Algemene MotoGP topic

Als Vinales daar vetrekt zal Morbidelli doorschuiven en Michael van der Mark komt dan bij z'n grote vriend Wilco rondtuffen.....Hoop ik.
Balda zal de vol;gende voor Wilco wel worden , gok ik.
Marquez op een yamaha zie ik niet gebeuren, dan idd op de ktm ( red bull )
 
VDM gaat geen plaats meer vinden in de motogp. Er is genoeg jonge aanwas uit de moto2. Denk dat hij zich dat ook zelf wel realiseert en zich gaat richten op het binnenhalen van een WK superbike titel ooit.
 
Die gaat hij op de yamaha ook niet snel binnen hengelen ben ik bang, of ze moeten net als ducati met een nieuw concept komen
 
Ik verwacht heel stiekem een JL die voor een verrassing gaat zorgen ,...geen overwinning maar wel een podium.
Vorig jaar op de Duuc verraste hij ook vriend en vijand.

ik denk dat je toch nog even geduld moet hebben , maar het gaat goed komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Dit soort geklooi houd je natuurlijk altijd in een klasse waarbij de racefiets gebaseerd moeten zijn op consumentenproducten. Maar of het massaal gaan produceren van prototype materiaal nou de juiste route is? Wellicht goed om er een maximale verkoopprijs aan te koppelen of zoiets.

Behoorlijk dilemma dit.
 
Dit soort geklooi houd je natuurlijk altijd in een klasse waarbij de racefiets gebaseerd moeten zijn op consumentenproducten. Maar of het massaal gaan produceren van prototype materiaal nou de juiste route is? Wellicht goed om er een maximale verkoopprijs aan te koppelen of zoiets.

Behoorlijk dilemma dit.
Er zitten volgens mij al een aantal grenzen aan. Geen idee welke dat zijn hoor. Mensen praten vaak met weemoed over de speciale WSBK-versies van motoren uit de jaren 90 - ik heb geen bezwaar als fabrikanten weer die kant op gaan. Het is niet in de geest van het kampioenschap, maar als er toffe dingen uit voortkomen, ook goed.
 
Er zitten volgens mij al een aantal grenzen aan. Geen idee welke dat zijn hoor. Mensen praten vaak met weemoed over de speciale WSBK-versies van motoren uit de jaren 90 - ik heb geen bezwaar als fabrikanten weer die kant op gaan. Het is niet in de geest van het kampioenschap, maar als er toffe dingen uit voortkomen, ook goed.

Op zich heb je wel gelijk, al die homologatie specials zijn zeker gaaf. En als het het tot een mooi kampioenschap leidt, dan vind ik het sowieso allemaal best 😉
 
Dit soort geklooi houd je natuurlijk altijd in een klasse waarbij de racefiets gebaseerd moeten zijn op consumentenproducten. Maar of het massaal gaan produceren van prototype materiaal nou de juiste route is? Wellicht goed om er een maximale verkoopprijs aan te koppelen of zoiets.

Behoorlijk dilemma dit.
Die maximale prijs is er al hoor,€45000.Panigale V4R kost dat ook.
 
Er zitten volgens mij al een aantal grenzen aan. Geen idee welke dat zijn hoor. Mensen praten vaak met weemoed over de speciale WSBK-versies van motoren uit de jaren 90 - ik heb geen bezwaar als fabrikanten weer die kant op gaan. Het is niet in de geest van het kampioenschap, maar als er toffe dingen uit voortkomen, ook goed.

Die speciale versies zijn er altijd al geweest ook in de jaren `90 . Probleem is er zijn 2 topklassen met viertakt motoren terwijl er maar een de echte topklasse is en kan zijn. Gewoon weer tweetakten invoeren in de MotoGP ( echte racemotoren :+ ) en WSBK viertakt ( echte straatmotoren 8-) ) .
 
Begreep dat Honda volgend jaar ook een MotoGP fiets met kenteken uit wil brengen, zoals Ducati dit jaar heeft gedaan
Over Honda hoor ik al jaren dat ze met een "nieuwe superbike" komen. Een V4, een nieuwe Fireblade (die niet "nieuw" was\is), nu weer een GP lookalike (die ze al hebben en heeeeeeel veel geld kost).

Eerst zien.
 
Over Honda hoor ik al jaren dat ze met een "nieuwe superbike" komen. Een V4, een nieuwe Fireblade (die niet "nieuw" was\is), nu weer een GP lookalike (die ze al hebben en heeeeeeel veel geld kost).

Eerst zien.
Net als Kawasaki en Yamaha.
 
Net als Kawasaki en Yamaha.
Nog nooit geruchten gehoord dat deze merken met een V4 of iets komen.

Kawa heeft onlangs aangegeven dat zij ook zo'n V4R achtige fiets gaan uitbrengen aangezien Ducati binnen de regels werkt, maar wel het principe van de WSBK aan haar laars lapt. Als je daar op doelt dan is dat geen gerucht. Dat heeft iemand van Kawasaki aangegeven.

Dat is niet hetzelfde als geruchten over een "superbike" dan wel met v4 die volgens mij al voor het uitbrengen van VFR1200 rondgingen. Dat is 2010 ofzo.
De Fireblade is na de vernieuwing van 2008 telkens geupdatet (net zoals de 600RR sinds 2007).

Dit nieuwsbericht is ook weer niets meer dan een gerucht.

Een V4 superbike hebben ze al. Het ding kost alleen een ton ofzo en is niet straatlegaal.
 
Nog nooit geruchten gehoord dat deze merken met een V4 of iets komen.

Kawa heeft onlangs aangegeven dat zij ook zo'n V4R achtige fiets gaan uitbrengen aangezien Ducati binnen de regels werkt, maar wel het principe van de WSBK aan haar laars lapt. Als je daar op doelt dan is dat geen gerucht. Dat heeft iemand van Kawasaki aangegeven.

Dat is niet hetzelfde als geruchten over een "superbike" dan wel met v4 die volgens mij al voor het uitbrengen van VFR1200 rondgingen. Dat is 2010 ofzo.
De Fireblade is na de vernieuwing van 2008 telkens geupdatet (net zoals de 600RR sinds 2007).

Dit nieuwsbericht is ook weer niets meer dan een gerucht.

Een V4 superbike hebben ze al. Het ding kost alleen een ton ofzo en is niet straatlegaal.
€180.000
 
Nog nooit geruchten gehoord dat deze merken met een V4 of iets komen.

Kawa heeft onlangs aangegeven dat zij ook zo'n V4R achtige fiets gaan uitbrengen aangezien Ducati binnen de regels werkt, maar wel het principe van de WSBK aan haar laars lapt. Als je daar op doelt dan is dat geen gerucht. Dat heeft iemand van Kawasaki aangegeven.

Dat is niet hetzelfde als geruchten over een "superbike" dan wel met v4 die volgens mij al voor het uitbrengen van VFR1200 rondgingen. Dat is 2010 ofzo.
De Fireblade is na de vernieuwing van 2008 telkens geupdatet (net zoals de 600RR sinds 2007).

Dit nieuwsbericht is ook weer niets meer dan een gerucht.

Een V4 superbike hebben ze al. Het ding kost alleen een ton ofzo en is niet straatlegaal.

Nee maar wel MotoGP-achtige fietsen.
(zie speedweek.de)
 
Terug
Bovenaan Onderaan