Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik heb zeker geen haast. Liever beter en later dan snel iets waar ik niet blij van word.



Weer wat geleerd. Dacht dat Ohlins altijd Factory betekende. Heb sowieso niet de illusie dat ik goed genoeg kan rijden om het verschil echt te merken. Ben vooral op zoek naar een later model ivm de kleurstellingen en verbeteringen.

Gisteren werd helaas erg laat op het werk, dus geen kans gehad om richting Maassluis te rijden. Ik hoop morgen einde dag alsnog 🙂
 
Deze vraag zal de revue vast al wel eens gepasseerd zijn, maar aan de hand van wat zoektermen kwam ik niets tegen in dit onderwerp.

Passen Mille R velgen (de OZ type) 1 op 1 op een niet R. In dit specifieke voorbeeld. Zijn Oz velgen 2001 zo in een Rsv 2002 te steken?

wellicht een verschil met de ohlins voorvork..?

Mocht iemand het weten, hoor ik het graag:)
 
Deze vraag zal de revue vast al wel eens gepasseerd zijn, maar aan de hand van wat zoektermen kwam ik niets tegen in dit onderwerp.

Passen Mille R velgen (de OZ type) 1 op 1 op een niet R. In dit specifieke voorbeeld. Zijn Oz velgen 2001 zo in een Rsv 2002 te steken?

wellicht een verschil met de ohlins voorvork..?

Mocht iemand het weten, hoor ik het graag:)
Jouw voorbeeld past 1-op-1. Maar let op, die
wielen van de '03 R passen niet, door de andere remmen en aanpassing daardoor aan de voorvork (valt overigens wel pas te maken).
 
Wil mijn mille alvast 'pensioen proof' maken 🥴
Oftewel krijg wat last van de sportieve houding 😜

Iemand ervaring met het plaatsen van deze Apex riser clipons of iets dergelijks?

Bekijk bijlage 1390610
Ik heb verhoogde clipons van tarozzi. Geeft iets minder stuuruitslag maar veel meer comfort. De clipons van tarozzi zien er daarnaast lekker strak uit. Ik vind die van Apex nogal druk ogen maar das natuurlijk persoonlijk. Er staat op het forum wel een fototje van mijn setup. Zie link

https://www.motor-forum.nl/threads/...sv-mille-deel-19-broaaap.415129/post-28443085
 
Hey thanks, zien er ook goed uit 👍
Mooie van de Apex is dat je ze nog in hoogte kunt verstellen (geen idee of ik dat ooit ga doen btw....).
Welke hoogte heb je gekozen en uiteraard hoe bevalt het??
Edit, al gevonden in je eerdere post (70mm).

Heb je vanwege deze set-up gekozen voor dubbele remleidingen naar je voor remmen? En hoe lang zijn ze?
 
Laatst bewerkt:
De verstelmogelijkheden zijn voor mij ruim voldoende. Hoek van de clipons kun je verstellen en hoogte ook door de clipons te laten zakken op de vorkpoten. Ik heb uit mijn hoofd 70 mm verhoogde clipons. Geeft mij veel meer comfort (een toermotor zal het nooit worden maar het geeft echt een hele verbetering).

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je je remleidingen moet vervangen (langere), koppelingsleiding gaat net. Daarnaast wordt je stuuruitslag wat minder, in het begin even opletten bij krappe bochtjes op zeer lage snelheid maar voor mij nu geen enkel probleem. Ik wil niet meer terug naar de originele clipons.

Ik heb deze 70mm High Rise Clipons 48mm tot 54mm
 
Op mijn Falco zit een achterbrug van een 04-07 Mille en ik zag laatst dat daar een terugroepactie voor is geweest. Helaas weet ik ook waarom:

SmApBar.jpg
tTmsvSW.jpg


Zowel m'n vork als m'n humeur naar de barsten... Motor net gerepareerd, eindelijk rijden, niet dus... Nu dus naarstig opzoek naar een vervangend exemplaar, iemand toevallig iets liggen? En dan uiteraard wel eentje van na de recall....

attachment.php


Met een vroeg type RSV-achterbrug ben ik jammer genoeg niet geholpen omdat je op een Falco dan ook de achterschokdemper moet meevervangen om het passend te krijgen.
 
Hey thanks, zien er ook goed uit 👍
Mooie van de Apex is dat je ze nog in hoogte kunt verstellen (geen idee of ik dat ooit ga doen btw....).
Welke hoogte heb je gekozen en uiteraard hoe bevalt het??
Edit, al gevonden in je eerdere post (70mm).

Heb je vanwege deze set-up gekozen voor dubbele remleidingen naar je voor remmen? En hoe lang zijn ze?

Ik heb dubbele remleidingen genomen omdat ik het makkelijker vond om zo de lengte te bepalen (met ijzerdraad oid kunnen gemakkelijk lengte van remhandel tot remklauwen links en rechts kunt bepalen) en omdat het stukje goedkoper was dan een remleiding met t-stuk.
 
Hmm toch wel een stuk goedkoper die oplossing van jou. Zeker als de douane ertussen zit....
Mooi projectje voor de winter als de voorpoten en achter schokbreker ter revisie gaan :9
 
Heren (en dames?)

Na een tweetal gen2 RSVs te hebben gereden (1e ongeluk, 2e gevoelsmatig niet goed) rij ik alweer een jaartje een Superduke. Heel leuk...maar het kriebelt toch weer. Ben nu op zoek naar een leuke 2006-2008 factory. Ik zag er net een in Maassluis te koop...iemand hier bekend met deze motor? Kilometerstand is wel erg laag, prijs pittig en Cama ken ik zelf niet.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Bekijk bijlage 1389369

Mocht er iemand nog wat leuks te koop weten/hebben dan houd ik me aanbevolen ;)

Hoe bevalt verder de overstap van RSV naar Superduke?
 
Wat losse circuitdagen en bij de mac op zandvoort af en toe op de woensdag avond.

Gekocht als donor voor de Tuono.
Prima motor voor zijn km,s .Kuipwerk opgelapt zo te zien. Was ikzelf niet aan toegekomen nadat ik hem gekocht had.

Zit al race cartridge in de vorkpoten. Ohlins achter zit nu in mijn huidige racer.
 
Ja en de wielen ook begreep ik? Motortje loopt niet slecht. Heb je er wel eens mee op zolder gereden? En misschien nog wat oude foto's? Altijd leuk om te zien.
 
Assen en zandvoort alleen. Bij HK aangepast . Weet ff zo niet wat allemaal. Is alweer een poosje terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan