Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Mapping kan idd nog op 1 staan.

Kan je aanraden de motor gewoon eens bij Roké te brengen en af te laten stellen, zij controleren dan of de mapping juist staat (1 of 2) en of de laatste software geladen is.

Verder stellen ze de CO per cilinder af en synchroniseren ze de gasklephuizen. Vooral dat laatste kan veel uitmaken zeker bij twee cilinders.

Was €90 euro kwijt, 1,5 uur werk. Motor rijdt als een zonnetje en heeft juist in middengebied veel meer trekkracht. Ik rijd zelf ook met Akra's zonder db-killers.

Ohja, op hun aanraden heb ik de PCV juist van de motor gehaald. Zijn zij niet zo fan van, liever dan gewoon de motor zelf afstellen ipv via extra hardware. Zeker omdat je verder geen grote veranderingen hebt gedaan zou mapping 2 met bovengenoemde afstelling voldoende moeten zijn.

Wat betreft dynamo, dan zou je het denk ik open moeten maken inderdaad. Maar zou gewoon rijden tot 'ie kapot gaat. Wat is km-stand? Meestal gaat de originele om de 20k km kapot. Dus als je richting de 20k gaat of een meervoud daarvan dan kan het zijn dat 'ie stuk gaat :')


Ok, bedankt voor de info.

De locale motorzaak hier noemde Niwa als aprilia dealer, deze zit op 12 km hiervandaan.
Ervaring met Niwa? iemand?
Ik zie ook dat Roke 2 vestigingen heeft, welke geeft de voorkeur?
Synchroon stellen kan ik laten controleren/doen, maar als er onderling grote verschillen zijn begin ik altijd te twijfelen over de klepspeling, een grote afwijking kan een indicatie zijn van een niet goede klepspeling.
Motor heeft bijna 32K gelopen , dus grote kans dat de dynamo al eens vervangen is, hopenlijk voor een aangepaste.
 
Vraagje, is omgekeerd schakelen bij een Gen1 Mille mogelijk? En zo ja, waarschijnlijk alleen icm een andere rem/schakelset neem ik aan? (Welke?)


Omgekkeerd schakelen is mogenlijk op een Rsv door inderdaat het monteren van een ander rearset. Echter heeft Aprilia ook een ander schakelpookje in het assortiment. Ik denk als je het losse pookje van een aftermarket merk voor een rsv4 bestel dat het ook werkt.
 
Ja je zal dan zo’n pookje met een “knie gewrichtje” moeten hebben zegmaar of niet? Omdat ik nu gewoon een hendel op de uitgaande as heb idd, daar valt weinig aan om te draaien :P
 
zoiets ben je nodig.
full
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand een linkje waar ik een WPHB kan downloaden?
Het gaat me voornamelijk om het technische gedeelte met mbt tot bv het kleppenstellen .
Ik ben zelf al enige tijd aan het zoeken, heb wel wat gevonden, maar dit staat er nou net niet in.:(
 
Vandaag mijn droomfiets gekocht, kon eerlijk gezegd de dynografiek niet helemaal geloven maar zat nog een meting bij van Goedhart en daar zit die op bijna hetzelfde. Superblij mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20180918_194357484.jpg
    IMG_20180918_194357484.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 47
  • IMG-20180918-WA0004.jpeg
    IMG-20180918-WA0004.jpeg
    368,5 KB · Weergaven: 50
Vandaag mijn droomfiets gekocht, kon eerlijk gezegd de dynografiek niet helemaal geloven maar zat nog een meting bij van Goedhart en daar zit die op bijna hetzelfde. Superblij mee.

Gefeliciteerd! Mooie fiets! Ik denk dat rond de 130pk realistischer is, maar goed belangrijkst is dat 'ie lekker rijdt toch!
 
Dynojet bank meet achterwiel Pk's toch? Denk dat dit een mooie score is. Valt qua mapping misschien nog wat te winnen in het ondergebied gezien de lucht/brandstoflijn die daar niet helemaal gelijk loopt (vanaf 7k rpm erg netjes!!) Gefeliciteerd met je RSV. Prachtige machine. Heb sinds vorige maand z'n "kleine" broertje in de vorm van een Tuono gekocht na jaren RSV te hebben gereden. Heel anders qua sturen maar het karakter van de fiets is hetzelfde. Heerlijk!
 
niet zonder beugeltjes te maken of extra gaten in de kuip te gaan boren denk ik. bevestigings punten zitten op compleet andere plekken..
 
Ik ben opzoek naar de linker als rechter link pijp voor een gen 2 rsv/tuono voor 60mm Akrapovic.

Iemand toevallig wat liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan