Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Te koop:

2 origineel Aprilia Carbon kuipdelen voor een Aprilia RSV1000 vanaf 2004.
Zo goed als nieuw, heb ze nooit gemonteerd gehad.
Richtprijs: 500 euro.

Ik bied ze eerst hier aan.
Als hier geen interesse is gaan ze Facebook en Marktplaats op ;)

20181009_133134.jpg


Meer foto's:
https://image.ibb.co/k045W9/20181009_133006.jpg
https://image.ibb.co/dGRVyp/20181009_133013.jpg
https://image.ibb.co/mZCEPU/20181009_133117.jpg
https://image.ibb.co/j1eHdp/20181009_133123.jpg
https://image.ibb.co/jaG8jU/20181009_133146.jpg
 
Laatst bewerkt:
:W
Afgelopen weekend nog ff lekker wezen toeren, maar het viel me op dat de motor bij langzaam stadsverkeer erg warm wordt.
Op zich niet erg, maar op een bepaald moment zag ik zelfs 117 graden op 't scherm verschijnen maar m'n fans sloegen niet aan -O-
Na een klein stukje wat harder rijden, zakt 't wel weer mooi en tijdens rijden zit het rond de 85 graden.

Bij welke temperatuur zouden de fans aan moeten slaan?
 
Vanwege lekkende kleppendeksels de deksels gedemonteerd waarna gestraald en opnieuw laten spuiten. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kleppenspelingen te controleren en die stonden na 45k nog steeds perfect. Nu enkel nog even wachten op de nieuwe pakkingen en dan afmonteren en het koelvloeistof verversen.
IMG_20181004_201009.jpg
IMG_20181013_150812.jpg
 
:W
Afgelopen weekend nog ff lekker wezen toeren, maar het viel me op dat de motor bij langzaam stadsverkeer erg warm wordt.
Op zich niet erg, maar op een bepaald moment zag ik zelfs 117 graden op 't scherm verschijnen maar m'n fans sloegen niet aan -O-
Na een klein stukje wat harder rijden, zakt 't wel weer mooi en tijdens rijden zit het rond de 85 graden.

Bij welke temperatuur zouden de fans aan moeten slaan?

Bij mijn tuono slaat de fan aan op 97 graden, afslaan op 93.
De Tuono is van 2006.
Waarschijnlijk is je thermoswitch stuk.
 
Vanwege lekkende kleppendeksels de deksels gedemonteerd waarna gestraald en opnieuw laten spuiten. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kleppenspelingen te controleren en die stonden na 45k nog steeds perfect. Nu enkel nog even wachten op de nieuwe pakkingen en dan afmonteren en het koelvloeistof verversen. Bekijk bijlage 1333943Bekijk bijlage 1333942
Ziet er top uit!
Mooi he dat die klepspeling bijna niet veranderd bij die Rotax. Top spul ;-)
 
Ziet er top uit!
Mooi he dat die klepspeling bijna niet veranderd bij die Rotax. Top spul ;-)

Yep, alle spelingen zitten op de maximale maat dus kan eigenlijk niet beter.

Ik zit nu nog te kijken om de Airbox mod te doen echter ben ik daar nog niet helemaal over uit. Mocht iemand er een idee over hebben of het al hebben gedaan, dan hoor ik graag de ervaringen zowel positief als negatief... En eventueel een how to is altijd welkom :t
 
Mijn airbox deksel "mist". Pipercross filter 'sokjes' om de kelken heen. Wist ik niet bij koop. Wil nog een ring maken van kunststof die de warme lucht van het motorblok tegenhoudt en zodat er enigzins druk op kan worden gebouwd. Zojuist een Powercommander besteld om de afstelling in orde te krijgen want ook het verbruik liegt er niet om.
 
:W
Afgelopen weekend nog ff lekker wezen toeren, maar het viel me op dat de motor bij langzaam stadsverkeer erg warm wordt.
Op zich niet erg, maar op een bepaald moment zag ik zelfs 117 graden op 't scherm verschijnen maar m'n fans sloegen niet aan -O-
Na een klein stukje wat harder rijden, zakt 't wel weer mooi en tijdens rijden zit het rond de 85 graden.

Bij welke temperatuur zouden de fans aan moeten slaan?
Bij mij gaan de fans bij 99 aan. Rij tempratuur is 75. Gaat ok een Gen 1 uit 2003
 
Yep, alle spelingen zitten op de maximale maat dus kan eigenlijk niet beter.

Ik zit nu nog te kijken om de Airbox mod te doen echter ben ik daar nog niet helemaal over uit. Mocht iemand er een idee over hebben of het al hebben gedaan, dan hoor ik graag de ervaringen zowel positief als negatief... En eventueel een how to is altijd welkom :t

Wat ik er tot nu toe over heb gelezen is dat het geen reet uitmaakt in prestaties ( Engelstalig Forum) maar dat het qua inlaatgeluid wel verschil maakt.
Welke verfsoort heb je gebruikt voor de klepdeksels?
 
Ik heb een Renegade copy op mien Falco. Die is open langs de zijkanten en heeft een Pipercross filter. Geluid met rustig rijden is voller maar beschaafd, met het gas open vliegen de klappen om je oren. :-) Hiervoor reed ik met airbox, BMC filter en merk zelf geen verschil in prestatie. Wel dat hij wat lekkerder loopt en klinkt.
 
Wat ik er tot nu toe over heb gelezen is dat het geen reet uitmaakt in prestaties ( Engelstalig Forum) maar dat het qua inlaatgeluid wel verschil maakt.
Welke verfsoort heb je gebruikt voor de klepdeksels?

Oké thanks als het niet veel uitmaakt dan wil ik er ook niet teveel effort insteken...

Het is in grijs metallic gespoten en daarna in de blanke lak 2 componenten. Weet niet exact wat voor lak maar wel benzine en olie bestedig:) na het stralen kwamen de deksel nog niet goed schoon dusja dan maar spuiten (heb het namelijk laten doen door een collega die er nogal veel verstand van heeft;))
 
Ik heb een Renegade copy op mien Falco. Die is open langs de zijkanten en heeft een Pipercross filter. Geluid met rustig rijden is voller maar beschaafd, met het gas open vliegen de klappen om je oren. :-) Hiervoor reed ik met airbox, BMC filter en merk zelf geen verschil in prestatie. Wel dat hij wat lekkerder loopt en klinkt.

Dat klinkt wel goed maar heb je ook vermogens winst en hoeveel? Het moet wel lonen natuurlijk... (klappen uit de cilinder/airbox of uitlaat? :9)

Heb je foto's van hoe dat precies zit want met gaten aan de zijkant kan de lucht toch direct je kelk in zonder door het filter te gaan? Ben wel benieuwd wat je daar dan allemaal voor nodig hebt, welk filter, aanpassing van je airbox, moet je nog iets met de computer/ecu doen? Evt laten afstellen?
 
Bij mij zat er al een high performance filter in en dat verschil is nihil. Het enige verschil is dat de airbox weg is en er een klankkast voor terug is. De Appies doen het fijn met een goede doorstroming. Bij mij zit er een op maat gemaakte Gabro chip in maar een sportieve chip voor open filter en uitlaat zijn er genoeg voorhanden. Ik zie ze regelmatig voorbijkomen. Welke dat is kan een ander je vast wel mee helpen. Rondje op de testbank kan nooit geen kwaad maar vaak ook niet nodig (correct me when I'm wrong.)

Op het plaatje zie je meteen waar ik hem vandaan heb. xD

wo9nfILh.jpg

eW6pKssh.jpg

8VgSsYnh.jpg
 
:W
Afgelopen weekend nog ff lekker wezen toeren, maar het viel me op dat de motor bij langzaam stadsverkeer erg warm wordt.
Op zich niet erg, maar op een bepaald moment zag ik zelfs 117 graden op 't scherm verschijnen maar m'n fans sloegen niet aan -O-
Na een klein stukje wat harder rijden, zakt 't wel weer mooi en tijdens rijden zit het rond de 85 graden.

Bij welke temperatuur zouden de fans aan moeten slaan?
Had een maatje van me ook, de thermostaatswitch (of hoe die ook hert) vervangen en nu slaat ie netjes net boven de 90 aan. Hoe later ‘ie aanslaat hoe meer ‘ie bijna stuk is volgens mij 😜
 
Zo'n filter opatelling is erg slecht voor een goede airflow. Dan kan je net zo goed geen kelken erop zetten. Als je dan een openfilter wilt, maak dan een EVO stijl airbox. Op de bank zal die renegade wel iets prestatie winst geven. Maar echt op de weg rijden met airflow zal hij het veel minder doen.
 
Iemand een idee of een gashendel met 1 kabel, makkelijk te voorzien is van een 2e kabel? (Zit wel een 2e gat onderin) of is een andere gashendelset aanschaffen dan makkelijker?
Op de racer zit een enkele kabel en damagnie 😆
 
Iemand een idee of een gashendel met 1 kabel, makkelijk te voorzien is van een 2e kabel? (Zit wel een 2e gat onderin) of is een andere gashendelset aanschaffen dan makkelijker?
Op de racer zit een enkele kabel en damagnie 😆

Dekseltje eraf en kijken in het hendel of er plaats is voor de tweede kabel.
Overigens is het levensgevaarlijk de terugtrekkabel te verwijderen, bij rottigheid blijft je gas hangen.
 
Langzaamaan wordt ‘ie wel steeds meer eigen 8-)

44508717_1869586243118947_7122872019653230592_o.jpg


Onderkuip nog schuren herstellen en ook rood spuiten, eind vd maand de rcs erop en dan maar eens kijken of ik een stukje kan rijden op een industrieterrein :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan