Adres gezocht 19" velg richten

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
Ik heb al het e.e.a. gelezen op het forum, maar vraag nu even specifiek om advies.

Er zit een kleine slinger in het wiel en deze moet dus gericht worden.

Het gaat om een gietvelg of wiel of hoe je het ook noemt.

Ik heb al een beetje rond gebeld in regio Almere met een radius van 40 km rijden en krijg vooral prijsindicaties van 130-160 euro excl. het verwijderen van de velg (wat ook niet in Almere lukt). Hierdoor moet ik ook nog eens naar Hilversum rijden en 35 euro extra betalen.

Heeft er iemand een suggestie voor een "all in one" bedrijf met een redelijke prijs? Ik las hier iets over 60 euro voor richten, dat lijkt mij een prima prijs.

Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Nu een goed stuk kunne rijden, ook war harder. Boven de 130 lijkt het alsof de voorkant gaat stuiteren. Zeer voelbaar en niet prettig.
Balhoofdlager is nieuw, wiellagers ook, poten zijn gereviseerd en zit zeker evenveel olie in.

Alleen de band is dus niet in balans. Dat bleek gisteren wel. Nieuwe band overigens. Continental roadattack 2 evo.

Vermoed en hoop dus zo simpel als balanseren!

Balhoofd zit zeker niet te los, volgens specs op moment gezet en 1/4e los gezet ook volgens specs
 
Het WIEL is krom, maar de gemeten slag zal toch in de VELG zitten.;)
Ondanks dat fabrikanten een tolerantie van 2mm aanhouden, is een slag van 1mm al te voelen. Ik heb dat in het verleden met succes laten repareren. Overigens was toen de band door vele kilometers met een slag in het wiel ook permanent vervormd. De motor reed pas weer goed toen ook de band vervangen was.
 
Zit dus ook een hoogteslag in. Net even grof bekeken, voorwiel van de grond en buisje op de grond dicht bij het loopvlak. Denk een mm.

Of dat band of wiel is weet ik niet, band is dus vers. In februari dit jaar binnen gehad en gemonteerd.

Wel apart dat het eerder nooit opgevallen is/het probleem eigenlijk niet bestond.
Als het niet in de band zit, kan het dan komen door montage? Er is de eerste keer heel wat geweld gebruikt om de band er om te krijgen. De 2e keer ging het wel soepel toen bleek dat de draairichting verkeerd was.

Kan er niks mee, woord tegen woord.. maar het probleem is dus pas ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
Nouja wel doen kan in ieder geval ook geen kwaad. Maar een hoogteslag ga je er niet uit krijgen met een loodje. De hoop van balanceren was nog voor het constateren dat er werkelijk een slag in zit.
 
Heey, ik zit toevallig met het zelfde probleem en heb ook wat rond gemaild om een wiel en schijfremmen te laten richten.
Ik heb een deuk in de velg rand en een zijdelingse slag in het wiel.
Bij Wylick Richt- en lastechniek kost het 55 euro om een velg te laten richten.
Bij Bakker framebouw kost het 85 euro om een velg te laten richten.
Bij beide kun je je wiel opsturen via de post.
Succes!
 
Dank voor de info!

Vreemd, van bakker krijg ik een opgave van 100 euro. Nog geen reactie of ik er op kan wachten.

V.d. woude zegt tussen de 100 en 150 euro en 15 euro band (de) montage + 5 werkdagen.

Wylick nu ook gemaild :)
 
Op de website van Bakker staat inderdaad ook 100 euro.
Via de mail zeiden ze tegen mij dat het 85 euro kosten en 50 euro per remschijf (remschijven kosten via de website 40).
Misschien korting vanwege de remschijven? Ik heb geen flauw idee.
 
Dat zou zomaar kunnen.

Ik vermoed ook dat er niet heel veel werk in mijn wiel zit gezien de kleine vervormingen maar dat is een aanname over iets waar ik geen kaas van heb gegeten.

Ik wacht het even af :)
 
Ik lees jet elders onderstaande. Hebben ze mijn band gewoon verpest?!

Juist omdat er voorheen niets aan de hand was en nu met een nieuwe band wel...


"
Ze zullen wel bij die firma de band uitgerekt hebben ( hielkoord uitgerekt)
Dit zie ik heel vaak bij banden die met een monteerapparaat opgelegd zijn.
Daarom monteer ik nog altijd de banden met de hand.
Een motorfietsband moet bij montage in de velgholte gedrukt worden(aan beide kanten) anders krijg je hem er niet op met de bandenlepels.
Met een machine voel je niet wanneer de band op de max rek is. Die trekt gewoon door. Op die manier krijg je dus een hoogteslag in de band, tenzij je de band aan weerszijde in de velgholte drukt bij het opleggen.
Een hoogteslag in de band moet je nooit accepteren"
 
Het wiel is gericht bij Bakker framebouw. 130 euro met band er op leggen en terugsturen per post.

De beslissing was gevallen omdat ik er daar op kon wachten zoals vooraf besproken. Ja dan moest ik ff een paar uur het dichtsbijzijnde centrum in maar dat was geen probleem.

Dus er heen gereden á 90km en 1u reistijd, eenmaal daar kon ik er niet op wachten en zou hij met 2 werkdagen klaar zijn.

Het had dus goedkoper kunnen zijn, maar het belangrijkste vind ik nu dan wel dat het wiel weer recht is en ze goed werk verricht hebben.

Alles zat er een kwartier na aankomst wiel per post weer onder en de motor rijdt als nieuw.

ik kan weer met een goed gevoel, zonder gevoel van wegglijden, weer door de bocht en de resonantie van het rijwiel gedeelte is geheel verdwenen.

Na 600 euro te hebben geïnvesteerd over een periode van ongeveer 3 kwart jaar, hoop ik dat het hier bij blijft.

Er is overigens geen lak van af gesprongen, wel enkele kleine plekjes op de lak van het duwen te zien. Ik vind het geslepen zo en doe er niks aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan