Tweede Update:

Zondag middag lekker in de hitte mijn pak aangetrokken om op het bureau aangifte te doen van het doorrijden na een aanrijding. De agente die mijn daar ontving vertelde mij direct dat de kans erg klein was dat ze de automobilist konden vinden, aangezien ik geen nummerbord had. De camera's die daar voor en in de bocht staan filmen niks maar geven alleen inzicht in eventuele files. Dus ik kan schudden naar de beelden.

De aangifte is dus voor niks afgekeurd online en dit heeft mij dus weer 2 uur!!! op het bureau gekost voor iets dat ik zelf al lang helemaal juist had beschreven. Maar mevrouw deed haar werk, dus ik heb haar achteraf hartelijk bedankt voor haar tijd en de moeite.
Dit gesprek heeft mij wel iets positiefs gebracht aangezien ze contact opgenomen heeft met de vrouw die gestopt was en haar vroeg mij terug te bellen.

Daarnaast is mijn aangifte nu officieel gedaan en kan ik het waarborgfonds aanschrijven.

Voordat ik dit doe ga ik nog heel even afwachten wat de rechtsbijstandsverzekering gaat doen.

Zoals het nu lijkt wordt het helaas een waarborgfonds.
 
Sterkte.jpg
 
Laatste Update:

Beste allemaal,

Het is nu een tijd geleden en het waarborgfonds heeft mijn claim afgewezen vanwege een gebrek aan bewijs.
Ik herinnerde mij dat ik bij de aanschaf van mijn motor een bijrijdersverzekering genomen had. In de polis van deze verzekering stond dat de kleding en helm van zowel de bijrijder als de bestuurder meeverzekerd waren. Na contact opgenomen te hebben met mijn verzekering heb ik nu een aantal weken geleden zowel mijn pak als mijn helm en laarzen vergoed gekregen.

Gelukkig kan ik hiermee op een fijne manier afscheid nemen van al dit gedonder en jullie allemaal nog een keer heel hartelijk bedanken voor de steun en het meedenken!

Tot de volgende (hopelijk leukere) ontmoeting!

Met vriendelijke groeten,
Bas
 
Laatste Update:

Beste allemaal,

Het is nu een tijd geleden en het waarborgfonds heeft mijn claim afgewezen vanwege een gebrek aan bewijs.
Ik herinnerde mij dat ik bij de aanschaf van mijn motor een bijrijdersverzekering genomen had. In de polis van deze verzekering stond dat de kleding en helm van zowel de bijrijder als de bestuurder meeverzekerd waren. Na contact opgenomen te hebben met mijn verzekering heb ik nu een aantal weken geleden zowel mijn pak als mijn helm en laarzen vergoed gekregen.

Gelukkig kan ik hiermee op een fijne manier afscheid nemen van al dit gedonder en jullie allemaal nog een keer heel hartelijk bedanken voor de steun en het meedenken!

Tot de volgende (hopelijk leukere) ontmoeting!

Met vriendelijke groeten,
Bas

Jammer, al was het enigszins te verwachten. Vergeten en kilometers gaan maken :).

Nog even een praktische vraag: Kost het claimen van kleding op de bijrijdersverzekering schadevrije jaren?
 
Nou ik vind het een redelijk zure uitkomst. Ik kan iedereen aanraden met een camera rond te rijden om dit soort problemen te verminderen.
Die dingen zijn hun geld absoluut waard. Met m’n bus rij ik het meest en heb hem aan het tussenschot hangen. Hij kijkt dan beperkt vooruit, maar ziet wel de spiegels en of ik zat te bellen etc mocht er wat gebeuren. Toen een pannekoek achteruit tegen me aan reed bleef hij ontkennen en ik kreeg nog een grote muil ook. Hij heeft alles betaald. Zelfs m’n tijd die ik kwijt was voor de fix
 
Die dingen zijn hun geld absoluut waard. Met m’n bus rij ik het meest en heb hem aan het tussenschot hangen. Hij kijkt dan beperkt vooruit, maar ziet wel de spiegels en of ik zat te bellen etc mocht er wat gebeuren. Toen een pannekoek achteruit tegen me aan reed bleef hij ontkennen en ik kreeg nog een grote muil ook. Hij heeft alles betaald. Zelfs m’n tijd die ik kwijt was voor de fix

Oh dit lijkt mij zo goud om te kunnen doen! Karma is a biatch
 
Laatste Update:

Beste allemaal,

Het is nu een tijd geleden en het waarborgfonds heeft mijn claim afgewezen vanwege een gebrek aan bewijs.
Ik herinnerde mij dat ik bij de aanschaf van mijn motor een bijrijdersverzekering genomen had. In de polis van deze verzekering stond dat de kleding en helm van zowel de bijrijder als de bestuurder meeverzekerd waren. Na contact opgenomen te hebben met mijn verzekering heb ik nu een aantal weken geleden zowel mijn pak als mijn helm en laarzen vergoed gekregen.

Gelukkig kan ik hiermee op een fijne manier afscheid nemen van al dit gedonder en jullie allemaal nog een keer heel hartelijk bedanken voor de steun en het meedenken!

Tot de volgende (hopelijk leukere) ontmoeting!

Met vriendelijke groeten,
Bas

Heb jij zelf het waarborgfonds aangeschreven?
Ik heb namelijk mijn verzekering (en daarmee rechts bijstand) het werk laten doen....
 
Zoals ik op pagina 1 al schreef, erg zuur allemaal... Camera is idd geen gek idee maar hoe groot is de kans bij de km’s die de meeste van ons rijden? Rij je woonwerk of sowieso veel km’s is het wellicht een ander verhaal.

Brengt me bij het volgende:

Stel je ziet dit gebeuren... ga je naar de motorrijder of achter de auto aan?
Het verschilt natuurlijk per situatie maar komt de motorrijder zelf van de rijbaan/staat hij op? Gas erop, volg de auto en bel de politie!
 
Ik heb niet snel medelijden, maar kan niet tegen onrecht. Ik zal achter die flapdrol aan gaan

Aantekening:
Toen een naaste van me ooit afgetuigd was ging m’n zorg eigenlijk volledig automatisch uit naar die persoon. Het opknappen van die jongen was van latere zorg. Verjaren doet het toch niet
 
Het hele verhaal kont mij nu ook bekend voor, afgelopen mei ben ik ook onderuit gegaan toen ik op een polderweg een tractor aan het inhalen was. Op het moment dat ik naast de tractor reed ging hij plots naar links... waar ik dus reed... ik heb zelf het idee dat ik ben aangetikt tijdens het remmen maar kan dit niet bewijzen. In ieder geval ik lag op mn plaat, hij stapt uit om te kijken of het gaat, hij ziet mij lopen en stapt gauw zn tractor weer in. Mn pa reed voor me en zag dat ik na hem ook ging inhalen en toen hij weer in zn spiegel keek zag die de tractor midden op de weg en ik lag er naast. Zou je zeggen, ben je getuige. In ieder geval ivm Corona heb ik het idee dat de auto’s achter mij mij niet wilde helpen, ik zag de tractor rustig door rijden, ik niet verder reageren, het werd Druk achter ons, dus die zal hem wel ff parkeren. Nou nee dus, hij reed gewoon door...!!

mn pa stond ondertussen naast me maar wou snel draaien, veel autos hadden haast dus dat ging niet zo vlot, uiteindelijk rijd die er achteraan, maar die tractor was in geen omgeving meer te vinden.

Gelijk de politie gebelt en die gaf aan dat ik op internet aangifte moest doen, ze kwamen niet langs (corona). En dat ik dit moest voorleggen bij het waarborgfonds.

dus bij thuiskomst gelijk online aangifte gedaan en een melding gemaakt bij het WBF.

binnen een week melding om mijn schade te laten taxeren. Schade was veel hoger dan ik zelf dacht, namelijk 2500€!

nu is het ongeveer 7 weken geleden gebeurt en heb bericht gekregen dat het niet wordt uitgekeerd omdat de getuige niet voldoende materiaal heeft gezien?

balen maar ja, nu moet ik mn motor ophalen bij de garage, de schade ga ik zelf oplossen, maar dan moet ik de taxatie betalen... €150

schrok ik best van, ik snap € 250 eigen risico maar is dit ook als er niet wordt uitgekeerd?
Want dan had het WBF beter eerder kunnen kijken of het word uitgekeerd ipv eerst de motor te taxeren? Of zie ik dat verkeerd?
 
hier ben ik dus ook best angstig voor...
in de regio 020 iig..
ik denk er daarom aan om elke keer als ik met de motor ga een go-pro op borst of helm te monteren.

of het werkt.. geen idee..
maar het asogehalte vermenigvuldigt in rapper tempo dan wie ook had kunnen bedenken.
en zoals ik al aangegeven had in een ander topic, handhaving is echt ver te zoeken vandaag de dag..

daar kan je alleen bij moord of poging tot moord nog op rekenen..
jij zit met de shit, die Audi-aso doet alsof zn neus bloed..
 
[QUOTE="balen maar ja, nu moet ik mn motor ophalen bij de garage, de schade ga ik zelf oplossen, maar dan moet ik de taxatie betalen... €150

schrok ik best van, ik snap € 250 eigen risico maar is dit ook als er niet wordt uitgekeerd?
Want dan had het WBF beter eerder kunnen kijken of het word uitgekeerd ipv eerst de motor te taxeren? Of zie ik dat verkeerd?
[/QUOTE]

Vanuit het perspectief van de garage is een vergoeding heel logisch. Ze hebben er tijd in gestoken om de schade te taxeren. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Je zou met de garage kunnen bespreken. Ik heb het wel eens gehad dat ik de onderdelen bij hen bestelde en dat ik daarmee de taxatiekosten niet meer hoefde te betalen (ze hadden dan al voldoende marge met de onderdelen).

Het betalen van de taxatiekosten heeft niets te maken met eigen risico. De schade wordt helemaal niet vergoed.

Maar ik ben het eens met je dat je wel het advies had kunnen krijgen om te wachten met taxeren tot je weet of de schade vergoed gaat worden. Of dat ze je in ieder geval geinformeerd hadden hoe het werkt.
Het lastige met wachten met taxeren is wel dat als de tijd verstrijkt steeds moeilijker vast te stellen is wat van het ongeval komt en wat misschien door iets anders veroorzaakt is. Stel je voor dat je niet laat taxeren en de week erna een schuiver maakt. Stel dan nog maar eens vast wat komt door het ongeval en wat door de schuiver.
 
hier ben ik dus ook best angstig voor...
in de regio 020 iig..
ik denk er daarom aan om elke keer als ik met de motor ga een go-pro op borst of helm te monteren.

of het werkt.. geen idee..
maar het asogehalte vermenigvuldigt in rapper tempo dan wie ook had kunnen bedenken.
en zoals ik al aangegeven had in een ander topic, handhaving is echt ver te zoeken vandaag de dag..

daar kan je alleen bij moord of poging tot moord nog op rekenen..
jij zit met de shit, die Audi-aso doet alsof zn neus bloed..

Dashcam/gopro is zijn geld (gewicht in) goud waard als je 'm nodig hebt in dit soort situaties.
Ook in de auto gehad dat een ander schade bij mij reed en door reed. Politie heeft daar mee afgerekend nadat zij mijn dashcam beelden hebben bekeken.
 
Laatst bewerkt:
[QUOTE="balen maar ja, nu moet ik mn motor ophalen bij de garage, de schade ga ik zelf oplossen, maar dan moet ik de taxatie betalen... €150

schrok ik best van, ik snap € 250 eigen risico maar is dit ook als er niet wordt uitgekeerd?
Want dan had het WBF beter eerder kunnen kijken of het word uitgekeerd ipv eerst de motor te taxeren? Of zie ik dat verkeerd?

Vanuit het perspectief van de garage is een vergoeding heel logisch. Ze hebben er tijd in gestoken om de schade te taxeren. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Je zou met de garage kunnen bespreken. Ik heb het wel eens gehad dat ik de onderdelen bij hen bestelde en dat ik daarmee de taxatiekosten niet meer hoefde te betalen (ze hadden dan al voldoende marge met de onderdelen).

Het betalen van de taxatiekosten heeft niets te maken met eigen risico. De schade wordt helemaal niet vergoed.

Maar ik ben het eens met je dat je wel het advies had kunnen krijgen om te wachten met taxeren tot je weet of de schade vergoed gaat worden. Of dat ze je in ieder geval geinformeerd hadden hoe het werkt.
Het lastige met wachten met taxeren is wel dat als de tijd verstrijkt steeds moeilijker vast te stellen is wat van het ongeval komt en wat misschien door iets anders veroorzaakt is. Stel je voor dat je niet laat taxeren en de week erna een schuiver maakt. Stel dan nog maar eens vast wat komt door het ongeval en wat door de schuiver.
[/QUOTE]

Dat is zeler een goede tip! Ik laat mn pa morgen nogmaals het WBF bellen voor een verklaring, misschien hebben ze hem verkeerd begrepen, niet geschoten is altijd mis.

en dan even proberen een deal te maken met de garage, ik denk namelijk dat de schade niet eens €2500 is maar hooguit €1200.

er zat wel een screamin eagle uitlaat onder maar die kan ik ook vervangen voor een tweedehands of een goedkoper exemplaar.
 

Bijlagen

  • 98CFC5B5-F7FB-4CEA-8EC0-9658B934DACB.jpeg
    98CFC5B5-F7FB-4CEA-8EC0-9658B934DACB.jpeg
    169,5 KB · Weergaven: 9
  • A4C5FE93-06B3-4E89-853C-39BC338F6E8A.jpeg
    A4C5FE93-06B3-4E89-853C-39BC338F6E8A.jpeg
    166,3 KB · Weergaven: 14
Vandaag nog contact gehad met het Waarborgfonds omdat ik me niet kon vinden met het verhaal waarom hun niet uitkeren. De getuige kan niet bevestigen dat ik onderuit ben gegaan doordat de tractor mij afsneed. Getuige heeft aangegeven dat hij dat wel kan, de beste mevrouw werd geërgerd aan de telefoon en ik moest maar een klacht invullen en ik kreeg nog een sneer dat het toch een lompe plek was om een tractor in te hallen, ik bleef netjes maar vind het toch zeer onprofessioneel dat dit zo gezegd word. Ik als motorrijder neem een beslissing om in te halen en zal dat niet doen als ik denk het niet veilig is. Ik heb mn leven lief zal ik maar zeggen.
 
hou op.. wbf zijn echt sukkels..

iemand had een keer mn halve bumper eraf gereden.
ik naar t wbf.. "heb je zelf gedaan"

wat moest ik mij beheersen om die sukkel onder de grond te werken...
🤬🤬🤬🤬
 
Terug
Bovenaan Onderaan