Algemene indruk BMW R1150R

Jean2cilinder

Bijna weekend
28 nov 2018
414
343
Noord-Holland
Beste forumgangers,

Ik moet een nieuwe motor hebben omdat de mijnen op zijn eind loopt. Echter heb ik wat beperkingen. De motor moet in de regio te koop staan ivm dat ik geen lange afstanden meer durf af te leggen met mijn huidige motor. Ook wil ik hem bij een dealer kopen ivm garantie. Verder wil ik een 2 cilinder motor met cardan ivm dat mijn motor niet voor de deur kan staan. Dus het liefst opstappen en rijden met zo min mogelijk onderhoud.

Nu zijn er wat opties, bijvoorbeeld een mooie Yamaha Bulldog, maar die is net verkocht. Wat er zo een beetje overblijft is de BMW R1150R (Ik hoef geen GS of RT) uit de jaren 2001 - 2006. Meestal in de markt voor tussen de €4300 - €5000 (dat is ook een beetje mijn budget). Maar dan hebben ze al 60000+ km gereden.

Ben ik nou dom als ik eentje koop met zoveel km? (ik weet dat BMW's veel km aankunnen, maar in combinatie met leeftijd en dat ik even klaar ben met motorproblemen wil ik gewoon even lekker kunnen gaan rijden zonder gedoe). Wat zijn de ervaringen met deze motor en de algemene indruk?

Alvast bedankt!
 
Het lastige is, dat niemand kan voorspellen of dit een probleemloze motor is. Ik weet zeker dat er heel wat tevreden gebruikers zijn die met een dergelijke motor meer dan een ton zonder problemen rijden. Maar in het topic "de slechtste motor die je ooit gekocht hebt" wordt deze ook wel genoemd.
Er is toch een topic: BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)? Die kunnen er wat over vertellen.

Zelf zou ik naar een Moto Guzzi Breva of zo kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan