Al weer het 2e Grote XT-TT topic

Wie moet het 3e XT-TT topic openen?

  • Speedphreax

    Stemmen: 1 50,0%
  • Spietfriex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zpiedvriecs

    Stemmen: 0 0,0%
  • Waarom ik?

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik trok het niet meer. Na een tijd van bezinning en revalidatie: ik rijd weer. Ik heb wel een compromis gesloten, ik ben van die-hard doorrijder dedegradeerd naar laffe mooiweer rijder, maar ik rijd weer! En daar gaat het om. Kus, Nelis.

full


(ja, hij is er nog, alive & kickin') *D
 
Laatst bewerkt:
En was dit die motor die je TK had of is dit een andere?
Goed dat je weer terug bent trouwens :)
 
Laffe-mooi-weer rijders zijn motorliefhebbers.
Al die pekelzooi doe je je motor toch niet aan. :N
Mooie XT :P




Zojuist mijn xt 550 frame en wat kleingrut weggebracht naar de poedercoater.
Mijn benieuwen hoe dit frame er straks weer uit komt te zien.

Is zijdeglans een standaard yamaha (frame)kleur?
Zwart hoogglans leek me iets teveel van het goede.
kkmkwmdekmkek-kaalframext550.jpg

Na de pasen mag ik hem weer ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik trok het niet meer. Na een tijd van bezinning en revalidatie: ik rijd weer. Ik heb wel een compromis gesloten, ik ben van die-hard doorrijder dedegradeerd naar laffe mooiweer rijder, maar ik rijd weer! En daar gaat het om. Kus, Nelis.

Dat zoenen mag je laten, maar fijn dat je weer rijdt ;)
 
Zojuist mijn xt 550 frame en wat kleingrut weggebracht naar de poedercoater.
Mijn benieuwen hoe dit frame er straks weer uit komt te zien.
Wat ga je betalen voor alleen het frame, als ik vragen mag?

Is zijdeglans een standaard yamaha (frame)kleur?
Zwart hoogglans leek me iets teveel van het goede.
Ik vind hoogglans niet verkeerd, maar ik denk dat zijdeglans iid standaard is.

Na de pasen mag ik hem weer ophalen.
We verwachten wel een fotoserie met verslag he ;)
 
Wat ga je betalen voor alleen het frame, als ik vragen mag?
De prijs voor alleen het frame zou ik niet weten.

Ik leverde daar aan:

Frame
Achterbrug (die ze grijs gaan coaten)
Beschermplaat onder de motor
Stepjes met rempedaal
2 sturen
koplamphouder
En nog wat klein materiaal voor bevestigingen

Ik betaal daarvoor 200 euro.
Dat is wel incl. ontlakken en stralen.

Mijn inziens een redelijke prijs.
Wat denken jullie?
Betaal ik teveel of is het een redelijke prijs?

Het is tevens een probleem dat het oliereservoir in het frame zit.
Ondanks dat deze helemaal afgedopt wordt zal ik hem na afloop tig X door moeten spoelen.

Fotosesie zou mogelijk zijn (ik woon er vlak bij), ware het niet dat ik niet precies weet wanneer hij gecoat gaat worden.
Het is daar overigens best wel druk, ik ben in ieder geval niet de enige die zijn frame laat coaten.

Probleem van de hoogglans is dat je er iedere oneffenheid op terug zal zien.
Met zijdeglans is dat al iets minder, mat zwart vind ik niet orgineel.

Het is wel de bedoeling dat hij helemaal orgineel word.
 
heeft of weet iemand hier toevallig een ontsteking te liggen van een TT600 '95? ik ben bang dat mijn dynamo kapot is -O-
Dynamo kan je doormeten hoor. Dan heb je zekerheid.
Carmo levert gerepareerde dynamo's.
 
Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een tt 350 uit 1992.........

Ben nu eerst even aan het sleutelen, inlaatspruitstukken vervangen, kleppendeksel pakking vervangen, schokbreker eruit wordt bij een bekende gereviseerd en dan is hij klaar, oh ja heb er nog even iets een hoger stuur op gezet.

En tot slot een paar enduro bandjes en gaaaaaaaaaaan.................
 
full


Hee gaaf, weer een 350 erbij. Waar laat jij de schokbreker reviseren, en wat doen ze er dan aan?
 
Ik had alweer even geleden een XT500 tankje weggebracht om te laten spuiten. Hij is mooi geworden:
full
 
[afbeelding]

Hee gaaf, weer een 350 erbij. Waar laat jij de schokbreker reviseren, en wat doen ze er dan aan?


HK in Uden is vering boer, doen ze bij alle veringboeren WP, Reiger zit in de achterhoek ook een kerel ben zijn naam kwijt.........., Hij lekt olie en de veer is te slap voor mij met mijn 100 kilo + dus nieuwe sterkere veer en keringen komen er nieuw in en dan is hij 100 +/- 100 euro weer nieuw.......
 
Vandaag mijn frame bij de poedercoater opgehaald. *O*

Beelden spreken voor zich.

kkmpmmmdwoodo-poedercoatedframe.jpg


Nu kan ik eindelijk aan het opbouwen beginnen.




btw. Wie zei er dat een XT550 niet zoveel waard was?
Deze advertentie verscheen van de week op MP.http://www.marktplaats.nl/index.php...en-yamaha/85564896-te-koop-yamaha-xt-550.html
Toeval of niet maar de vraagprijs is exact hetzelfde als de nieuwprijs in `83.

@Bolski,
Mooi gespoten die tank, is het een orginele yamaha kleur?

Waar heb jij die stickers vandaan, of is het self-made?
Ik zoek stickers voor de 550, die met "yamaha XT" zag ik al voor 5,50 bij http://www.cmsnl.com/yamaha-xt550j-dual-purpose-1982_model8889/partslist/D-12.html te koop staan.
Echter de stickers met de strepen zijn not-available. :N

Wat zijn ongeveer de kosten voor het spuiten van een tank + zijkapjes?
 
De tank heb ik gewoon wit laten spuiten door iemand van het forum hier. Deze persoon wil geen reclame maken, en heeft eigenlijk werk genoeg. Als hij wil, zal hij zelf wel contact met je opnemen.

De stickers heb ik op eBay USA gekocht.
 
Bedankt Bolski.

Ik zag ze in de juiste kleuren voor 44,95 US-dollar, is dat ongeveer 35 euro?

Andere optie is waarschijnlijk zelf (laten) maken.
Die striping moet niet al te moeilijk zijn, die logo`s kosten 5,50.
 
Bedankt Bolski.

Ik zag ze in de juiste kleuren voor 44,95 US-dollar, is dat ongeveer 35 euro?
:Y
Andere optie is waarschijnlijk zelf (laten) maken.
Die striping moet niet al te moeilijk zijn, die logo`s kosten 5,50.
Die 5,50 is ex btw, en ze verdienen nog heel wat op de verzendkosten, je komt uit op 12 euro oid.
Maar als je het zelf kan, is het snel verdiend.
 
hmm, mijn xt heeft nogal wat lakschade aan de tank, ook de kappen kunnen wel een laklaagje gebruiken..

maar na de diefstal van mijn GPX moet mijn xt-tje snel en low-budget weer rijden dus ben bang dat het een mat-zwarte tank word met witte spatborden en plastic delen
 
hmm, mijn xt heeft nogal wat lakschade aan de tank, ook de kappen kunnen wel een laklaagje gebruiken..

maar na de diefstal van mijn GPX moet mijn xt-tje snel en low-budget weer rijden dus ben bang dat het een mat-zwarte tank word met witte spatborden en plastic delen
hmm, mijn xt heeft nogal wat lakschade aan de tank, ook de kappen kunnen wel een laklaagje gebruiken..

Heb ik ook last van..... _O-

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan