Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Algemeen gestolen motoren topic

ik vind dit heel goed nu ook zo`n topic voor onze overleden MF vrienden een in memorial topic dan is het helemaal super.

als mijn motor gestolen zou worden zou ik maar al te blij zijn met dit soort alternatieven...

dus ik doe mee, als ik iets voor andere kan betekenen hoop ik dat andere dat ook voor mij doen mocht me motor gejat worden

super

eindelijk

al die andere dingen heb je niet veel aan is mij gebleken toen die van mij gestolen werd.

dat met google is ook super.

het voordeel is dat veel mensen in 1 oogopslag kunnne zien wat er waar gestolen is en de oogjes open kunnen houden.

als is het maar om een betere indicatie van de verblijfplaats van de gestolen motor te verkijgen

hulde aan het forum

denk dat het nogsteeds makkelijker is wanneer het heel simpel gehouden wordt.

foto, kenteken en locatie en status

Laatst bewerkt:
Zou het zinvol zijn als we op een kaartje bijhouden waar de motoren gestolen worden. Ik heb een opzetje gemaakt in Google Earth. Iemand zin om dat bij te houden?
MF gestolen motoren.kmz

[afbeelding]

jij heb eeechhht niks te doen..

de meeste mensen die ook nog eens echt op hun motor rijden, weten meestal wel waar bijv. nijmegen ligt, als er ''gestolen in nijmegen'' staat

jij heb eeechhht niks te doen..
Want? Ik vraag juist of iemand anders dat wil doen
de meeste mensen die ook nog eens echt op hun motor rijden, weten meestal wel waar bijv. nijmegen ligt, als er ''gestolen in nijmegen'' staat
Jammer dat je meteen al meent te weten wat ik daar mee bedoel. Het gaat mij er om dat er op een gegeven moment een geografisch overzicht ontstaat, waaruit je patronen kunt afleiden cq conclusies kunt trekken.

Laatst bewerkt:
Goed initiatief! Goeie vriend van me heeft al 3 motoren (gsx-r) in 2 jaar verloren. Allemaal in Amsterdam/Amstelveen. Reactie politie bij 3e aangifte: dan moet je maar niet in A'dam gaan wonen .

Dus ik hou graag ook m'n ogen open! Woon in Utrecht.

Dan zouden de adressen en datums er bij moeten komen denk ik, zo zou je "gevaarlijke" buurten/tijdstippen kunnen ontdekken?
(ik heb mappoint, en kan een Excel file met adressen en allerlei andere gegevens binnentrekken en dan op een kaart plaatsen), nu nog de Excelfile opstellen en bijhouden.

Excelfile heb ik al, ik mail je wel even iets.

Google Earth installeren (ophalen van earth.google.com) en dan dat bestand ermee openen.

@ Bolski: Misschien kun je in de description van de items meteen een link zetten naar het bijbehorende topic op MF

Érg leuk initiatief, overigens _O_

@ Bolski: Misschien kun je in de description van de items meteen een link zetten naar het bijbehorende topic op MF

Érg leuk initiatief, overigens _O_
Goed idee, maar ..... Ik zoek eigenlijk iemand anders die dat leuk vindt om bij te houden.

Ik snap niet zo goed waarom het overzicht wordt bijgehouden in een Google Earth file. Je kan beter een map aanmaken op Google Earth. Dan hoef je geen Google Earth te installeren.
Je kan zo'n map ook publiek maken of meerdere mensen toestemming geven de map te editten.

Alleen maar voordelen boven de Google Earth file dus.

Hee, de eerste vrijwilliger dient zich aan! Geweldig!

Waarom moet een tip gelijk als een aanmelding voor vrijwilliger worden gezien?

En voor degene die nu al de Google Earth file bijhoudt wordt het werk ook alleen maar minder. Linkje kan blijven staan, je hoeft geen screenshot te maken en uploaden.

Mijn ZX10-R (2007) welke pas ruim een maand in mijn bezit is, is in de nacht van 16 / 17 Juli gestolen. Zelfs in een afgesloten ruimte (parkeergarage v. appartement) en voorzien van sloten en afdekzeil staat je motor niet meer veilig!

Motor is gestolen in MAASDIJK...
Kenteken: MS-FR-67

Mocht er iemand toevallig ook maar iets weten, hoor ik het natuurlijk graag.

Maak er even een apart topic van.
Pas daarna kan ie in het overzicht komen.

Vandaag in 't nieuws: de halfjaarcijfers van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit. Aantal gestolen motorfietsen in het eerste halfjaar van 2009: 961 (tegenover 890 in het 1e halfjaar van 2008 en 1926 in heel 2008).

Het is niet best gesteld met Nederland....