Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hallo,

ik kom me hier ook maar even melden. Sinds deze week trotse bezitter van een 2009 Aprilia 1000R. Idee is om er af en toe en circuitdagje mee te doen.

A2956633-287D-46BE-AC5C-7E8E5F344B5C.jpeg


91BE8F74-6629-4AAA-A8AD-754D17091D51.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Uit de winterslaap, bandjes op spanning, accu lader eraf en gaan.
Vergeleken met de andere oude motors rond bj 2000 valt op hoe hoog je zit, en tov van de Ohlins versie is de vering veel comfortabeler.
2 jaar geleden gekocht met rond de 22.000km en nog maar amper op gereden .
Hij lijkt nieuw uit het krat te komen en vind het bijna zonde om te gebruiken. Ga het toch meer doen dit seizoen , wat rijd dit super lekker voor een sport motor .
 

Bijlagen

  • IMG_9131.jpeg
    IMG_9131.jpeg
    265,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_9128.jpeg
    IMG_9128.jpeg
    545,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_9127.jpeg
    IMG_9127.jpeg
    681,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_9126.jpeg
    IMG_9126.jpeg
    843,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_9130.jpeg
    IMG_9130.jpeg
    488,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_9129.jpeg
    IMG_9129.jpeg
    567,5 KB · Weergaven: 0
Goedendag allemaal,

Na een langere tijd geen motor meer te hebben gehad vanwege een ander groot project gaat het nu toch weer kriebelen. Voorheen reed ik op een Gsx-r 1000 maar wil misschien toch iets anders nu. Kijk regelmatig ook naar de RSV, blijft toch een iconische motor en met mijn lengte van 1m88 zit hij volgens mij beter dan de Suzuki, is bij jullie bekend of de 2006 model ook last heeft van de reset van de km teller? Kijk nu naar de 2003 of 2006 model.

Staat een hele mooie bij jager motoren: Motoren | Jager Motoren

Heb hem nog niet in het echt gezien maar is wel interessant.
 
Goedendag allemaal,

Na een langere tijd geen motor meer te hebben gehad vanwege een ander groot project gaat het nu toch weer kriebelen. Voorheen reed ik op een Gsx-r 1000 maar wil misschien toch iets anders nu. Kijk regelmatig ook naar de RSV, blijft toch een iconische motor en met mijn lengte van 1m88 zit hij volgens mij beter dan de Suzuki, is bij jullie bekend of de 2006 model ook last heeft van de reset van de km teller? Kijk nu naar de 2003 of 2006 model.

Staat een hele mooie bij jager motoren: Motoren | Jager Motoren

Heb hem nog niet in het echt gezien maar is wel interessant.
Jager zou ik ver van weg blijven.
 
Goedendag allemaal,

Na een langere tijd geen motor meer te hebben gehad vanwege een ander groot project gaat het nu toch weer kriebelen. Voorheen reed ik op een Gsx-r 1000 maar wil misschien toch iets anders nu. Kijk regelmatig ook naar de RSV, blijft toch een iconische motor en met mijn lengte van 1m88 zit hij volgens mij beter dan de Suzuki, is bij jullie bekend of de 2006 model ook last heeft van de reset van de km teller? Kijk nu naar de 2003 of 2006 model.

Staat een hele mooie bij jager motoren: Motoren | Jager Motoren

Heb hem nog niet in het echt gezien maar is wel interessant.
In principe niet, alleen de eerste productie 2003/2004 had dit probleem (en een verkeerde achterbrug) dus je kunt nog wel een overjarige '05 vinden die dezelfde problemen heeft maar '06 lijkt me niet. Ook de kilometerstand is plausibel.

Lijkt me overigens een Factory en geen RR (of omgebouwd). Jager staat volgens mij wel bekend om (herstelde) schademotoren dus kijk goed naar de staat.
 
In principe niet, alleen de eerste productie 2003/2004 had dit probleem (en een verkeerde achterbrug) dus je kunt nog wel een overjarige '05 vinden die dezelfde problemen heeft maar '06 lijkt me niet. Ook de kilometerstand is plausibel.

Lijkt me overigens een Factory en geen RR (of omgebouwd). Jager staat volgens mij wel bekend om (herstelde) schademotoren dus kijk goed naar de staat.
Thanks voor de info, helemaal betreffende Jager. Was daar nog niet van op de hoogte. Mocht er iemand nog een leuke 03 of 06 voorbij zien komen dan hoor ik het graag.
 
De latere RR had wel de Öhlins vork, maar niet de schokbreker, en niet de gesmede wielen, maar gietwielen met een vergelijkbaar design als de gesmede OZ.

Re: Huidige verschil tussen Mille R en Mille Factory
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 28, 2009, 22:12:36 »
Quote van motor-forum Aprilia RSV topic;

Citaat

Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV Mille en de Aprilia RSV Mille R?
De Aprilia RSV Mille is het basis model. De Aprilia RSV Mille R is gebasseerd op dit model maar heeft een aantal extra's, te weten:

- 25% lichtere, gesmede aluminium OZ wielen in het blauw
- Diverse carbon onderdelen waaronder voor- en achterspatbord, wind deflectors en panelen in de zijkuip
- Öhlins voorvork met Titanium-nitride oppervlaktebehandeling(vanaf 2003 met radiaal gemonteerde remklauwen)
- Öhlins achterschokdemper met piggybag
- Öhlins stuurdemper met dubbele kamers en 17 mogelijke instellingen
- Eenpersoons zadel (tot en met 2002)
- 180/55 achterband met als alternatief 190/50

quote van hier: Huidige verschil tussen Mille R en Mille Factory


Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV1000R en RSV1000R Factory?
Vanaf 2004 werd de naam RSV Mille vervangen door RSV1000R en de naam RSV Mille R werd vervangen door RSV1000R Factory.
De Factory heeft standaard alle accesoires die zijn voorganger, de RSV Mille R, ook had. Vanaf 2006 kreeg de RSV1000R standaard de Öhlins voorvork. De blauwe wielen van de 2006 RSV1000R lijken veel op de gesmede OZ wielen van de RSV1000R Factory maar in werkelijkheid heeft de RSV1000R geen gesmede maar gegoten aluminium wielen!
 
Past een gen 2 Öhlins voorvork met radiale opname trouwens 1 op 1 in een Gen 1 RSV Mille?
Weet iemand dit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan