Advies voor een beginner!

Zou wel kijken naar een motor met iets van een fatsoenlijke kuip,ik heb zelf genoeg nakeds gereden en
je gaat een kuip echt missen op langere afstanden met hogere snelheid.
Jaa kijk ik zeker naar, echter moet het natuurlijk nog wel beetje sportief zijn. Als je de cbf1000f bekijkt zoals hierboven al is gezegd, is dat geen motor die je koopt voor de looks
 
Tnx! Ik had deze site ook gezien indd. Zo te zoenen ik wel echt een aardige windvanger op dat ding haha! Je hebt natuurlijk ook de cb1000r met schermpje
Ja ze zijn inderdaad om te zoenen die CB1000R motoren.
Die van mij heb ik voorzien van een universeel givi glasplaat die ik op marktplaats kocht voor vijftien euro. Het ziet er niet fantastisch uit maar in het voorjaar ga ik er een hoop plezier van hebben. In de zomer gaat hij gewoon op de plank en rijd ik zonder.
 
Mijn vorige motor was een Ducati streetfighter met een klein schermpje,dat hielp wel wat vergeleken
met standaard,maar nog niet voldoende,snelheden rond de 130 zijn dan te doen maar je zit nog steeds flink in de wind,
daar ik ook in de winter rij word dat behoorlijk onaangenaam.Nu een motor met Uber kuip, een Goldwing en lach ik
iedereen uit ,lekker uit de wind met verwarming voor mijn benen en verwarmde handschoenen,ook beneden
de 0 graden vermaak ik mij prima.:YMaar goed alle beetjes helpen en het idee van Willem om als het kouder word een scherm
te monteren is al een oplossing die helpt.Aan de andere kant ben ik nu een ouwe lul,vroeger gaf ik niks om een kuip
en ging ook in de winter vrolijk rijden zonder verwarmde handschoenen en kuip,en die winters waren heel wat strenger dan tegenwoordig brrrr.;)
 

Bijlagen

  • 003.JPG
    003.JPG
    758,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Perfecte keuze, maar ik ben een beetje bevooroordeeld :). Je ziet ze eigenlijk niet zo heel veel, ze zijn dan ook niet heel "sexy" of zo maar je kan er werkelijk alles mee wat je ooit met een motor zou willen. Je rijdt er net zo makkelijk even mee naar de stad als wekenlang op vakantie, met een hogere ruit zit je uit de wind, als het kriebelt kan je hoogst illegale snelheden halen, dagelijks woon-werk geen probleem en poetsen hoef je niet al te veel. De mijne heeft inmiddels zo'n 130.000 gedraaid en rijdt nog als een nieuwe. Het is eigenlijk een beetje de Toyota onder de motoren, die zie je ook zelden of nooit stilstaan langs de weg. De rationele keuze om het maar zo te zeggen.
 
Ja ze zijn inderdaad om te zoenen die CB1000R motoren.
Die van mij heb ik voorzien van een universeel givi glasplaat die ik op marktplaats kocht voor vijftien euro. Het ziet er niet fantastisch uit maar in het voorjaar ga ik er een hoop plezier van hebben. In de zomer gaat hij gewoon op de plank en rijd ik zonder.
Haha dat moest zo te zien zijn 😂
 
Perfecte keuze, maar ik ben een beetje bevooroordeeld :). Je ziet ze eigenlijk niet zo heel veel, ze zijn dan ook niet heel "sexy" of zo maar je kan er werkelijk alles mee wat je ooit met een motor zou willen. Je rijdt er net zo makkelijk even mee naar de stad als wekenlang op vakantie, met een hogere ruit zit je uit de wind, als het kriebelt kan je hoogst illegale snelheden halen, dagelijks woon-werk geen probleem en poetsen hoef je niet al te veel. De mijne heeft inmiddels zo'n 130.000 gedraaid en rijdt nog als een nieuwe. Het is eigenlijk een beetje de Toyota onder de motoren, die zie je ook zelden of nooit stilstaan langs de weg. De rationele keuze om het maar zo te zeggen.
Het zijn niet de mooiste nee, maar degelijkheid is ook belangrijk
 
Deze had ik ook gezien maar is gelijk 150 pk toch :')
Ja mooi toch;),wel een beetje tam deze:Y,mijn GSX-R had er 200 aan het wiel.*O*
Motoren van tegenwoordig zijn ook met 150pk goed rijdbaar,en het ligt natuurlijk ook aan het rechterhandje,
enige zelfbeheersing is wel aan te raden,maar dat geld ook voor andere motoren,ook met rond de 100pk moet je
over de nodige zelfbeheersing beschikken.Je kan je met alles heel snel op een hoop rijden,zelfs met rond de 60pk,zeker
als beginner is rustig aan het gevoel krijgen met het rijden op een bepaalde motor belangrijk,dus beheers je zelf en rij normaal,
hard rijden is vragen om ongelukken,en dat hoeft niet aan je zelf te liggen,ingedommelde appende en mobieltje kijkende koekblikkers houden geen rekening met hard rijdende motoren.Maar ook wat zand of diesel in een bocht kan je zwaar in de problemen brengen,en dan
is er ook nog het verkeerd inschatten van bochten,zeker als beginner zo gebeurd.Ik ben zelf redelijk ongeschonden
uit 40 jaar motorrijden gekomen,maar heb heel wat beginnende en ervaren motorrijders meegemaakt die dat helaas niet kunnen zeggen.
Rij normaal en beheerst en probeer zo veel mogelijk te anticiperen dan is de kans dat je het overleefd heel wat groter.
Wil je wat rustieker dan is bv de Honda NC750 ook geen verkeerde motor.
 
Laatst bewerkt:
En mooier dan een saaie (sorry :$)Honda ,die zijn meer voor bejaarden zoals ik.:+
En degelijk zijn ze allemaal wel,gewoon regelmatig de beurtjes geven en netjes warm rijden dan zit dat wel goed.
Wat mijn eigen motoren die ik gehad heb betreft,de meeste problemen waren met de Honda,s die ik gehad heb.
GSX-R 1000 blokken zijn onverwoestbaar,en dan is die van de S nog een tamme versie daarvan.
Ik heb er 4 van gehad waarvan 2 flink opgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
En ik vind ze mooier dan een saaie (sorry :$)Honda ,die zijn meer voor bejaarden zoals ik.:+
En degelijk zijn ze allemaal wel,gewoon regelmatig de beurtjes geven en netjes warm rijden dan zit dat wel goed.
Wat mijn eigen motoren die ik gehad heb betreft,de meeste problemen waren met de Honda,s die ik mishandeld heb.
GSX-R 1000 blokken zijn onverwoestbaar,en dan is die van de S nog een tamme versie daarvan.
Ik heb er 4 van gehad waarvan 2 flink opgevoerd.
Alles kan kapot en niemand veroordeeld wansmaak.
Maar ik kan met die Suzuki niet bij de grond komen en ik moet ook geen aangeklede motorfiets. Moest het een Suzuki zijn dan moest het wel die naked worden.
 
Alles kan kapot en niemand veroordeeld wansmaak.
Maar ik kan met die Suzuki niet bij de grond komen en ik moet ook geen aangeklede motorfiets. Moest het een Suzuki zijn dan moest het wel die naked worden.
Jij vind de Suzuki niks ?
 
En mooier dan een saaie (sorry :$)Honda ,die zijn meer voor bejaarden zoals ik.:+
En degelijk zijn ze allemaal wel,gewoon regelmatig de beurtjes geven en netjes warm rijden dan zit dat wel goed.
Wat mijn eigen motoren die ik gehad heb betreft,de meeste problemen waren met de Honda,s die ik gehad heb.
GSX-R 1000 blokken zijn onverwoestbaar,en dan is die van de S nog een tamme versie daarvan.
Ik heb er 4 van gehad waarvan 2 flink opgevoerd.
Tnx voor je reply, hij staat zeker nog bij m’n favorieten! Echter zijn de occasions nog best prijzig
 
En mooier dan een saaie (sorry :$)Honda ,die zijn meer voor bejaarden zoals ik.:+
En degelijk zijn ze allemaal wel,gewoon regelmatig de beurtjes geven en netjes warm rijden dan zit dat wel goed.
Wat mijn eigen motoren die ik gehad heb betreft,de meeste problemen waren met de Honda,s die ik gehad heb.
GSX-R 1000 blokken zijn onverwoestbaar,en dan is die van de S nog een tamme versie daarvan.
Ik heb er 4 van gehad waarvan 2 flink opgevoerd.
Jaa ik blijf de opties open houden, gsx-s1000f blijft een mooie fiets
 
Haha is dat wel slim als eerste motor ? In de winkels raden ze het af
Sorry hoor maar hoe schat jij jezelf in, rustig en nadenkend over wat de gevolgen zijn van de aktie die je onderneemt of een doldwaze Diederik domoor met rubberen rechter pols die elk stoplicht als een startlijn ziet?
Mijn eerste motor was toen ik mijn pasje, toen nog papiertje, haalde de YZF750R met 125 pk en dat is zelfs voor de huidige maatstaven een rappe fiets, dezelfde winkels zouden jou die ook afraden. Maar ik kocht hem particulier dus dat kon wel. Na drie maand, zag ik een R1 uit 1998 staan, dat was volgens het internet een widowmaker, een eenpersoons afvuurmechanisme en daarmee een onverstandige aanschaf. Maar mooi dattie was!! En met mijn stuurmanskunsten was ik de snelste op het rechte eind, elke bocht een uitdaging..nee..een levensgevaarlijk probleem!! Maar goed, met mijn tomeloze enthousiasme en onuitputbaar bron van geluk /sarcasme heb ik echt genoten van dat ding. En was het niet dat hij door een automobilist naar de filistijnen is gereden dan reed ik er nog steeds op. Denk dus alsjeblieft voor jezelf, voordat je het weet zit je jankend op de bank van spijt over alle onzin die je je door andere bange wezels uit je kop hebt laten praten, daar zijn er veel van, alles is te gevaarlijk en hunnies moeders en motorgaragewinkelmedewerkers hebben “gufaaarrluk” gezegd terwijl ze zijwieltjes aan je elektrisch begrensde Tomos staan te klikken. De tampons liggen naast de capsules voor de vaginale schimmel.


Jij vind de Suzuki niks ?
Hahaha, ja...zou zou je dat ook kunnen lezen. Wanneer ik een Suzuki zou kopen dan is het die dikke naked, schitterend ding.
GSR1000 is dat toch, in het lichtblauw en al opgevoerd door hoegee ofzo of hoebee, zoiets.
Voor mij niet te betalen.
En als ik groterder was dan 1,5m dan was het de BKing geworden en dan maaktebik daar wat moois van.
Maar voor nu, die cb is prachtig en zijn 2018 opvolger is voor over een paar jaar een kanshebber als volgende motor.


Kijk; deze roept gewoon heel hard

W I L L E M


969BF49E-03B3-49C3-B8A5-5615CCA04748.jpeg
 
Denk dus alsjeblieft voor jezelf, voordat je het weet zit je jankend op de bank van spijt over alle onzin die je je door andere bange wezels uit je kop hebt laten praten, daar zijn er veel van, alles is te gevaarlijk en hunnies moeders en motorgaragewinkelmedewerkers hebben “gufaaarrluk” gezegd terwijl ze zijwieltjes aan je elektrisch begrensde Tomos staan te klikken. De tampons liggen naast de capsules voor de vaginale schimmel.

/QUOTE]

kan zo op een tegeltje _O-:t
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik een paar motors gaan test rijden en een liter bike hoeft niet per se een probleem te zijn als eerste motor mits je er in begin rustig mee omgaat en niet als ne gek aan de gas gaat hangen. Bmw s1000r, speed triple, Z1000, Gsx-s1000, hebben alleen +140 pk maar rijden allen wel anders. De S1000r is onder de 5000 toeren heel rustig maar de power erboven is geweldig terwijl de Gsx-s1000 direct der op zit en over zijn hele toeren gebied blijft trekken. De speed triple is heel linair. Ze rijden allen wel anders dus test rijden en zien welk je het beste past

ikzelf heb gekozen toen voor de Gsx-s1000. Hele dikke fiets voor zijn prijs. goeie zithouding, scherp sturen en de (van de K5 afgeleide) blok is geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Ach iedere motor is zo gevaarlijk als de persoon die er op rijd,adviezen zijn goed bedoeld maar het
is de persoon die er op rijd die in de fout gaat niet de motor.
Beheers je zelf en laat je vooral niet uitdagen door andere meer ervaren motorrijders om er achteraan te gaan
en ff te laten zien hoe goed je ben,zo heb ik diverse onervaren motorrijders onderuit zien gaan en zelfs verongelukken.
Niet leuk om te zien kan ik uit ervaring vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan