Advies voor een beginner!

Sorry hoor maar hoe schat jij jezelf in, rustig en nadenkend over wat de gevolgen zijn van de aktie die je onderneemt of een doldwaze Diederik domoor met rubberen rechter pols die elk stoplicht als een startlijn ziet?
Mijn eerste motor was toen ik mijn pasje, toen nog papiertje, haalde de YZF750R met 125 pk en dat is zelfs voor de huidige maatstaven een rappe fiets, dezelfde winkels zouden jou die ook afraden. Maar ik kocht hem particulier dus dat kon wel. Na drie maand, zag ik een R1 uit 1998 staan, dat was volgens het internet een widowmaker, een eenpersoons afvuurmechanisme en daarmee een onverstandige aanschaf. Maar mooi dattie was!! En met mijn stuurmanskunsten was ik de snelste op het rechte eind, elke bocht een uitdaging..nee..een levensgevaarlijk probleem!! Maar goed, met mijn tomeloze enthousiasme en onuitputbaar bron van geluk /sarcasme heb ik echt genoten van dat ding. En was het niet dat hij door een automobilist naar de filistijnen is gereden dan reed ik er nog steeds op. Denk dus alsjeblieft voor jezelf, voordat je het weet zit je jankend op de bank van spijt over alle onzin die je je door andere bange wezels uit je kop hebt laten praten, daar zijn er veel van, alles is te gevaarlijk en hunnies moeders en motorgaragewinkelmedewerkers hebben “gufaaarrluk” gezegd terwijl ze zijwieltjes aan je elektrisch begrensde Tomos staan te klikken. De tampons liggen naast de capsules voor de vaginale schimmel.



Hahaha, ja...zou zou je dat ook kunnen lezen. Wanneer ik een Suzuki zou kopen dan is het die dikke naked, schitterend ding.
GSR1000 is dat toch, in het lichtblauw en al opgevoerd door hoegee ofzo of hoebee, zoiets.
Voor mij niet te betalen.
En als ik groterder was dan 1,5m dan was het de BKing geworden en dan maaktebik daar wat moois van.
Maar voor nu, die cb is prachtig en zijn 2018 opvolger is voor over een paar jaar een kanshebber als volgende motor.


Kijk; deze roept gewoon heel hard

W I L L E M


Bekijk bijlage 1352932
Hahah prachtige reactie, ja ze raden het af omdat het te snel zou zijn als eerste motor enz enz enz ik wil liefst sportief maar wel goed zitten :)
 
persoonlijk zou ik een paar motors gaan test rijden en een liter bike hoeft niet per se een probleem te zijn als eerste motor mits je er in begin rustig mee omgaat en niet als ne gek aan de gas gaat hangen. Bmw s1000r, speed triple, Z1000, Gsx-s1000, hebben alleen +140 pk maar rijden allen wel anders. De S1000r is onder de 5000 toeren heel rustig maar de power erboven is geweldig terwijl de Gsx-s1000 direct der op zit en over zijn hele toeren gebied blijft trekken. De speed triple is heel linair. Ze rijden allen wel anders dus test rijden en zien welk je het beste past

ikzelf heb gekozen toen voor de Gsx-s1000. Hele dikke fiets voor zijn prijs. goeie zithouding, scherp sturen en de (van de K5 afgeleide) blok is geweldig.
De occasions daarvan gaan nog wel richting de 8-9k :(

Heeft de Honda geen Tour versie van die cb1000 ? Die naked
 
Mijn mening, kun je helemaal naast je neerleggen.

Een 600 rijd minder kalm als een duizend, hoger in de toeren en het koppel is aanzienlijk minder bij lage toerentallen.
De 800 lijkt mij dan een stuk kalmer dan een 1000.
Wij hadden hier vorig jaar nog een GSR600 en die kwam best van zn plek maar je moet echt een stuk hoger in de toeren rijden.

Maar met deze info kun je er op gaan letten bij een test, bij die wilderman mag je sowieso uitgebreid testen.
Zowel de CB1000R alsook de GSR750 komen daar vandaan, ik ging zelf eerst voor een BMW maar ik mocht van die garagesukkels niet testen zonder de toezegging hem te kopen en ze gaven te weinig voor m’n blade terug.
 
Mijn mening, kun je helemaal naast je neerleggen.

Een 600 rijd minder kalm als een duizend, hoger in de toeren en het koppel is aanzienlijk minder bij lage toerentallen.
De 800 lijkt mij dan een stuk kalmer dan een 1000.
Wij hadden hier vorig jaar nog een GSR600 en die kwam best van zn plek maar je moet echt een stuk hoger in de toeren rijden.

Maar met deze info kun je er op gaan letten bij een test, bij die wilderman mag je sowieso uitgebreid testen.
Zowel de CB1000R alsook de GSR750 komen daar vandaan, ik ging zelf eerst voor een BMW maar ik mocht van die garagesukkels niet testen zonder de toezegging hem te kopen en ze gaven te weinig voor m’n blade terug.

dat is wel een vreemde reden.. Dat je niet eerst mag testen...

Ik dacht dat er ook een tegenhanger was van de GSX-S1000F van honda ? De CB1000R is dat niet toch, dat is niet echt de tour versie..

het liefst zou ik ook iets rond de 750-1000CC pakken. keuzes keuzes keuzes.. Sowieso vrijdag aanwezig op de beurs en zal ik genoeg te zien krijgen!
 
Mijn mening, kun je helemaal naast je neerleggen.

Een 600 rijd minder kalm als een duizend, hoger in de toeren en het koppel is aanzienlijk minder bij lage toerentallen.
De 800 lijkt mij dan een stuk kalmer dan een 1000.
Wij hadden hier vorig jaar nog een GSR600 en die kwam best van zn plek maar je moet echt een stuk hoger in de toeren rijden.

Maar met deze info kun je er op gaan letten bij een test, bij die wilderman mag je sowieso uitgebreid testen.
Zowel de CB1000R alsook de GSR750 komen daar vandaan, ik ging zelf eerst voor een BMW maar ik mocht van die garagesukkels niet testen zonder de toezegging hem te kopen en ze gaven te weinig voor m’n blade terug.

bmw-k-1200-r-abs-esa

_O- geloof niet dat dit heel handig is als beginnersmotor.. vind hem wel erg vet
 
dat is wel een vreemde reden.. Dat je niet eerst mag testen...

Ik dacht dat er ook een tegenhanger was van de GSX-S1000F van honda ? De CB1000R is dat niet toch, dat is niet echt de tour versie..

het liefst zou ik ook iets rond de 750-1000CC pakken. keuzes keuzes keuzes.. Sowieso vrijdag aanwezig op de beurs en zal ik genoeg te zien krijgen!
Bij de beurs staat zoveel en je mag er op zitten, bijna allemaal wel. Kun je mooi lijken of hij ergonomisch ook bij jou past.

bmw-k-1200-r-abs-esa

_O- geloof niet dat dit heel handig is als beginnersmotor.. vind hem wel erg vet
Kijk even of er modelspecifieke problemen zijn en of die opgelost zijn.
 
De occasions daarvan gaan nog wel richting de 8-9k :(

Heeft de Honda geen Tour versie van die cb1000 ? Die naked
De CB1000F is de toerversie,CB1000R de snelle versie.
dat is wel een vreemde reden.. Dat je niet eerst mag testen...

Ik dacht dat er ook een tegenhanger was van de GSX-S1000F van honda ? De CB1000R is dat niet toch, dat is niet echt de tour versie..

het liefst zou ik ook iets rond de 750-1000CC pakken. keuzes keuzes keuzes.. Sowieso vrijdag aanwezig op de beurs en zal ik genoeg te zien krijgen!
Hier kan je de meeste modellen wel vinden,in het linker kader staan alle merken,klikken op de naam om alle modellen te zien.
Verder is het zeer persoonlijk wat je het fijnst vind rijden wat cilinderinhoud en aantal cilinders betreft,persoonlijk heb ik het liefst een zo groot mogelijke cilinderinhoud,maar ben dan ook een liefhebber van veel koppel,ik heb ooit een GSX-R750 een week na de aankoop weer terug
gebracht naar de winkel en weer een 1000 gekocht omdat ik het koppel te veel miste.Ik heb zo,n beetje iedere cilinderinhoud wel
gehad of gereden en zowel 1,2,3,4 als 6 cilinders,allemaal leuk,maar blijf toch terug gaan naar de 1000cc of meer motoren,lekker veel
koppel en zowel heel hard als rustig mee te rijden.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjVmpuIsrPgAhVGnlkKHbwmBpQQFjAAegQIChAB&url=https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb1000r%2010.htm&usg=AOvVaw3lvQStcgJXBBbMZOGfViY-
 
Laatst bewerkt:
600cctjes leuk maar zenuwachtige dingen vergeleken met een 1000,750 tot 900cc ook leuk
maar is het net niet vergleken met een 1000 of meer.
 
maar die wordt toch niet meer nieuw gemaakt ?
Klopt is al een ouder model.
Maar ga als het mogelijk is proefrijden op fietsen die je wel wat lijken,keuze genoeg en wat ik of een ander leuk vind
vind je zelf misschien wel niks.En vergeet ook andere merken niet zoals oa Aprilia,Triumph of KTM.
Zo zijn bijvoorbeeld de Aprilia Tuono ,Triumph Tiger en de KTM superduke heel goede motoren .
Of de Ducati streetfighter 848,die heb ik zelf gehad ,een superfiets,alleen de onderhoudskosten zijn hoog,dat
is de reden dat ik hem verkocht heb,dat is iets om ook op te letten ,de onderhoudskosten die bij
sommige merken en modellen soms flink hoog kunnen zijn.BMW,s zou ik niet aan beginnen,opzich prima motoren,maar
krijg je er wat aan dan kunnen de kosten flink oplopen.Het zijn wel motoren waar langere mensen prettig op zitten.
 
Laatst bewerkt:
je zou ook een Honda VFR kunnen overwegen, te krijgen met zowel 800 als 1200cc inhoud.

dus VFR800F of VFR1200F.

de 1200 variant zou je evt kunnen uitbreiden met koffers. een 800 heb ik nog nooit gezien met koffers.
 
Laatst bewerkt:
je zou ook een Honda VFR kunnen overwegen, te krijgen met zowel 800 als 1200cc inhoud.

dus VFR800F of VFR1200F.

de 1200 variant zou je evt kunnen uitbreiden met koffers. een 800 heb ik nog nooit gezien met koffers.
Oh nee?(zie foto)De 1200 is vergeleken met de 800 een zwaar gevaarte,meer dan 30kg zwaarder.
$_99.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe lang je een motor wil gaan houden,is dat maar voor een kortere periode dan is het zeker niet onbelangrijk naar de restwaarde te kijken
na bijvoorbeeld een jaar,ik weet wel dat toen ik net begon vrij snel weer van motor wisselde.
Al ben ik wel een uitzonderlijk geval met mijn 100 motoren in 40 jaar:)
 
Het is dat die BMW zo hoog is en ook nog eens bijna vijftig kg meer weegt dan de CB1000R en zes jaar ouder anders was het wel wat voor mijn.
de leeftijd en km maakt bij een bmw wat minder uit toch.. verder vind ik 2006 nog meevallen. Met mijn lengte zijn de hogere motoren weer fijner! Ik lees over de crossrunner trouwens dat VTEC onder 7500 toeren de motor heel mak maakt omdat er maar 1 klep wordt gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan