Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Zo, ik heb vanaf nu (als het goed is) altijd een werkende achterrem :t
Moet nog even een remvloeistofpotje met ventiel recht naar beneden fixen, dan kan de leiding ingekort worden. :9~

45806929214_c1f38af85c_b.jpg
 
Volgens mij is het van aprilia performance, corrigeer me als ik het fout heb.

Ik heb dezelfde opzet maar dan van TRW

Ja dat klopt, dit is een rearset van Aprilia Performance.
Duur, tsja het is niet goedkoop. Maar wat je betaald en wat je krijgt is wel goed in verhouding in mijn optiek.

Andere rearsets van bijv Gilles betaal je snel €500-600 euro voor. Nu betaalde ik incl. verzenden €350.
En het ziet er wel lekker uit :9~

Ik moet wel weer wennen aan het feit dat ik een achterrem heb haha. Gelijk nieuwe blokken ingezet, ankert als een malle nu :9
 
Ja dat klopt, dit is een rearset van Aprilia Performance.
Duur, tsja het is niet goedkoop. Maar wat je betaald en wat je krijgt is wel goed in verhouding in mijn optiek.

Andere rearsets van bijv Gilles betaal je snel €500-600 euro voor. Nu betaalde ik incl. verzenden €350.
En het ziet er wel lekker uit :9~

Ik moet wel weer wennen aan het feit dat ik een achterrem heb haha. Gelijk nieuwe blokken ingezet, ankert als een malle nu :9

Het zijn idd mooie setjes wat leveren en zeker voor het geld wat ze vragen. Have fun met je werkende achterrem!
 
Vraagje,

Heeft er iemand een overzicht van de versnellingsbakverhoudingen van alle V2 rsv motoren?

Alvast bedankt
 
Hoi Hoi, Ook een vraagje;

Iemand enig idee welke alternatieve remklauwen er zouden passen op een RSV Mille uit het jaar 2000?

Of iemand enig idee hoe ik aan een revisie setje kan komen voor de RSV Mille uit dit jaar. Zat al even te zoeken maar wellicht zoek ik verkeerd.
Remmen zijn er slecht aan toe, krijg de remklauw zuigers er aan 1 kant niet uit. Compressor geprobeerd echter zonder resultaat. Vermoedelijk als ik hem er uit krijg zal de hele zooi vervangen moeten worden.

Alvast bedankt
 
Kijk voor p4 remklauwen, dat is de remklauw met 4 remblokjes. Zitten ook op de Ducati bout bout afstand is 65mm
 
Of iemand enig idee hoe ik aan een revisie setje kan komen voor de RSV Mille uit dit jaar. Zat al even te zoeken maar wellicht zoek ik verkeerd.
Remmen zijn er slecht aan toe, krijg de remklauw zuigers er aan 1 kant niet uit. Compressor geprobeerd echter zonder resultaat. Vermoedelijk als ik hem er uit krijg zal de hele zooi vervangen moeten worden.

Alvast bedankt

KTM verkoopt wel eens revisiesrtjes maar volgens mij niet voor deze type klauw
 
Hoi Hoi, Ook een vraagje;

Iemand enig idee welke alternatieve remklauwen er zouden passen op een RSV Mille uit het jaar 2000?

Of iemand enig idee hoe ik aan een revisie setje kan komen voor de RSV Mille uit dit jaar. Zat al even te zoeken maar wellicht zoek ik verkeerd.
Remmen zijn er slecht aan toe, krijg de remklauw zuigers er aan 1 kant niet uit. Compressor geprobeerd echter zonder resultaat. Vermoedelijk als ik hem er uit krijg zal de hele zooi vervangen moeten worden.


Alvast bedankt

Zijn brembo goldline klauwen, 65mm ophanging.
Zitten op meerdere motoren oa ducat 748 916 996.
Daar zijn prima revisie kitjes voor te krijgen.
 
Zijn brembo goldline klauwen, 65mm ophanging.
Zitten op meerdere motoren oa ducat 748 916 996.
Daar zijn prima revisie kitjes voor te krijgen.

Dat Goldline heb ik nooit begrepen. De rem en de koppeling cilinder worden ook zo genoemd, maar zijn hetzelfde als de originele wat op de mille gemonteerd zitten enkel het goud kleurtje.

De RSV van na 2001 hebben deze P4 remklauwen ook erop zitten.
 
Dat Goldline heb ik nooit begrepen. De rem en de koppeling cilinder worden ook zo genoemd, maar zijn hetzelfde als de originele wat op de mille gemonteerd zitten enkel het goud kleurtje.

De RSV van na 2001 hebben deze P4 remklauwen ook erop zitten.

Een RSV Mille uit 2000 heeft geen P4 brembo klauwen origineel, maar rooie 65mm goldline met 2 pennen voor de remblokjes. Ducati monster gebruikt ook goldline remmen maar dan met 40 mm ophanging en 1 pen voor de remblokken.
En P4 remklauwen zijn ook op de latere Aprilia mille's (in tegenstelling tot de goldline):? _O- goedkleurig, en hebben 4 losse remblokjes. Iedere zuiger heeft zijn eigen remblokje.

@Brasser De remklauwen op jouw Appie zijn toch rood? Anders klopt nl niet wat ik je eerder melde O-)
 
Een RSV Mille uit 2000 heeft geen P4 brembo klauwen origineel, maar rooie 65mm goldline met 2 pennen voor de remblokjes. Ducati monster gebruikt ook goldline remmen maar dan met 40 mm ophanging en 1 pen voor de remblokken.
En P4 remklauwen zijn ook op de latere Aprilia mille's (in tegenstelling tot de goldline):? _O- goedkleurig, en hebben 4 losse remblokjes. Iedere zuiger heeft zijn eigen remblokje.

@Brasser De remklauwen op jouw Appie zijn toch rood? Anders klopt nl niet wat ik je eerder melde O-)

Dit zijn de P4 van een rsv mille 2001
9CB3BE3A-2B1C-4457-8ECA-77016C270043.jpeg
944CC38F-298C-46AE-BA8A-719CA59FB797.jpeg
 
IMG-20190105-WA0000.jpeg


Hoi, ben sinds gister in het trotse bezit van een Aprilia (1e keer ooit). Wat een blok! :) Als deze in de openingspost mag, graag. Rij sinds 2016 weer motor, daarvoor ook een paar jaar circuit gereden. In 2003 had ik m'n topjaar qua kilometers op de weg (circa 32.000). Maar rij nu als een oud opaatje, hahaha.

Moet alleen nog de spiegels vervangen (stuk) en de voorvork moet even nieuwe keerringen in, maar verder is de RSV 1000 R Bol D'Or in prima staat.
Ben ermee van Breda naar IJmuiden gereden zonder problemen. Staat nu 10300km op, en dat zie je ook wel.

Zit BMC filter in, Akra's, Power Commander III en een Hyperpro stuurdemper. Kreeg een tip dat de spiegels van een RSV4 ook zouden moeten passen? Geven ook meer zicht en hebben led.

IMG-20190105-WA0023.jpeg


IMG-20190105-WA0041.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1346212

Hoi, ben sinds gister in het trotse bezit van een Aprilia (1e keer ooit). Wat een blok! :)

Moet alleen nog de spiegels vervangen (stuk) en de voorvork moet even nieuwe keerringen in, maar verder is de RSV 1000 R Bol D'Or in prima staat.
Ben ermee van Breda naar IJmuiden gereden zonder problemen. Staat nu 10300km op, en dat zie je ook wel.

Zit BMC filter in, Akra's, Power Commander III en een Hyperpro stuurdemper. Kreeg een tip dat de spiegels van een RSV4 ook zouden moeten passen? Geven ook meer zicht en hebben led.

Bekijk bijlage 1346213

Prachtige machine! Wat is er kapot aan de spiegels? Je kunt namelijk o.a. De glaasjes gewoon los bestellen. Moet je ff contact opnemen met bijv De Zwart motoren. Doen hebben voor mij ook een keer een glaasje besteld en geleverd.

Veel plezier met de ape!
 
Tnx! één spiegel is echt afgebroken (was gelijmd), de ander heeft inderdaad een gebroken glaasje. Wat kost zo'n glaasje? Een hele set spiegels kost me 90 euro had ik al gevonden. Maar de tip van de RSV4 spiegels lijkt me ook wel wat, je ziet niet echt veel door deze spiegels :)
 
Tnx! één spiegel is echt afgebroken (was gelijmd), de ander heeft inderdaad een gebroken glaasje. Wat kost zo'n glaasje? Een hele set spiegels kost me 90 euro had ik al gevonden. Maar de tip van de RSV4 spiegels lijkt me ook wel wat, je ziet niet echt veel door deze spiegels :)

Was volgens mij iets van €25 incl verzenden ofzo. En hij heeft wellicht ook een hele spiegel liggen gebruikt. De RSV4 spiegels erop heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Ik zorg dat ik altijd alleen vooruit hoef te kijken :9
 
Een RSV Mille uit 2000 heeft geen P4 brembo klauwen origineel, maar rooie 65mm goldline met 2 pennen voor de remblokjes. Ducati monster gebruikt ook goldline remmen maar dan met 40 mm ophanging en 1 pen voor de remblokken.
En P4 remklauwen zijn ook op de latere Aprilia mille's (in tegenstelling tot de goldline):? _O- goedkleurig, en hebben 4 losse remblokjes. Iedere zuiger heeft zijn eigen remblokje.

@Brasser De remklauwen op jouw Appie zijn toch rood? Anders klopt nl niet wat ik je eerder melde O-)


Goud :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan