Al weer het 2e Grote XT-TT topic

Wie moet het 3e XT-TT topic openen?

  • Speedphreax

    Stemmen: 1 50,0%
  • Spietfriex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zpiedvriecs

    Stemmen: 0 0,0%
  • Waarom ik?

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dankje.... daar moet ik wel mee uit de voeten komen!
En die velgen.. die heb je dus gewoon om laten spaken op de ori naven neem ik aan?

Ik heb trwns bij mij brommer een spanningsregelaar en knipperlichtrelais in één, dus vandaar dat k me afvroeg of dat bij de yamaha mss ook zo was, maar gelukkig dus niet:)

Ja om originele naven, al had ik er een paar dubbel.
Ah, echt nooit eerder gezien
 
Op vers rubber:
full


Het paste nog maar net. Ik moest wat noppen wegsnijden, want de band liep tegen de remstang aan. Aan weerszijden van de achterbrug nog enkele mm speling.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen aan dit onderdeel van de XT500? Het is een plaatje wat in het luchtfilter zit:
full
 
kee, dan ga ik maar eens op zoek naar dat soort naven, want het ziet der wel stoer uit:)
ik zit nu trouwens met een volgend probleempje.... de afstelling, want zodra ik over de 7 a 8 duizen toeren ga, dan begint hij te 'schokken'. Ik heb ook al de bougie eruit gehaald en die is dus idd licht grijzig, wat duidt op een te arme afstelling, maar hoe werkt het precies met de afstelling van de carburateur? want het zijn er 2, en niet symetrisch.. in de hoofdcarburateur zit een sproeier 120 en in de andere carburateur zit een sproeier 125. En nou ben ik dus benieuwd welke sproeiers ik dan moet vergoten?
En waar dient die 2e carburateur eigenlijk exact voor(hoogtoeren gebied?... optrekken?)
 
kee, dan ga ik maar eens op zoek naar dat soort naven, want het ziet der wel stoer uit:)
ik zit nu trouwens met een volgend probleempje.... de afstelling, want zodra ik over de 7 a 8 duizen toeren ga, dan begint hij te 'schokken'. Ik heb ook al de bougie eruit gehaald en die is dus idd licht grijzig, wat duidt op een te arme afstelling, maar hoe werkt het precies met de afstelling van de carburateur? want het zijn er 2, en niet symetrisch.. in de hoofdcarburateur zit een sproeier 120 en in de andere carburateur zit een sproeier 125. En nou ben ik dus benieuwd welke sproeiers ik dan moet vergoten?
En waar dient die 2e carburateur eigenlijk exact voor(hoogtoeren gebied?... optrekken?)

Dat zijn grote TT350 sproeiers, std XT350 heeft 120 en 102
maar wat is de stand van je gasnaalden? (midden) en je mengselstelschroef? (2.5)
Door de combi van en mechanische gasschuif carb en de 2e CV carb gaat mee naar aanleiding vd vraag en pas open na 2.5mm (uit mn hoofd) vd 1e carb en is daardoor relatief zuinig(er), allemaal info uit de Clymer, kopen dus (!)
 
De ketting is splinternieuw en staat stijf van het vet.
Ik adviseer u www.hansanders.nl
 
Laatst bewerkt:
Geen abnormale speling hoor, de spanner drukt hem wat naar beneden.
Heb met deze ketting nog geen meter gereden.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn grote TT350 sproeiers, std XT350 heeft 120 en 102
maar wat is de stand van je gasnaalden? (midden) en je mengselstelschroef? (2.5)
Door de combi van en mechanische gasschuif carb en de 2e CV carb gaat mee naar aanleiding vd vraag en pas open na 2.5mm (uit mn hoofd) vd 1e carb en is daardoor relatief zuinig(er), allemaal info uit de Clymer, kopen dus (!)

kee, ik zal in de komende dagen wel even kijken naar de stand van de gasnaald. Mengselstelschroef staat op 2 slagen geloof ik. tenminste... ik neem aan dat dat het kleine schroefje is naast de vlotterbak?
Ik heb net nog weer even gereden.... en zodra ik naar de 7000 toeren ga.. gaat hij dus een beetje stoten zegmaar, en als ik dan langzaam het gas terugdraai loopt hij terug in toeren, totdat ik bij 'ongeveer' half gas kom.. en dan trekt hij ineens weer op:S
het zit hem dus echt in het 'hoge toeren gebied' (doet het op 1/2 á 3/4 gas beter dan op volgas)
Ik neem dus aan dat ik het dan vooral bij de hoofdsproeiers moet zoeken, maar moet ik dan voor beide carburateurs een grotere sproeier nemen? of alleen voor de hoofdcarburateur of juist alleen voor de 2e CV carburateur?
 
Verlengde jiffy ?
Hij is idd langer dan van mijn andere 500. Deze klapt ook otomaties terug als je hem rechtop zet, die andere niet.

Ik was er al mee terug geweest bij de dealer, maar er zit geen garantie meer op.
 
Eindelijk een board gevonden waar ik de mijne mag laten zien. *D

Een xtz660 uit '97

full



Zijn er eigenlijk nog meer xtz660 rijders op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Op www.tenere.nl mag dat ook hoor :)
Maarre, ik heb een XTZ660, staat op grote noppen en met een iets kleiner tandwieltje voor, ik dacht een 14t.
 
Op www.tenere.nl mag dat ook hoor :)
Maarre, ik heb een XTZ660, staat op grote noppen en met een iets kleiner tandwieltje voor, ik dacht een 14t.


Ben ik sinds januari ook lid van, maar het is ook wel eens leuk om hier op het forum er wat over te lezen.

btw: kleiner voortandwiel worden dan de versnellingen iets langer
Wil namelijk vooral mijn eerste versnelling wat langer hebben, hoef ik niet zo snel over te schakelen (toch power genoeg)
 
Zit er nog een extra spanner op behalve de boutjes aan het einde van de achterbrug? Want het lijkt of je er op gitaar kunt spelen.
Ik heb er nog even naar gekeken, en hij mocht idd wel wat losser.
Merci.
 
Hoe is je bougie dop/kabel, bobine?
Kibbe, die heb ik wel verdacht.
Maar het gekke is dattie belast wel beter loopt.
Ik heb helaas geen andere bobine om even uit te ruilen. Of zal ik een bobine van een XT (12 volt ipv de TT 6 volt) kunnen gebruiken?

Ik meet wel even de weerstand op, als ze nagenoeg gelijk zijn, moet het wel even kunnen.
 
Kibbe, die heb ik wel verdacht.
Maar het gekke is dattie belast wel beter loopt.
Ik heb helaas geen andere bobine om even uit te ruilen. Of zal ik een bobine van een XT (12 volt ipv de TT 6 volt) kunnen gebruiken?

Ik meet wel even de weerstand op, als ze nagenoeg gelijk zijn, moet het wel even kunnen.

Check ook ff je aardingspunten...kan het ook zijn, bougiedop verwijderen en uiteinde van de kabel ff bekijken op corrosie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan