Adres gezocht 19" velg richten

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.708
978
Almere
Ik heb al het e.e.a. gelezen op het forum, maar vraag nu even specifiek om advies.

Er zit een kleine slinger in het wiel en deze moet dus gericht worden.

Het gaat om een gietvelg of wiel of hoe je het ook noemt.

Ik heb al een beetje rond gebeld in regio Almere met een radius van 40 km rijden en krijg vooral prijsindicaties van 130-160 euro excl. het verwijderen van de velg (wat ook niet in Almere lukt). Hierdoor moet ik ook nog eens naar Hilversum rijden en 35 euro extra betalen.

Heeft er iemand een suggestie voor een "all in one" bedrijf met een redelijke prijs? Ik las hier iets over 60 euro voor richten, dat lijkt mij een prima prijs.

Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Uhhh ja er mist wat info..

Motor, alu, gegoten, standaard velg.
0,5mm uitloop wat ik zo snel zag.

Onlangs lagers vervangen, daarvoor nooit op gelet want motor reed sowieso als een natte dweil.
 

Bijlagen

  • images.jpeg
    images.jpeg
    7,3 KB · Weergaven: 8
19 voor en 17 achter, mooier kan ik het niet maken :)

Bedankt voor het aanbod. Helmond is echter een goed stuk sturen vanaf Almere. Als het dichterbij zou kunnen dan zou dat wel fijn zijn. Anders neem ik uiteraard je aanbod aan!
 
Reeds gebeld, doen ze helaas niet.
Maar anders moet ik naar Helmond.

Ga eerst nog eens de boel demonteren en goed nakijken.

Een slinger kan hem alleen in het wiel zitten is mij vanuit een ander topic verteld.
 
Reeds gebeld, doen ze helaas niet.
Maar anders moet ik naar Helmond.

Ga eerst nog eens de boel demonteren en goed nakijken.

Een slinger kan hem alleen in het wiel zitten is mij vanuit een ander topic verteld.

Volgens mij kan/ wil die Helmonder alleen fietswielen doen, spaakwielen dus.
Als ik hem goed begrijp, en die kans is groot want ik woon in de buurt.
 
Ahhh dat is lastig.

Geen idee hoe de slag er in komt, het is mij nooit eerder opgevallen. Bij mij geen stoepetjes gepakt, niet omgevallen. Heb de motor sinds 2014. Te naïef en te ongeduldig en vervolgens opgelicht met de staat.

De motor heeft lang stil gestaan en heb ik de gehele voorkant moeten vervangen. Oorzaak daarvan is ook onbekend, vorige eigenaar zei "1x gevallen van de standaard". Kromme poten, kroonplaat en triple tree, deze zijn nu vervangen door rechte exemplaren.

Om het goed te doen meteen balhoofdlagers en wiellagers vervangen, poten volledig gereviseerd en nieuwe binnenpoten er in, nieuwe band er op en toen viel mij de slag in het wiel pas op. Ik had gehoopt nu klaar te zijn en lekker te kunnen gaan rijden en het vertrouwen terug te kunnen krijgen.

Duidelijk trillen tijdens rijden en meer hobbelen in een bocht.

Daarom is mijn vermoeden misschien nog lagers niet goed gelijk gemonteerd, juist omdat ik voorheen andere problemen had (trok naar 1 kant, veerde niet goed en zat overal spanning op).

Repareren is goedkoper dan een andere motor, maar het geld is op en dit is weer een tegenvaller.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens kijken dan.
Velgendoktor in Uden?

Het is overigens niet zo dat er niet mee te rijden valt hoor. Het is hooguit een beetje irritant. De nukken van de 2 cilinder winnen het altijd nog van het trillen van de voorkant. Zal morgen ook eens goed meten met een klok voordat ik begin. Zal ook geen halve centimeter zijn.

Maar er is nu zo veel tijd, moeite en vooral geld in gestoken dat het gewoon goed moet zijn.
 
Zo te zien zijn de velgen gelijk aan elkaar.
Zie er 1 aangeboden zo snel, vanuit België, 115 euro excl. verzenden. Is ook altijd nog een optie.

Velgenexpert zit in Amsterdam maar via de site niet duidelijk of ze ook motorvelgen doen. Zo ff bellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan