Advies gevraagd remhendel CBR600 RR

TurboTho

MF veteraan
14 okt 2002
1.753
2
Voor mijn cbr 600 RR zoek ik iets waardoor ik met meer gevoel kan remmen.

Er zitten inmiddels staal omvlochten leidingen op maar veder nog niets. De standaard remhendel van Honda vind ik niet fantastisch. Dat kan vast beter. Wie heeft tips?
 
Galespeed vond ik zeer goed op mijn S1000RR.
Veel meer 'trapjes' met remmen en al direct bij de eerste paar millimeter was er al remkracht (licht dus).
Perfect voor trailbraking.

Wel even checken welke diameter jij nodig hebt. ;)
 
Dat klinkt idd als een zinvolle upgrade.

Iemand ervaringen met merken? Er is een hoop te koop zie ik alweer.
 
Dat klinkt idd als een zinvolle upgrade.

Iemand ervaringen met merken? Er is een hoop te koop zie ik alweer.
Brembo rcs Corsa corta kopen, dan heb je meteen de beste in huis en sta je niet over een paar jaar in het dilemma om alsnog een corsa corta te kopen
 
Brembo rcs Corsa corta kopen, dan heb je meteen de beste in huis en sta je niet over een paar jaar in het dilemma om alsnog een corsa corta te kopen
Er zijn meer merken, maar Brembo heeft ook nog een XA7G7 als we het over de beste hebben.
Ik weet niet welk model @hans zx 10 had en uiteindelijk afknapte op de service. :)
 
Ik ben van een Brembo RCS19 terug gegaan naar de Brembo RCS17 Corsa corta, ook om meer gevoel te krijgen in m’n remmen. Even kijken wat de diameter is van je remzuigers in je klauwen. Voor 4x30mm of 2x30mm en 2x32mm per klauw adviseert brembo een 17mm pomp. Voor 4x32mm zuigers een 19mm pomp.
 
Poh dat is mooi spul zeg. Nog meer ervaringen?

Ik heb geen hele grote handen, meestal maat M met handschoenen.
 
Er zijn meer merken, maar Brembo heeft ook nog een XA7G7 als we het over de beste hebben.
Ik weet niet welk model @hans zx 10 had en uiteindelijk afknapte op de service. :)
Yep met dito prijskaartje,mijn eerste werd door Brembo zelf verziekt bij service maar mooi dat ik de schuld kreeg.
Nu deze.
IMG_9815.jpeg
 
mooie rempomp die VRE :t
Zelf heb ik de Galespeed VRC 17,5mm op 2 remklauwen met 2x 32 en 2x 30mm zuigers voor mij echt een ideale combinatie.

Hiervoor een 19mm rcs cc gehad maar ik vond deze een te kleine slag hebben, en hierdoor moeilijker te doseren en "veel" kracht nodig.

Mijn tip, kijk eens verder als brembo waar iedereen helemaal geil van is, omdat het schijnbaar de standaard is op het paddock |(
 
Galespeed VRE?
Hoe bevalt dat?
Weet ik niet,zit el al een paar jaar op maar door fysieke problemen jaren niet kunnen rijden.
Fiets is in opbouw al een poos maar is bijna klaar.
Nu herstellende van nieuwe heup dus hoop dat het daarna beter gaat.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: C4rN
Bedankt voor de suggesties, ga eens voor deze spullen kijken.
 
Brembo RCS17 (al dan niet Corsa Corta) is de voorgeschreven maat (in tegenstelling tot de bijna standaard geachte RCS19 upgrade) mbt de diameter van de remzuigers in de klauwen van een CBR600RR. Heb deze zelf ook gemonteerd op mijn PC40 en het zorgt voor een volledig doseerbare remweg. Zorg wel voor goede kwalitatieve remolie, een goed ontlucht systeem en klauwen waarvan de remzuigers goed gangbaar zijn zodat de temperatuur bij het rijden niet al te hoog oploopt met sponzig gevoel als gevolg. Alternatieven voor Brembo zoals Galespeed, HEL, Accossato, Braking, enz... zijn er ook, maar misschien nog belangrijker dan het merk is dat je de juiste diameter (bij Brembo RCS17) kiest dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan