Wat raar. Vorig jaar Mei nog gebruik gemaakt van de waarborgfonds met maar 1 getuige. Gewoon alles vergoed gekregen en de eigen risico werd alleen daarnog vanaf gehaald (250 euro).

Maargoed nu zit er wel een dach cam op mijn motor voor dit soort praktijken. hopelijk hoef ik daar geen gebruik van te maken..O-)
Inderdaad raar. Ik heb ooit eens schade opgelopen aan mijn auto op een parkeerplaats, fikse schade ook aan zijkant vermoedelijk door iemand die het in- en uitparkeren niet onder de knie had. Ben bij de politiebureau die aan de andere kant van het parkeerterrein bevond een melding van gaan maken. Wilde de dienstklopper achter de balie wel ff zelf kijken naar de schade. Hupsakee, alles netjes in proces verbaal en ik met dat naar de verzekering toe. Alles netjes via de waarborgfonds vergoed gekregen omdat mevrouw de agente netjes in het proces verbaal heeft geschreven dat er inderdaad fikse schade aan mijn auto zat. Alles netjes afgerond en nooit meer iets van teruggehoord. Bij het overhandigen van de proces verbaal melde mevrouw de agente nog dat de proces verbaal gezien moet worden als een getuigenverklaring dat er inderdaad schade is en dat het wel uitgekeerd zal worden, had ze helemaal gelijk in want ook mijn verzekering melde mij bij het doorgeven dat de proces verbaal meer dan voldoende was om de schade te verhalen via de waarborgfonds. Hun uitleg was dat er een melding is gemaakt van schade en dat dit bekend is bij de politie dus als iemand een keer zijn auto naar een schadebedrijf zou sturen om schade aan de voorkant te laten fiksen en dit gemeld wordt aan de verzekeringspartij van die automobilist dat de verzekeringsmaatschappij dan via een centrale IT systeem kon zien of de auto betrokken is geweest bij een aanrijding (melding waarborgfonds en proces verbaal politie) en dat dan het uitgekeerde schadevergoeding uit het waarborgfonds dan op de veroorzaker verhaald wordt. Hoe dit precies gaat weet ik niet, dit is wat mij verteld werd..
 
Ik heb een situatie gehad in nijmegen met een vrouwelijke automobilist die links voorgesorteerd stond en net voor mij de knipper aanzetten naar rechts en op mijn rijstrook kwam. Met fotos en verklaringen van getuigen kreeg ik niets vergoed omdat zei blwwf volhouden dat ze me gezien had en na mij pas wilde veranderen van rijstrook. Ik heb me op de strepen van de fietsstrook onderuitgeremt omdat er ook nog fietsers reden.. zelfs de politie getuigde voor mij. jammer de bammer voor mij en omdat ik haar niet geraakt had en zei vol bleef houden kreeg ik niets..
Na 2 jaar opgegeven maar daar stonden geen cameras dus misschien heb jij wel geluk.

Ongelofelijk! Ik hoop dat die vrouw er een tijdje niet goed door heeft geslapen.
En dat alles om maar geen korting op je verzekering te verliezen.
 
Ik begrijp niet helemaal hoe je zoiets zou kunnen zeggen.
Ik moest naar links en remmen omdat hij anders tegen mij aanzat.

Wat je zegt over de beweegredenen van de audi klopt. En: 'Ik had hem niet in de buitenbocht in moeten halen', zal hier denk ik de beste conclusie zijn.
Bas, je krijgt de groeten van Jos Gordijn
 
Inderdaad raar. Ik heb ooit eens schade opgelopen aan mijn auto op een parkeerplaats, fikse schade ook aan zijkant vermoedelijk door iemand die het in- en uitparkeren niet onder de knie had. Ben bij de politiebureau die aan de andere kant van het parkeerterrein bevond een melding van gaan maken. Wilde de dienstklopper achter de balie wel ff zelf kijken naar de schade. Hupsakee, alles netjes in proces verbaal en ik met dat naar de verzekering toe. Alles netjes via de waarborgfonds vergoed gekregen omdat mevrouw de agente netjes in het proces verbaal heeft geschreven dat er inderdaad fikse schade aan mijn auto zat. Alles netjes afgerond en nooit meer iets van teruggehoord. Bij het overhandigen van de proces verbaal melde mevrouw de agente nog dat de proces verbaal gezien moet worden als een getuigenverklaring dat er inderdaad schade is en dat het wel uitgekeerd zal worden, had ze helemaal gelijk in want ook mijn verzekering melde mij bij het doorgeven dat de proces verbaal meer dan voldoende was om de schade te verhalen via de waarborgfonds. Hun uitleg was dat er een melding is gemaakt van schade en dat dit bekend is bij de politie dus als iemand een keer zijn auto naar een schadebedrijf zou sturen om schade aan de voorkant te laten fiksen en dit gemeld wordt aan de verzekeringspartij van die automobilist dat de verzekeringsmaatschappij dan via een centrale IT systeem kon zien of de auto betrokken is geweest bij een aanrijding (melding waarborgfonds en proces verbaal politie) en dat dan het uitgekeerde schadevergoeding uit het waarborgfonds dan op de veroorzaker verhaald wordt. Hoe dit precies gaat weet ik niet, dit is wat mij verteld werd..

Goed om te horen. Heb er nu vertrouwen in dat het waarborgfonds dan sowieso gaat lukken!
 
Goed om te horen. Heb er nu vertrouwen in dat het waarborgfonds dan sowieso gaat lukken!
Prik mij er niet op vast! Dit is enkele jaren geleden gebeurd! Weet niet wat er ondertussen gewijzigd en veranderd is.

Dit heb ik nog gevonden op de site van Waarborgfonds Motorverkeer :

Ik heb schade en de dader is onbekend. Moet ik aangifte doen bij de politie en, zo ja, hoe snel?

Ja, als u het voertuig heeft gezien dat de schade veroorzaakte, maar u heeft geen kenteken, doe dan direct politie-aangifte. In andere gevallen heeft u tot maximaal 14 dagen de tijd om actie te ondernemen. Wacht u te lang met actie ondernemen vergoeden wij de schade niet. Voor meer specifieke informatie hierover verwijzen wij u naar onze informatiefolder.

Politieaangifte doen kan online via www.politie.nl/aangifte of door te bellen met de politie op nummer 0900-8844.


Lijkt me genoeg denk ik in jouw situatie. Anders kijk je ff hier.



We roepen allemaal iets over de Waarborgfonds, heeft iemand wel es gekeken op de site van de Waarborgfonds??
 
Prik mij er niet op vast! Dit is enkele jaren geleden gebeurd! Weet niet wat er ondertussen gewijzigd en veranderd is.

Dit heb ik nog gevonden op de site van Waarborgfonds Motorverkeer :

Ik heb schade en de dader is onbekend. Moet ik aangifte doen bij de politie en, zo ja, hoe snel?

Ja, als u het voertuig heeft gezien dat de schade veroorzaakte, maar u heeft geen kenteken, doe dan direct politie-aangifte. In andere gevallen heeft u tot maximaal 14 dagen de tijd om actie te ondernemen. Wacht u te lang met actie ondernemen vergoeden wij de schade niet. Voor meer specifieke informatie hierover verwijzen wij u naar onze informatiefolder.

Politieaangifte doen kan online via www.politie.nl/aangifte of door te bellen met de politie op nummer 0900-8844.


Lijkt me genoeg denk ik in jouw situatie. Anders kijk je ff hier.



We roepen allemaal iets over de Waarborgfonds, heeft iemand wel es gekeken op de site van de Waarborgfonds??

Yes; dit heb ik uitgezocht. Vandaar ook mijn eerdere reactie waar 'ze' stellen dat je minstens 2 getuigen nodig hebt.
Dit blijkt in de praktijk niet altijd nodig.

Ik heb direct aangifte proberen te doen maar hoorde op het bureau dat ik daar een afspraak voor moest maken. Vervolgens heb ik een internet aangifte gedaan.
Die avond werd ik gebeld door de politie dat ze mij graag op het bureau spraken; aangezien ze dit een situatie vonden waar ik voor langs moest komen. Ik verwacht dat ze mij slachtofferhulp willen aanbieden.

Dus bedankt voor het uitzoeken!
 
@BaasBMW Beetje late reactie, maar respect hoe je accepteert wat er gebeurd is, over de teleurstelling heen stapt en het niet alleen als een leermoment ziet, maar ook de koe bij de horens vat door een training te volgen om bij een eventuele volgende keer beter te reageren.

En spring als het kan weer zo snel mogelijk op je BMW, zodat je niet bang wordt om weer op te stappen.
 
Waarborg fonds aanschrijven.
verder laten maken wat er nodig is om te kunnen rijden en geen cent meer.
lekker wat mooie stukjes rijden binnen de kortst mogelijke tijd en genieten er van.
Verder geen zinloze tijd verdoen om te vechten tegen een systeem wat
toch voor geen meter klopt allemaal verspilde moeite.
S6 !!!!
 
De motor wil zich oprichten bij remmen of accelereren onder hellingshoek.

Ik lees net dat je jezelf niet onderuit hebt geremd, maar 'gewoon' zelf de vangrail ingereden bent. ABS gaat je hierbij niet helpen, een cursus potentieel wel :). Gebaseerd op deze informatie ben ik nog meer genegen om te zeggen dat de andere bestuurder niet aansprakelijk is voor je crash.
Bochten-abs (of Skyhook van Ducati) helpt hier wel, het voorkomt namelijk dat de motor zich opricht bij remmen. Zo ben ik een keer omgedonderd na een remactie in een bocht omdat ik een bord voor wegwerkzaamheden had gemist in de Dolomieten. Motor bleeft netjes in de bocht tijdens remmen, dus ook nog toen ik tot stilstand kwam.....met bagage en vrouwlief achterop.
 
Het oprichten is een natuurkracht. ABS voorkomt het blokkeren van wielen maar het oprichten kan je alleen tegengaan door in te sturen. Misschien dat je door de ABS de lef had om in te sturen maar de ABS kan geen tegenkracht geven.
 
Heeft iemand een "dashcam" die scherp genoeg is om nummerborden te zien?
Ik neem aan dat het 4k moet zijn met stabilisatie en dat go pro's te weinig accu capaciteit hebben?

Gopro 7 heeft stabilisatie als een mafketel, werkt echt super en met 4K haarscherpe kenteken beelden.
Ik rij nu ook met een cam rond, omdat na mijn vorige ongeval de andere bestuurder begon met ik heb je niet geraakt, terwijl we net mijn motor
van zijn bumper hadden losgetrokken:? gelukkig had ik gelijk na het afstappen een paar foto's gemaakt met mijn telefoon dat hij er op zat anders was het nog 3 tegen 1 geworden want bij mij stopte ook geen enkele getuige.

Succes met de afhandeling en geloof me, ook al zouden ze hem vinden dan nog is het geen 1,2,3 ik heb de politie Almelo al eens een schikking zien treffen buiten mij als slachtoffer om waarna afhandeling van de schade het enige was wat overbleef.
 
Dat waarborgfonds meet ook met twee maten als ik het zo lees. Iemand had ‘snachts de zijkant van onze auto geraakt. Buurvrouw heeft getuigd dat de auto ‘savonds zonder schade geparkeerd stond. Kreeg geen cent van het waarborgfonds omdat we ‘snachts nadat de buurvrouw naar bed was gegaan mogelijk zouden kunnen zijn gaan rijden en de schade dus mogelijk zelf veroorzaakt hadden....
 
Dat waarborgfonds meet ook met twee maten als ik het zo lees. Iemand had ‘snachts de zijkant van onze auto geraakt. Buurvrouw heeft getuigd dat de auto ‘savonds zonder schade geparkeerd stond. Kreeg geen cent van het waarborgfonds omdat we ‘snachts nadat de buurvrouw naar bed was gegaan mogelijk zouden kunnen zijn gaan rijden en de schade dus mogelijk zelf veroorzaakt hadden....

Ja, kan toch :?
 
Inderdaad raar. Ik heb ooit eens schade opgelopen aan mijn auto op een parkeerplaats, fikse schade ook aan zijkant vermoedelijk door iemand die het in- en uitparkeren niet onder de knie had. Ben bij de politiebureau die aan de andere kant van het parkeerterrein bevond een melding van gaan maken. Wilde de dienstklopper achter de balie wel ff zelf kijken naar de schade. Hupsakee, alles netjes in proces verbaal en ik met dat naar de verzekering toe. Alles netjes via de waarborgfonds vergoed gekregen omdat mevrouw de agente netjes in het proces verbaal heeft geschreven dat er inderdaad fikse schade aan mijn auto zat. Alles netjes afgerond en nooit meer iets van teruggehoord. Bij het overhandigen van de proces verbaal melde mevrouw de agente nog dat de proces verbaal gezien moet worden als een getuigenverklaring dat er inderdaad schade is en dat het wel uitgekeerd zal worden, had ze helemaal gelijk in want ook mijn verzekering melde mij bij het doorgeven dat de proces verbaal meer dan voldoende was om de schade te verhalen via de waarborgfonds. Hun uitleg was dat er een melding is gemaakt van schade en dat dit bekend is bij de politie dus als iemand een keer zijn auto naar een schadebedrijf zou sturen om schade aan de voorkant te laten fiksen en dit gemeld wordt aan de verzekeringspartij van die automobilist dat de verzekeringsmaatschappij dan via een centrale IT systeem kon zien of de auto betrokken is geweest bij een aanrijding (melding waarborgfonds en proces verbaal politie) en dat dan het uitgekeerde schadevergoeding uit het waarborgfonds dan op de veroorzaker verhaald wordt. Hoe dit precies gaat weet ik niet, dit is wat mij verteld werd..

Waarom noem je die agente dan dienstklopper,...ze heeft het voortreffelijk voor je opgelost, ook al had je een BMW :P
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
@BaasBMW Beetje late reactie, maar respect hoe je accepteert wat er gebeurd is, over de teleurstelling heen stapt en het niet alleen als een leermoment ziet, maar ook de koe bij de horens vat door een training te volgen om bij een eventuele volgende keer beter te reageren.

En spring als het kan weer zo snel mogelijk op je BMW, zodat je niet bang wordt om weer op te stappen.

Dank je wel voor je compliment! Ik ben direct erna naar huis gereden en vanaf Maandag weer gewerkt. (woon-werkverkeer).
Merk dat ik elke dag in die bocht mijzelf moet forceren om relaxt te blijven en lekker te gaan hangen; maar het voelt wel weer vertrouwd.
 
Dat is iets dat vanzelf weer komt. Back in the saddle is het beste om te voorkomen dat je gaat malen. Ben ooit eens met de vrachtwagen achterop een andere geklapt, hij was onwel geworden en heeft zonder remlichten de cruise control eraf getikt, waardoor hij nog maar 20 km/u reed en ik 83 km/u. En ik zag hem al 40 km in de verte voor me rijden 's avonds laat op de A28. Allebei de wagens total-loss, was op woensdag meen ik en ben vrijdag met een collega meegereden om wat er over was van de lading op te halen en maandagmiddag weer met zweet in de handen in de vrachtwagen gestapt.

Het is gebeurd, eventuele herbelevingen komen toch en het belangrijkste is dat er niemand je nabestaanden heeft hoeven bellen. En doorrrr
 
Terug
Bovenaan Onderaan