichtvoetiger dan de Corsa 2.
 
Ik heb ook de Rosso Corsa 2 besteld voor mijn Speed Triple. Wat zouden jullie adviseren voor straatgebruik? Ik zie wat goede startwaardes langskomen voor het circuit maar ik ben benieuwd met welke spanning jullie op straat rijden met deze banden.
Volgens bovenstaand advies ook 2.5 bar voor en bewust een tiende lager, 2.8 bar achter. :Y
 
Ik heb ook de Rosso Corsa 2 besteld voor mijn Speed Triple. Wat zouden jullie adviseren voor straatgebruik? Ik zie wat goede startwaardes langskomen voor het circuit maar ik ben benieuwd met welke spanning jullie op straat rijden met deze banden.
Ben je ook van plan om ermee op circuit te rijden?

Lennart0r en Worldbeater:
Hoeveel circuit dagen doen jullie met die band? En wegkilometers?
(Ik doe woon-werk met dezelfde motor als mijn circuit motor, maar ik zit altijd met het dilemma om niet te sportieve banden te steken omdat ze anders vierkant zijn tegen mijn volgende circuit dag.)
Ik doe ongeveer 6/7 circuit dagen per jaar. (Vanaf mei tot september)
Idealiter doe ik de hele zomer op 1 band en steek ik mijn sporttoering banden net voor de winter.
 
Ben je ook van plan om ermee op circuit te rijden?

Lennart0r en Worldbeater:
Hoeveel circuit dagen doen jullie met die band? En wegkilometers?
(Ik doe woon-werk met dezelfde motor als mijn circuit motor, maar ik zit altijd met het dilemma om niet te sportieve banden te steken omdat ze anders vierkant zijn tegen mijn volgende circuit dag.)
Ik doe ongeveer 6/7 circuit dagen per jaar. (Vanaf mei tot september)
Idealiter doe ik de hele zomer op 1 band en steek ik mijn sporttoering banden net voor de winter.
Ik rij zes keer per jaar twee korte sessies op CPZ bij de MAC Zandvoort. Geen race of circuitdag.
Maar ik aas nog op een MSL dagje met race in de laatste sessie. Ik ga dan voor de beker in de B groep O-) (1x 2010 en 1x 2012 alweer voor het laatst).
Het is ook tijd dat ik die oude hoogtepunten eens met vijf seconden aanscherp. Dat zijn mijn twee targets.
En dat voor iemand zonder bucketlist. :+

Voor woon~werk heb ik vorig jaar een nieuwe G310GS gekocht. Alleen heb ik dat even niet. Wel Citalopram en Ritalin. _O-

DSCF6162.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren mijn achterband lek gereden :(

Wil sowieso de set vervangen:

120/70 en 190/55 moet ik hebben, angel GT2 of michelin road 5. Wie o wie in de omgeving van Rotterdam helpt mij uit de brand??? demonteren en monteren wiel hoeft niet!

Bij motoport zijn het flashers, die vragen 270 euro voor alleen een road 5 achterband xD
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren mijn achterband lek gereden :(

Wil sowieso de set vervangen:

120/70 en 190/55 moet ik hebben, angel GT2 of michelin road 5. Wie o wie in de omgeving van Rotterdam helpt mij uit de brand??? demonteren en monteren wiel hoeft niet!

Bij motoport zijn het flashers, die vragen 270 euro voor alleen een road 5 achterband xD
Ik heb mijn band binnen een week uit Polen via Banden Kopen » Autobanden Online » GRATIS BEZORGD » Oponeo.nl .
En montage+balanceren+nieuw ventiel voor een paar tientjes per band ergens in Schiedam. :Y

Misschien hebben ze bij Hemo in Hekelingen - Spijkenisse nog wel een bandje liggen voor tijdelijk, of kan Ton hem repareren.
https://nl-nl.facebook.com/hemo.motorenHij kan de banden van Oponeo ook monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan