Achterrem afstellen/strakker zetten yamaha

Huts

🤟
25 jan 2017
10
0
Kan je je achterrem bij stellen dat die sneller werkt i.p.v. ver in drukke ??
 
Kan je je achterrem bij stellen dat die sneller werkt i.p.v. ver in drukke ??


Nu al last van Alzheimer?

Sneller werken betekent een kortere slag en dat vroeg je.
Je wilde hem minder ver in drukken om dezelfde remwerking te krijgen.

Denk dat je zelf maar eerder moet gaan slapen.
Misschien dat die grijze massa in je bovenkamer dan iets beter functioneert
 
Door het verstellen van het pedaal verandert de slag die nodig is om te kunnen remmen niet.
Die dikke uitlaatdemper op die plek is ook heel erg gunstig voor de grootte van de maximale hellingshoek.
Not dus.
En dat met een supersport motor

Toch fijn als men niet gehinderd door enige kennis en inzicht door het leven kan gaan

Ben het helemaal met je eens , voorbeeld van iets doen zonder goed na te denken van tevoren:N , en voor mij is het nog vroeg_O-

GREETZ
 
Door het verstellen van het pedaal verandert de slag die nodig is om te kunnen remmen niet.
zijn vraag was: Kan je je achterrem bij stellen dat die sneller werkt i.p.v. ver in drukke ??
Dat kan dus.
Die dikke uitlaatdemper op die plek is ook heel erg gunstig voor de grootte van de maximale hellingshoek.
Not dus.
En dat met een supersport motor
Toch fijn als men niet gehinderd door enige kennis en inzicht door het leven kan gaan
De reden dat TS wil verstellen blijkt later niet slim te zijn, maar het verstellen anzich is best belangrijk voor de ergonomie.

TS, ik zou op zoek gaan maar een rempedaal dat recht vanaf voetsteun naar pookje gaat ipv met bocht en die ergonomisch juist afstellen.
 
Sneller werken betekent een kortere slag en dat vroeg je.
uhm nee. Dat is jouw vertaling van een leken vraag.

Mijn vertalingen van leken vragen zijn klik, klak, ehum, klik, ehm, wat bedoelt ie ehm. eerder, hoger, harder enz. klik klak klik doorhalen wat niet van toepassing is, klik, ik geloof dat ie hoger bedoelt ipv sneller. dubbel check. Ja, echte leek, dus hoger.

Antwoord Ja
 
Je kan het rempedaal wel hoger zetten maar dat zal vervelend remmen ,ik leg even uit.
Deze stand van het pedaal is niet zomaar bedacht,deze stand is omdat je voet dan normaal het rempedaal kan aanraken ,en je normaal je voet kan bewegen om te remmen.
Een natuurlijke stand van je voet,
Zet je het pedaal hoger,moet je echt je voet van het stepje afhalen om te remmen.
En dat werkt rot,vervelend en is niet handig.
Vooral als je met stevige race motor laarzen op je motor zit,
Dan kan je de knik omhoog met je voet niet goed maken.
Met gympjes aan,die ziin wat soepeler ,kan het enigzins wel.
Een vriend had dit gedaan op zijn fireblade,gevolg niet te remmen met de achter rem.
Toen ik er eens stuk op,reed werd ik er onrustig van.
Elke keer je voet bewust omhoog tillen om te remmen is niet meer echt prettig rijden.
En mensen hier hebben gelijk ,die ingekorte uitlaat demper,verpest nu je achter rem, dus dan klopt er niks meer van.
Dat jij daarom geïrriteerd reageert erop is jouw ding.
Als je knutselt,en sleuteld aan je motor, doe het dan goed.
Dit slaat nergens op dat korte dempertje ,,die belemmerd je achterem en je grondspeling.
Maar ja ,alles voor een hard geluid ,wauw dan denk je dat je harder gaat,terwijl dit niet zo is.
 
Ik vroeg toch ook niks over kennis of inzicht vroeg alleen hoe je hem kon verstellen je kunt wel zien dat het bedtijd is voor je 😂👌

Beste Huts
Volgende keer beter hier iets vragen vooraf en dan conclusie trekken.
Want van wat je veranderd hebt aan je brommertje en je vraag die je dan stelt hier over het rempedaal ( denk eraan dat kan ooit je levens redder zijn ) .
denk ik dat je van techniek en motorrijden totaal geen weet hebt.

GREETZ
 
Je kan het rempedaal wel hoger zetten maar dat zal vervelend remmen ,ik leg even uit.
Deze stand van het pedaal is niet zomaar bedacht,deze stand is omdat je voet dan normaal het rempedaal kan aanraken ,en je normaal je voet kan bewegen om te remmen.
Een natuurlijke stand van je voet,
Zet je het pedaal hoger,moet je echt je voet van het stepje afhalen om te remmen.
En dat werkt rot,vervelend en is niet handig.
Vooral als je met stevige race motor laarzen op je motor zit,
Dan kan je de knik omhoog met je voet niet goed maken.
Met gympjes aan,die ziin wat soepeler ,kan het enigzins wel.
Een vriend had dit gedaan op zijn fireblade,gevolg niet te remmen met de achter rem.
Toen ik er eens stuk op,reed werd ik er onrustig van.
Elke keer je voet bewust omhoog tillen om te remmen is niet meer echt prettig rijden.
En mensen hier hebben gelijk ,die ingekorte uitlaat demper,verpest nu je achter rem, dus dan klopt er niks meer van.
Dat jij daarom geïrriteerd reageert erop is jouw ding.
Als je knutselt,en sleuteld aan je motor, doe het dan goed.
Dit slaat nergens op dat korte dempertje ,,die belemmerd je achterem en je grondspeling.
Maar ja ,alles voor een hard geluid ,wauw dan denk je dat je harder gaat,terwijl dit niet zo is.
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de schoenzolen, hoe ver je naar voor of achter zit en hoe lang je bent. Iemand met korte benen heeft zijn been meer gestrekt en zal de voet ook meer horizontaal staan dan bij iemand met lange benen. Misschien staat hij voor Ts wel veel te laag en staat hij juist weer perfect als hij hem wat hogere zet.
 
Ik heb gisteren mijn remvloeistof ververst (binnen de door de fabrikant aangegeven termijn). Dat scheelde wel aardig wat op de slag van de achterrem. Voor was er geen groot verschil.
 
Ik heb gisteren mijn remvloeistof ververst (binnen de door de fabrikant aangegeven termijn). Dat scheelde wel aardig wat op de slag van de achterrem. Voor was er geen groot verschil.
Dan heeft er lucht in gezeten. Het komt niet door de nieuwe remvloeistof maar doordat je de lucht hebt verwijdert met het vervangen.
 
Ik vroeg toch ook niks over kennis of inzicht vroeg alleen hoe je hem kon verstellen je kunt wel zien dat het bedtijd is voor je 😂👌
Als je nou zelf goed wakker was had je zelf ook wel kunnen zien dat je het pedaal kunt verstellen .
Of het helpt bij zo`n achtelijke verandering aan de uitlaat is wat anders , jammer van zo`n motor.
 
Dan ben ik blij dat in Duitsland de motoren ook gekeurd moeten worden. Soms wordt je er kriegel van dat geklaag bij prachtige goedwerkende zelfbouw projecten, maar in dit geval was de motor afgekeurd geweest. Het verplaatsen van je demper waardoor de kans vergroot wordt dat deze de grond raakt bij scherpe bochten is echt gevaarlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan