Algemene MotoGP topic

Brad Binder heeft getekend bij het Tech 3 MotoGP team en wordt daar (opnieuw) teamgenoot van Oliveira. Heel gaaf nieuws!

Ik vraag mij af of daarmee binnen een jaar of twee ook een terugkeer van het kampioenschap naar Zuid-Afrika mee in het verschiet ligt.
 
Zeer mooi nieuws! Kyalami ( zo heet het toch ? ) mag van mij meteen terug of anders de Gp van Welkom, denk alleen niet dat het gaat gebeuren aangezien Finland en indonesie ook op de agenda staan
 
Zeer mooi nieuws! Kyalami ( zo heet het toch ? ) mag van mij meteen terug of anders de Gp van Welkom, denk alleen niet dat het gaat gebeuren aangezien Finland en indonesie ook op de agenda staan
Finland komt in de plek van Brno, Indonesië zal wel in de plek van Aragon komen, en dan schuift die naar voren op de plek van Catalunya (die gaan afwisselen begreep ik). Dan zou Indonesië kunnen worden toegevoegd aan het Aziatische deel van het seizoen, en zou er zelfs ruimte zijn om Mexico nog in te schuiven aan het begin van het seizoen. Als Valencia ook nog zou verdwijnen, dan zou Zuid-Afrika zelfs de seizoensafsluiter kunnen worden.

Niet zeggende dat dit zo zal gebeuren, maar het lijkt mij wel logisch.
 
Brad Binder heeft getekend bij het Tech 3 MotoGP team en wordt daar (opnieuw) teamgenoot van Oliveira. Heel gaaf nieuws!

Ik vraag mij af of daarmee binnen een jaar of twee ook een terugkeer van het kampioenschap naar Zuid-Afrika mee in het verschiet ligt.

Aan de ene kant gaaf want hij heeft een rijstijl die volgens mij goed bij de RC16 past :} ....aan de andere kant jammer omdat ie volgens mij volgend jaar wel een zeer goede kans had gemaakt op de Moto2 wereldtitel nu dat de KTM Moto2 fiets het steeds beter gaat doen.
Blij dat ze bij Tech3 die Syarhin eruit knikkeren, maakt helemaal niks klaar op de RC16....terug naar de Moto2 en dan af door de achterdeur vrees ik
 
Aan de ene kant gaaf want hij heeft een rijstijl die volgens mij goed bij de RC16 past :} ....aan de andere kant jammer omdat ie volgens mij volgend jaar wel een zeer goede kans had gemaakt op de Moto2 wereldtitel nu dat de KTM Moto2 fiets het steeds beter gaat doen.
Blij dat ze bij Tech3 die Syarhin eruit knikkeren, maakt helemaal niks klaar op de RC16....terug naar de Moto2 en dan af door de achterdeur vrees ik

Nou, Syarhin niets klaar op de RC16, vind ik overdreven. Er is al gebleken dat de overstap van de M1 naar de KTM niet de makkelijkste is. Ik bedoel, Zarco...

Syahrin is dit seizoen 2 keer voor zn teamgenoot geëindigd en ook Zarco zit niet vaak ver voor hem. Als je het in perspectief ziet denk ik dat hij het helemaal nog niet zo slecht doet. Syahrin zal zeker niet door de achterdeur vertrekken. Wellicht bij Tech3, maar niet uit het MotoGP circus. Daar is hij als enige Maleisiër (en verdienstelijk coureur) veel te waardevol voor, voor Dorna.

Maargoed, Binder is natuurlijk wel even van een ander niveau (mogen we aannemen) en die zie ik heel heel graag de Tech3 KTM weer richting de top 10 sturen, samen met Oliveira.

Over het algemeen begin het MotoGP paddock wel echt heel sterk te worden. Er zitten qua coureurs (niet motoren) bijna geen slechte meer tussen. Zeker niet als Rabat, die gewoon erg tegenvalt met een GP18, ook nog vertrekt. Ben bang dat het voor Abraham heel stil achteraan gaat zijn volgend seizoen.
 
Zijn teammaat had geen MotoGP ervaring, Syarhin wel...Zarco is de grootste teleurstelling van 2019, ook voor hemzelf. Het Maleisische paspoort van Syarhin helpt zeker maar als er niet gepresteerd wordt is uiteindelijk over en sluiten.

Rabat tsja als je hem ziet lopen is het niet verwonderlijk dat de prestatie's dit jaar tegenvallen.
 
Zarco is de grootste teleurstelling van 2019
Ik stem toch voor de Lorenzo-Honda combinatie... Ik heb er vertrouwen in dat het goed kan komen met Jorge en Honda, maar dan moet-ie wel echt effe heel blijven. De verwachtingen waren toch een stuk hoger, en dat gevoel had ik bij Zarco en KTM niet. Dat zou altijd een moeilijke overstap worden (hoewel het inderdaad minder goed gaat dan gehoopt).
 
Dat velen die stap maken is ook alles behalve raar: Er zijn nu eenmaal maar een paar zitjes beschikbaar bij de topteams. Zet Zarco weer terug op een Yammie en hij rijdt weer vooraan mee.
 
Financieel snap ik de keuze van zarco en lorenzo wel.
Sportief gezien niet.

Zowel de Honda als de ktm staan nu niet echt bekend als gemakkelijke motor.
Dan weet je dat je het moeilijk gaat krijgen.

Zoals ik begreep wilden beiden dit jaar een fabriekszitje, maar zouden wss beter presteren op een privé Yamaha dan dat ze nu doen.
Ik weet natuurlijk niet of ze die keuze hadden...
 
Lorenzo is dit hele seizoen nog niet 100% fit geweest dus dat zijn prestaties tegenvallen is niet zo verwonderlijk, kijkende naar zijn Ducati ervaring denk ik dat een fitte Lorenzo ook op de Honda kan winnen. En kwa zitje had hij volgens mij niet veel keuze.
Zarco wilde per sé een fabriekszitje en zag waarschijnlijk ook een uitdaging in het verder ontwikkelen van de RC16, alleen hij kan blijkbaar de knop niet omzetten en zijn rijstijl aanpassen aan de KTM.
 
Lorenzo is dit hele seizoen nog niet 100% fit geweest dus dat zijn prestaties tegenvallen is niet zo verwonderlijk, kijkende naar zijn Ducati ervaring denk ik dat een fitte Lorenzo ook op de Honda kan winnen. En kwa zitje had hij volgens mij niet veel keuze.
Zarco wilde per sé een fabriekszitje en zag waarschijnlijk ook een uitdaging in het verder ontwikkelen van de RC16, alleen hij kan WIL blijkbaar de knop niet omzetten en zijn rijstijl aanpassen aan de KTM.

hij heeft al vaker aangegeven dat hij zijn rijstijl niet wil aanpassen.
 
hij heeft al vaker aangegeven dat hij zijn rijstijl niet wil aanpassen.
Why not change riding styles then? Both Zarco and Syahrin are suffering with turning into corners. Syahrin, Espargarò and Oliveira have all stated that one needs to be “aggressive” with the bike, echoing Zarco’s call.

Zarco has stated before that changing his smooth riding style will result in the team having with too much inconsistent data, especially while developing a new riding style. Setting up a bike is based on how the bike reacts to the rider’s inputs, after all. The best rider to illustrate this was Jorge Lorenzo who also masters the technique with the “traditional” smooth style. He had suffered to no end during his first year with Ducati before the team solved his woes for his second year.

Changing a riding style, especially one that had brought past successes is not easy. The last thing a rider needs to concern himself about is his riding style in the heat of competition. It is the team’s job to provide the rider a bike that he doesn’t have to worry about, to allow him to concentrate on his race strategies i.e. lap times vs. tyre degradation, him vs. his opponents, etc.

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan