Actioncams binnenkort verboden openbare weg

Wat de shit... Geen Wegmisbruikers meer, geen flitscamera's, geen trajectcontroles? O wacht... Do as we say, not as we do, right?
 
Het word echt eens tijd dat ze gaan kappen met die onzin journalistiek.
overigens is mijn duits niet zo goed, iemand samenvatting van die link in die link :9

heb overigens 3 weken door heel portugal gereden en overal zo fout mogelijk geparkeerd en door de boesboes gescheurd MET cam.
2 agenten gezien die alleen maar :W

echt wat een onzin allemaal, het is triest als het verzonnen is en het is nog triester als mensen daar mee bezig zijn.
Tenzij we het begrotingstekort gaan dichten met het beboeten van russen in de eu die verplicht voor hun verzekering met zo een ding rondrijden _O-
 
Onzin. Kijk maar naar wegmisbruikers als er iemand begint te miepen dat hij niet gefilmd wilt worden. Standaard antwoord. openbare weg, mag je gewoon filmen.... En dat mag dan nog worden uitgezonden ook.
 
Onzin. Kijk maar naar wegmisbruikers als er iemand begint te miepen dat hij niet gefilmd wilt worden. Standaard antwoord. openbare weg, mag je gewoon filmen.... En dat mag dan nog worden uitgezonden ook.

Volgens de Duitse link (b)lijkt het in Oostenrijk zo te zijn dat dat onder het geweldsmonopolie van de overheid valt, of zal vallen.
 
Ik geloof er niets van, verzekeringsmaatschappijen zijn bijv. alleen maar blij met actioncams omdat bij een ongeval de bewijslast aanzienlijk eenvoudiger is.
 
wow, idd, wat googlehits : verboden in o.a Austria ??

nah..
iets om over na te denken.

maar ik denk: dashcams en CCTV zijn zo "beschikbaar" dat het lastig te stoppen is.
benieuwd hoe dit gaat uitwerken.

(net als afluisteren: dat is technisch zo eenvoudig, dat gaat gewoon overal gebeuren...."for training and quality assurance purposes" jaja. )
 
Action cam verbergen in de motor :D ben je van al dat gezeik af.

yep.
ik ga mijn action-cam wens bijstellen: ik wil twee hidden cams, voor en achter...
(wellicht wat gecompliceerd... maar dan ben je iig ook verlost van dat gestuntel met aan/afklikken bij elke parkeerplaats)
 
Welja,

Nadat de dashcam zichzelf in Rusland bewezen heeft, mogen wij straks geen dashcam plaatsen. Nou, ik heb toch echt een zeer oplettende agent getroffen als hij mijn 808 kan vinden...

Bovendien zijn er app's voor de smartphone waardoor je de smartphone ook als dashcam kan gebruiken. De app van de link kan zelfs in de achtergrond werken zodat je smartphone gewoon als navigatie of mobiele telefoon kan werken terwijl hij ondertussen ook als dashcam functioneert.

Leuk zo'n verbod maar ik denk niet dat het gaat verhinderen dat een of andere hotemetoot zichzelf als verkeershufter op youtube gaat terugvinden.
 
Oja, ik herinner me dat radar-detectors ooit illegaal waren in Belgie (is dat nog?)
en elke serieuze lees-cowboy had er een in zn dashboard of anderszins ergens verborgen...
(niet dat ze veel hielpen, maar stond wel stoer.... )
 
van de link: "Leser hat Lösung
Schließlich meldet sich noch TF-Leser Thomas Köhler zu Wort, seine Mail beginnt mit den Worten: »Vielleicht hätten Sie vorher recherchieren sollen.« Und dann ein Hinweis auf eine Abhandlung der »ARGE Daten«, der Österreichischen Gesellschaft für Datenschutz, mit der Überschrift: »Mythen und Fakten zur mobilen Videoüberwachung«. Darin wird dann relativ verständlich und nicht minder eindeutig erläutert, was verboten ist und was nicht. Was dort zu lesen steht, entspricht ziemlich genau der Antwort aus Tirol, hier der entscheidende Absatz: »Auch Touristen filmen nicht ständig alles, was um sie herum geschieht, sondern wählen besondere Sehenswürdigkeiten aus, um diese als Erinnerung festzuhalten. Gleiches gilt für Sportler die mittels Helmkamera Aufzeichnungen durchführen. Für diese ist der Weg z. B. zu einer Skipiste ebenfalls uninteressant, es wird lediglich die spannende Abfahrt gefilmt. Bei diesen Arten von Aufnahmen handelt es sich nicht um Videoüberwachungen im Sinne des Gesetzes - das DSG 2000 kommt nicht zur Anwendung.«"

Het gaat (dus blijkbaar) om voortdurende videobewaking. Dit zou verboden zijn volgens de Oostenrijkse Grondwet (zelfs). Maar een toeristisch filmpje van je ski-afdaling of motorritje over de Grossglockner zou gewoon mogen.

Overigens kunnen aan mijn bovenstaande conclusie géén rechten worden ontleend! :X
 
yep.
ik ga mijn action-cam wens bijstellen: ik wil twee hidden cams, voor en achter...
(wellicht wat gecompliceerd... maar dan ben je iig ook verlost van dat gestuntel met aan/afklikken bij elke parkeerplaats)
Als je nu zo'n ding koopt:
Free-Shipping-font-b-Mini-b-font-font-b-camera-b-font-font-b-Wired-b.jpg

(niet dat ik deze aanraad, maar gewoon zo'n stijl camera)
en een camcorder met sd kaart o.i.d. kan je heel snel een mooie hidden cam setup maken, net zoals dat de politie doet :P (je kan die camcorder dan eventueel in een topkoffer of panniers gooien)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie toch eerder een ontwikkeling dat ivm verzekeringkwesties de camera nog eens verplicht wordt.
In rusland zijn er verzekeringen die dit eisen, vandaar dat je zoveel filmpjes tegenkomt.

En als de actioncam verboden wordt koop je toch een andere dan bij de Action :)

Maar goed ik zie wel eens een "trend" dat enkele motorrijders met een camera opeens allerhande stunts en gekkigheden willen filmen, dus dan zullen alle motorrijders met een camara wel weer als artikel 5 piloten worden bestempeld. (zelfde als motorclubs)
 
Laatst bewerkt:
Zolang het mag ja...

Als je er straks €300+ bekeuring voor kan krijgen riskeer ik het niet om met zo'n ding op de openbare weg te komen.

Erger vind ik dat men nog steeds belt tijdens het auto rijden.
Dat kost €240,= en men doet het nog steeds.
Dan moet men camera`s en telefoons helemaal verbieden, anders haalt men het niet met deze stelling.
 
Ik zie toch eerder een ontwikkeling dat ivm verzekeringkwesties de camera nog eens verplicht wordt.
In rusland zijn er verzekeringen die dit eisen, vandaar dat je zoveel filmpjes tegenkomt.

dat zei ik

En als de actioncam verboden wordt koop je toch een andere dan bij de Action :)

i LOLD _O-

Maar goed ik zie wel eens een "trend" dat enkele motorrijders met een camera opeens allerhande stunts en gekkigheden willen filmen, dus dan zullen alle motorrijders met een camara wel weer als artikel 5 piloten worden bestempeld. (zelfde als motorclubs) die motorclubs moeten ze verbieden :( _O-

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan