Afgebroken stuk metaal in uitlaatdemper

YamahaWR450

Yamaha WR450F 2004
20 feb 2019
66
20
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Yamaha WR450F bouwjaar 2004. De motor bevalt erg goed, echter is gisteren een stuk metaal in de demper van mijn uitlaat afgebroken.. Ik heb eens even ge-googled maar kan niets vinden wat lijkt op mijn probleem. Toen ik de motor kocht zat deze Higashi uitlaat al erop. Op de foto kun je zien wat er precies mis is.

Weet iemand van jullie hoe dit valt op te lossen? Kan dit worden gelast of moet er een nieuwe demper op? De demper kan niet zomaar worden opengeschroefd omdat deze met popnagels is dicht genageld.


Ik zie graag een reactie tegemoet!

Groetjes,
YamahaWR450
 

Bijlagen

  • 6376F08F-F183-4FAC-A705-CFACAB1D542C.JPG
    6376F08F-F183-4FAC-A705-CFACAB1D542C.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 19
Bedankt voor de snelle reactie Yke!

Sorry ik ben echt een leek op dit gebied. Als ik de popnagels eruit boot, kan ik hier dan makkelijk weer nieuwe in nagelen? En wat is het afgebroken stuk metaal precies?


In afwachting op een reactie :-)
 
In dezelfde gaten gewoon weer dicht popnagelen.
Bedoel je die scheur in de eindkap of is de Db-killer er uit?
(Mn Sil-Moto dempers zien er wat anders uit)
 
Die eindkap is ook ingescheurd, geeft misschien al een indicatie over de rest van de demper.
Denk dat iedere reparatie een lapmiddeltje gaat worden.
Mocht je hem oplappen dan moet je wel gesloten popnagels gebruiken.

Zelf zou ik een nieuwe demper erop zetten á €260
 
Die eindkap is ook ingescheurd, geeft misschien al een indicatie over de rest van de demper.
Denk dat iedere reparatie een lapmiddeltje gaat worden.
Mocht je hem oplappen dan moet je wel gesloten popnagels gebruiken.

Zelf zou ik een nieuwe demper erop zetten á €260