Advies van veteranen nodig!!

Rens1985

Rookie
24 nov 2016
16
0
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma. Ik wil een andere motor kopen maar nu kan ik kiezen uit het volgende:

1: een z1000 sx uit 2011 met 50.000km op de teller. Volledig dealer onderhouden. Alles is gedaan en ziet er als nieuw uit.

2: een z1000 sx uit 2011 met 30.000km op de teller maar via een particulier. Ook onderhouden maar niet via een dealer.

Prijzen zijn gelijk (€7000).

Ik wil wel echt deze motor en mijn budget is max €7000.

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Gr. Rens
 
De vraag is dus of de particulier te duur is of dat er een addertje onder het gras zit bij de dealer. Mijn advies is te wachten totdat iemand iets zinnigs post om daar achter te komen.
 
De vraag is dus of de particulier te duur is of dat er een addertje onder het gras zit bij de dealer. Mijn advies is te wachten totdat iemand iets zinnigs post om daar achter te komen.

Ja of dat 50.000km niet verstandig is om te kopen voor €7000 en beter doorzoeken?
 
Ik weet niet of die ik keuze zo snel had gemaakt.

20k kilometers vind ik toch een behoorlijk verschil. Mocht je hem zelf weer een keer doorverkopen heeft de volgende koper er geen boodschap aan of je hem een dealer gekocht hebt. Dan tellen alleen de extra km's.

De vraag is, wat kan er kapot gaan aan een kawa met 30k op de teller. Dingen zijn volgens mij redelijk bullet proof.

Ik zou proberen wat van de prijs af te krijgen bij de particulier en dat geld dan apart leggen voor eventuele reparaties en nu eventueel een extra beurt (mocht je het niet helemaal vertrouwen).

Afhankelijk van wat voor type rijder je bent is de helft van de garantie al voorbij voordat het weer een beetje weer is.
 
Na wat slechte ervaringen met dealers (zowel auto als motor) ga ik mee met bovenstaande. Heb zowel motor als auto bij particulier gekocht en nooit problemen mee gehad.

Ga gewoon kijken bij de particulier. Kijk goed naar de fiets en zoek op internet naar zwakke plekken van dit betreffende model en let daar op. Vraag hem zoveel mogelijk ook van historie als hij de fiets al lang heeft. Vraag ook naar onderhoudshistorie (bonnen enz.). Meestal weet de particulier stuk meer van de fiets als een dealer (qua historie dan).

Probeer inderdaad goed te onderhandelen. Helemaal als het een marktplaats prijs is dan is die standaard hoger om de idioten buiten te houden die "voor €4000 kom ik hem halen" sturen.
 
Laatst bewerkt:
Het getal 20.000 zegt mij niets. Ik kan een motor binnen 1000 km om zeep helpen........

Belangrijker is hoe de kilometers er op zijn gezet.
 
Voor €190 meer staat er nog een zwarte bij een dealer met 40k op de teller.

Maar ik denk dat je ook naar het onderhoud moet kijken.
bv Of de kleppen al afgesteld zijn anders zit je straks met grote onderhoudskosten.
(geen idee bij welke km-stand dit uitgevoerd moet worden bij deze motor)


(overigens die voor €7000 met 50k op de teller staat er sinds 16-8-16)
 
Voor €190 meer staat er nog een zwarte bij een dealer met 40k op de teller.

Maar ik denk dat je ook naar het onderhoud moet kijken.
bv Of de kleppen al afgesteld zijn anders zit je straks met grote onderhoudskosten.
(geen idee bij welke km-stand dit uitgevoerd moet worden bij deze motor)


(overigens die voor €7000 met 50k op de teller staat er sinds 16-8-16)

Die van de dealer heeft net zn grote beurt gehad waarbij de kleppen gesteld zijn. Die zwarte die jij bedoeld staat in Zwolle denk ik? Ben ik geweest maar zijn uit Italië gehaald dus geen onderhoudshistorie en dat vind ik helemaal een vervelend idee
 
Import zou ik ook niet zo gauw vertrouwen in hebben.

Maar hou je wel rekening met: (kwoat uit de dealert advertentie)
-------------------------------
van klant te koop: wegens overcompleet: door ons nieuw geleverd en altijd onderhouden (volledige historie ter inzage). gegarandeert nooit schade gehad. ziet eruit of ie ong. 20.000 km gereden heeft. Scherpe aanbiedingsprijs en eventueel met garantie!
-------------------------------
Die eventuele garantie zal extra kosten (alhoewel je m.i. altijd enige garantie behoort te krijgen zonder daarvoor extra te moeten betalen), en er zullen ook afleverkosten berekend worden.
Zo zit je al snel boven je budget.
 
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma. Ik wil een andere motor kopen maar nu kan ik kiezen uit het volgende:

1: een z1000 sx uit 2011 met 50.000km op de teller. Volledig dealer onderhouden. Alles is gedaan en ziet er als nieuw uit.

2: een z1000 sx uit 2011 met 30.000km op de teller maar via een particulier. Ook onderhouden maar niet via een dealer.

Prijzen zijn gelijk (€7000).

Ik wil wel echt deze motor en mijn budget is max €7000.

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Gr. Rens
Zo, dan heb je je budget snel opgehoogd:
Rens1985 in "Advies welke motor kiezen"
 
Die eventuele garantie zal extra kosten (alhoewel je m.i. altijd enige garantie behoort te krijgen zonder daarvoor extra te moeten betalen), en er zullen ook afleverkosten berekend worden.
Zo zit je al snel boven je budget.

Heb je niet per definitie recht op een deugdelijk product? Bij tweedehands producten hoeft die deugdelijkheid minder in te houden, maar volgens mij is dat recht er dan nog steeds.
 
Het getal 20.000 zegt mij niets. Ik kan een motor binnen 1000 km om zeep helpen........

Belangrijker is hoe de kilometers er op zijn gezet.

Tja maar hoe ga je daar achter komen? :+

Ik ben het wel met je eens. Mijn eerste fiets was een redelijk prijzige ER6n uit 2010 met ABS, zag er super uit met 28k op de teller. Die bleek naderhand al redelijk afgetrapt te zijn. Daarna een ZZR600 met 29k op de teller, zelfde verhaal.

Het punt is simpelweg dat je niet kan zien hoe hij mis/ge-bruikt is in al die kilometers. (als rest van de fiets er goed en onderhouden uit ziet) En dan kies ik uit zekerheid toch liever een motor met weinig kilometers dan een met een hogere stand. Welicht toch qua percentage meer kans op een goede fiets als er minder op gereden is? :9
 
Tja maar hoe ga je daar achter komen? :+

Ik ben het wel met je eens. Mijn eerste fiets was een redelijk prijzige ER6n uit 2010 met ABS, zag er super uit met 28k op de teller. Die bleek naderhand al redelijk afgetrapt te zijn. Daarna een ZZR600 met 29k op de teller, zelfde verhaal.

Het punt is simpelweg dat je niet kan zien hoe hij mis/ge-bruikt is in al die kilometers. (als rest van de fiets er goed en onderhouden uit ziet) En dan kies ik uit zekerheid toch liever een motor met weinig kilometers dan een met een hogere stand. Welicht toch qua percentage meer kans op een goede fiets als er minder op gereden is? :9

Dat is dus precies waar ik bang voor ben.....aan de andere kant kan een teller ook teruggedraaid zijn
 
Misschien tijd voor een stukje MF statistiek? Topic waarin mensen de KM stand bij aankoop van hun motor posten en een score van 1-10 om de kwaliteit aan te geven. Gaan we er gewoon even vanuit dat de verschillende definities van kwaliteit elkaar uitmiddelen etc. Gewoon om een keer een grof maar onderbouwd antwoord te krijgen op de vraag of een hoge km stand zoveel boeit of niet.
 
Laatst bewerkt:
Misschien tijd voor een stukje MF statistiek? Topic waarin mensen de KM stand van hun motor posten bij aankoop en een score van 1-10 om de kwaliteit aan te geven. Gaan we er gewoon even vanuit dat de verschillende definities van kwaliteit elkaar uitmiddelen etc. Gewoon om een keer een grof maar onderbouwd antwoord te krijgen op de vraag of een hoge km stand zoveel boeit of niet.

Dat lijkt me sowieso nuttig want op die vraag krijg je ook de meest uiteenlopende antwoorden.
 
Misschien tijd voor een stukje MF statistiek? Topic waarin mensen de KM stand bij aankoop van hun motor posten en een score van 1-10 om de kwaliteit aan te geven. Gaan we er gewoon even vanuit dat de verschillende definities van kwaliteit elkaar uitmiddelen etc. Gewoon om een keer een grof maar onderbouwd antwoord te krijgen op de vraag of een hoge km stand zoveel boeit of niet.
Mij boeit het niet, maar het gaat niet alleen om mij, maar ook om wat de gemiddelde koper na mij er van vindt.
 
Dealeronderhoud is zeker geen garantie dat dit goed gebeurd, er zijn genoeg mensen die hun eigen motor onderhouden en dat beter doen dan de dealer.
Dan is er nog gebruik, de één stapt op en geeft gas want hij/zij koopt toch iedere zoveel jaar/kilometers een nieuwe dus lekker afgeragd en de ander rijdt 'm eerst netjes warm en rijdt wel zoals bedoeld is maar staat niet constant in de toerenbegrenser te joelen op meeting o.i.d.
Als je dat weet dan kan je beter de netjes warmgereden door de eigenaar zelf perfect onderhouden motor met 50k op de teller nemen dan de afgeragde door een slechte dealer onderhouden met 30k.
Weet je het niet dan ben je het beste af met die machine met 50k en 8 maanden garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan