*Achterhoek United* #40 - Tijd voor een frisse start!!!

Ze staan er anders vaak zat in die buurt :x

Corleseweg Winterswijk-Lichtenvoorde
Zieuwentseweh Lichtenvoorde-zieuwent
Eibergseweg meddo-Eibergen
Sondernweg Aalten-de heurne
En zo nog wel meer
Ah, voortaan opletten dus :P
Daar rij ik (met de auto ook) vaak te hard, zelfde geld voor het stukje binnendoor Marienvelde - Harreveld (oude Ruurloseweg), als ik dan weer terug kom van een ritje trek ik 'm altijd nog een laatste keer open richting Harreveld :+
 
en mooie routes omgeving grens? heb namelijk niet zoveel zin om eerst een uur te rijden voordat ik ergens bij een mooi stukje ben. liever lui dan moe he
 
en mooie routes omgeving grens? heb namelijk niet zoveel zin om eerst een uur te rijden voordat ik ergens bij een mooi stukje ben. liever lui dan moe he

Kom op zeg. :(
Slinger die brommer aan, rijd naar de grens.
En je komt vanzelf mooie bochten tegen.
:]
De Reeser Ward bijvoorbeeld.
 
Ook dit jaar is er weer de jaarlijkse Achterhoek Forumtoer.
2 ritjes van ca 120 km.

De ochtendrit rondje Twente.
Middagrit stukje Duitsland richting Bocholt.

Routes komen ca 2 weken vóór de rit online beschikbaar.
of stuur even een mail naar:
toer@zamc.nl

[afbeelding]
Zou je die routes ook hier willen posten?
Ik kan die datum niet, maar heb de routes van vorig jaar ook later gereden en die zijn top! :]
 
Even een totale andere vraag ik moet mijn luchtfilter vervangen. Nu Is mijn vraag kan ik beter een kn open luchtfilter plaatsen in mijn r1 2009 of Is dat niet verstandig heb alleen maar akra dempers
 
Ik heb het wel, k&n en akra (ook catvervanger)

Wel kun je dan ook het beste een power commander plaatsen en laten afstellen (bijvoorbeeld bij pajic in gendringen)

Motor loopt dan soepeler en heeft vaak mooiere vermogensafgifte met soms wat pk winst

Eigenlijk moet je bij andere dempers en luchtfilter hem af laten stellen
 
Ook dit jaar is er weer de jaarlijkse Achterhoek Forumtoer.
2 ritjes van ca 120 km.

De ochtendrit rondje Twente.
Middagrit stukje Duitsland richting Bocholt.

Routes komen ca 2 weken vóór de rit online beschikbaar.
of stuur even een mail naar:
toer@zamc.nl

[afbeelding]


Hallo Maximus,

Heb je toevallig de route Bergisch gebied 2014 nog ergebs? Wil deze nog eens vergelijken met die van 2011/12 die we toen gereden hebben. Waren volgens mij niet helemaal hetzelfde..

Zou mooi zijn.

24e zet ik ook in de agenda!
 
lange rit 2014:

Langerit 7 sept definitief.gpx

Deze route is in een lange en een wat kortere versie.
Het wegdek in het laatste stukje voor de snelweg, van de lange was toen(2014) behoorlijk slecht.
Bij de kortere versie vermijd je dat stuk.

Lange rit 2015.
Deze hebben we als club nooit gereden, vanwege het overlijden van de Peppel.

lange rit definitief 2015.gpx

Deze is wat anders van opzet.
Naar het Bergisch gebied toe zonder snelweg.
Mooie rit, maar wel intensief.

De routes naar het Bergische zijn allemaal anders.
Wel wat overlap natuurlijk.


Als downloaden niet lukt, stuur dan ff een pm met je mailadres.


Op 9 sept 2018 is er ook weer een zamc lange rit.
Deze gaat net als vorig jaar richting Munster, zonder snelweg.
Wel veel 'vlotte' wegen en wat minder kleine straatjes.
Leuk voor de snelle jongens, maar ook goed te doen voor de wat minder snelle. :]
Maar deze is nog niet helemaal klaar.
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank is groot.

Ik ga hem binnenkort met 2 anderen “even” proefrijden,
daarba willen we hem met AU nog een keer rijden, zal ik hier ook nog posten.

Lange rit van de ZAMC klinkt ook goed :]

We houden het in de gaten :)
 
Het plan is om binnenkort weer naar het Bergische Land te gaan. Dit zal dus een lange route zijn waarbij je de hele dag onder de pannen bent.



Wil je mee, geef dan je beschikbaarheid op in de datumprikker:

Wat wil je plannen? - datumprikker.nl





Na het weekend zal er een datum geprikt worden (+ reservedatum mocht het qua weer echt drama worden)
 
Behoort de Liemers wat jullie betreft ook tot de Achterhoek? Hier in de dorpen zelf wordt daar namelijk heftig over gediscussieerd. We voelen ons niet echt verbonden met stad Arnhem. Ik voel me ontheemd.
 
Laatst bewerkt:
Soms woon je zelfs binnen een gemeente die onder de Achterhoek valt maar het dorp zelf eigenlijk bij Liemers hoort.

Reden te meer om je niet te conformeren aan wat anderen vinden en gewoon zelf je eigen pad te bewandelen 8-)

Lekker eindje rijden op mooie weggetjes.
Achterhoek - Liemers
Nederland - Duitsland

Whatever :P

:]
 
Hoi Hoi,

Na een hele lange tijd niet actief te zijn geweest hier op mf, heb ik me weer eens ingelogd. Ik ben nu sinds een jaar naar de Achterhoek verhuisd (Lichtenvoorde) en dit voelt voor mij echt als emigreren. Ik merk dat ik door de onwennigheid ook niet snel alleen op de motor stap, waardoor mijn meisje al zeker een jaar stil staat... Daar baal ik van en het is nu genoeg geweest.

DUS!
Ik ben de trotse eigenaresse van een Yamaha TDM 900a. Ik hou best van een beetje doorrijden, maar ben geen mega scheurijzer. Daar heb ik de motor ook niet naar ;). Zelf ben ik 34 en momenteel 'in between jobs'.

Hopelijk zien jullie het zitten om mij eens wat mooie stukjes van de Achterhoek te laten zien!
 
@Coenr1
Ik weet niet hoe ver je ervoor wilt rijden, maar ik ben erg te spreken over Liemers Motoren in Lathum.
 
Welkom!
En die ritjes komen vast goed. Binnenkort nog een langere die Bad Habit organiseert.
Hoe kom je in L’voorde terecht?

(Je moet je profiel nog even aanpassen ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan