Advies dB killer Yoshimura R77 CB1000R verwijderen

Rico Coolen

Rookie
12 jul 2016
29
0
Dag allen.
Ik heb een vraag betreft mijn Yoshimura R77 uitlaat op mijn CB1000R.
Ik vraag me af of je de dB killer "makkelijk" kunt verwijderen met de uitlaat op de motor bevestigd.
In het verleden heb ik de uitlaat gedemonteerd om de dB killer te verwijderen of te plaatsen. Maar ik was op zoek naar een manier waarbij ik alles kan laten zitten.
Het gevaar zit hem een beetje in het inbusboutje waarmee de dB killer gefixeerd zit. Wanneer ik deze losdraai, bestaat er de kans dat deze tussen het carbon en de binnenzijde van de uitlaat valt. In mijn beleving krijg ik deze er dan zo niet meer uit. Ik moet dan alsnog de uitlaat demonteren en zo gaan schudden en schuinhouden om te proberen het inbusje uit het gaat te krijgen. Daarnaast zit dit boutje aan de binnenzijde, dus waar het achterwiel zit, van de motor. Maakt het er ook niet makkelijker op.
Dus zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Ik hoor graag jullie bevindingen.
 
Hypocriet is ook je DB-killer er uithalen en dan voor je trip naar Duitsland juist weer terug zetten omdat je de consequenties niet wil aanvaarden
Ja dat ben ik met je eens, zou ik nooit doen. Maar we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn. Er zijn er gewoon heel veel die een verwijderbare db killer op na houden. Bij m’n R1 zat er geen db killer in de Bos demper. Heb er maar eentje in gedaan, hoef geen herrie. En dat was niet omdat ik anders niet naar Duitsland kon. De daarop volgende blade, volledig origineel. Toen een vergissinkje met de CB1000R om daar de katalysator te verwijderen en een vervangingsdemper eronder te zetten. Met db killer nog veel te luid en heel snel het origineel er weer onder gezet, incl katalysator. Daarnaast nog een HD, zaten ook demperloze dempers onder. Daar heb ik zelf dempers voor gemaakt.

Maar niet iedereen is zo’n mietje als ik ben en zou ook niet door MF als zodanig veroordeeld moeten worden toch?
Toen ik een jaar of 8 was had ik een leeg schoensmeerblikje met een wasknijper tussen de spaken van mijn fiets. Rèkketèkketèkke. Dat vond ik toen stoer.
En ik vind elk 8 jarige met zo’n contraptie op zijn fiets nog steeds stoer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan