Airbag topic

Krijg net email van Alpinestars. Het wordt het allemaal niet makkelijker op.
@JC-GSX-R je kunt na de update je led Display niet meer in je gereedschapskist laten liggen.!
Ik heb het mailtje ook net. Zoals ik het lees kun je hem nog wel in je kist laten liggen. Je mag hem alleen niet op de docking laten zitten. Display fungeert nu als een soort aan en uit knop. Vind het wel een kut update, ik wil helemaal niet die display gebruiken om hem te activeren, het was juist zo makkelijk door die band dicht te plakken en klaar.

Als je nu je display laat zitten op de docking, wat gebeurt er dan? Gaat die dan steeds aan en uit? Byzonder verhaal.
 
Bij mij werkte de band niet altijd goed, dan ging hij niet aan - los, weer vast - afwachten of hij het doet. Dus ik ben benieuwd naar de update. Maar eerst mijn vest opsturen.
Ik krijg net ook de email over de wijziging en de reactie van de klantenservice met mijn verzendlabel.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: C4rN
Ik heb het mailtje ook net. Zoals ik het lees kun je hem nog wel in je kist laten liggen. Je mag hem alleen niet op de docking laten zitten. Display fungeert nu als een soort aan en uit knop. Vind het wel een kut update, ik wil helemaal niet die display gebruiken om hem te activeren, het was juist zo makkelijk door die band dicht te plakken en klaar.

Als je nu je display laat zitten op de docking, wat gebeurt er dan? Gaat die dan steeds aan en uit? Byzonder verhaal.
In de email zit nog een linkje met meer tekst en uitleg. Super duidelijk vind ik het niet. Er staat wel iets over dat het LED display na activatie binnen 1 meter van het systeem moet blijven.

1000040853.jpg
 
In de email zit nog een linkje met meer tekst en uitleg. Super duidelijk vind ik het niet. Er staat wel iets over dat het LED display na activatie binnen 1 meter van het systeem moet blijven.

Bekijk bijlage 1988536
Dat had ik nog niet gelezen, maar dan kan ik hem inderdaad niet in de kist laten liggen. Ik zal m’n pak zo eens aan de stroom leggen, dan kan ik hem morgen even updaten.
 
Wat ik mij trouwens nog wel afvraag, Gebruiken de Tech-air race of Tech-air 10 rijders hier ook nog een extra losse borst protector? Je ziet die GP mannen nog wel altijd zo’n losse plaat in hun pak stoppen.
 
Geen Alpinestars airbag, maar wel een pak met geïntegreerde airbag.
Ook ik prop er nog een borstprotector bij en wel deze:

Alpinestars Nucleon KR-CELL CiR
1711530335536.png


p.s. ik prop er ook nog een rugprotector achter, maar die zit bij de Alpinestars al in de airbag verwerkt geloof ik.
 
En... ik heb een nieuw airbagvest gekregen van Alpinestars. Vorig seizoen problemen met updaten, dit jaar weer.
Netjes kosteloos opgestuurd om het te laten verhelpen en ze lieten me weten dat ze een nieuwe gingen opsturen ter vervanging.

Ik had een van de eerste in 2022, dus waarschijnlijk toch een spreekwoordelijk maandagochtend model. Hij heeft het ondanks de bovengenoemde problemen met updates op het circuit altijd goed gedaan. En ook uitstekende service van Alpinestars.
 
Ook de 10 die de problemen gaf? Wel goeie service dat ze een nieuwe leveren 👍🏻

Ik moet zeggen dat de update van de 10 wel echt een hele verbetering is voor de batterij duur! Wel ff wennen dat je nu de display moet gebruiken voor het activeren, maar het viel me niet tegen.
 
Ook de 10 die de problemen gaf? Wel goeie service dat ze een nieuwe leveren 👍🏻

Ik moet zeggen dat de update van de 10 wel echt een hele verbetering is voor de batterij duur! Wel ff wennen dat je nu de display moet gebruiken voor het activeren, maar het viel me niet tegen.
Ben jij er al achter hoe je kunt zien dat het pak aanstaat? Ik heb er gisteren enorm mee staan klooien op het circuit.
Het display knippert soms wel, dan weer niet, verschillende kleuren... ik kan er geen wijs uit. 😂
 
Bij het aanzetten doet hij idd alle kleuren: zelftest, batterijstatus, etc. Daarna gaat hij naar groen+geel en als je gaat rijden (gaat op basis van acceleratie/afremmen) gaat hij naar groen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: C4rN
Jep, Tech-Air 10. Ben benieuwd naar de batterijduur. 29 en 30 april twee dagen rijden en coaching krijgen.
dat gaat nu makkelijk lukken met 1 lading.

Ben jij er al achter hoe je kunt zien dat het pak aanstaat? Ik heb er gisteren enorm mee staan klooien op het circuit.
Het display knippert soms wel, dan weer niet, verschillende kleuren... ik kan er geen wijs uit. 😂
Je moet de display er soms wel vrij lang ophouden voordat hij aangaat, 5 tot 10 sec maar zodra er ook maar iets van lampjes gaan branden kun je hem ernaast plakken. Dan gaat hij indd al zijn controle slagen doen en dan blijven geel en groen branden.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Zit er zo’n kleine accu in?
Met mijn vest kan ik een heel seizoen doen volgens mij? En anders hoogstens 1x laden in het jaar.
Bij meerdaagse evenementen zet ik hem aan en laat hem aan. Maak alleen de sluiting los zodat hij “standby” staat zegt maar.
 
Dat komt vooral door de communicatie tussen vest en display. Met de oude software waren ze steeds bezig om elkaar te vinden, ookal stond de band open. Daarom ging de batterij zo snel leeg heb ik mij laten vertellen. Hoelang je er nu mee kunt doen geen idee, maar een weekend rijden is in ieder geval geen probleem. Ik laad het spul toch altijd netjes op voor een race weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan